Kadett GSi 16V -89

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Markus Ruhl
'Senator'
'Senator'

Re: Kadett GSi 16V -89

Viesti Kirjoittaja Markus Ruhl »

Kenda kirjoitti:Miks kaikista Tusninki-peleistä tarvii aina tehä jotain muodottomia olmeja jotta ne olis mukamuka hienoja :banghead:
Makunsa kullakin, sano musti ku muniansa nuoli. Senku vedätte herneet, jos siltä tuntuu :D
Se on varmaan se, että on pakko muuttaa jotain muuttamisen takia ja siks ku muilla ei oo.
Mutta enivei, hyvin edistyy kadetti :peukku:
Kadett E GSi 2.0 8v -85 (tulossa 20XE)
Passat 3BG
powerofopel
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja powerofopel »

hienoa työtä, varsinkin kun käytetään uusia osia tärkeissäkin paikoissa...
TDC kirjoitti:Tein tommosia kura lätkiä noihin raidetangon aukkoihin, löytyi biltemasta sopivasti 3mm paksu kumi matto mistä tein.
Kuva
yksi juttu nyt on jäänyt vähän kysymys merkkinä että miten tä jarrujen pääsylintein liitintä reiät? mitkä menee etu jarruihin ja mitkä taakse? Ja miten on kun noi kaks ylempi reiät on eri kokoiset se edessä oleva on isompi, kuuluko siellä olla joku adapteri kappale jarruputkelle?
Kuva
itse kanssa mietin aikanaa että mistä tekisin uusia kurasuojia raidetangoille mutta loppujen lopuksi vanhat jäi kun ei missää huonossa kunnossa ollut, on vaan ajan myötä mennyt tosi koviksi....

jarruputkissa on erikokoiset päät että eivät mene väärin asennuksessa, pitää mennä ristiin x, etu ja taka siis... ja takajarruille menee paineenrajoittimien kautta ja ne on tossa sylinterin lähöissä, kuvasta katottuna alhaalla.
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
TDC
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TDC »

Kenda kirjoitti:
Markus Ruhl kirjoitti:Hyvältä näyttää. astra valot ei vaan sovi yhtään
En tiedä et pitäiskö sanoa ääneen, mut sanon kummiski: Mun mielestä noi astra-valot on melkeinpä vähiten häiritsevä tekijä tässa autossa. Paljon enempi tämmösen orkkislista-miehen silmään ottaa toi korisarja joka ei istu auton muotoihin yhtään. Miks kaikista Tusninki-peleistä tarvii aina tehä jotain muodottomia olmeja jotta ne olis mukamuka hienoja :banghead:

Tämmönen -> http://picasaweb.google.fi/kenneth.ekma ... 7193696514 on mun mielestä tyylikkäästi tehty, auto on ku tehtaalta tullut vaikka ei tollasia ikinä tehtaalta tullut.

Makunsa kullakin, sano musti ku muniansa nuoli. Senku vedätte herneet, jos siltä tuntuu :D

Tietenkin kaikki saa sanoa oma mielipite, en itse vielä tiedä että onko ne F Astran valot tähän kaiken paras vai ei mutta omasta mielestä paljon parempi kun orkkis valot, mutta se on minun mielipite.

Jos idea olis entisöidä ja tehdä siistin vakio auton niin ei tietenkään mitään astran valoja silloin mutta kun haluan mahdollisimman uudistunut ulkonäköä tähän ilman että se oli täynnä siipiä ja härskiä levikkeitä.
Se on myös syy miks en ole vielä paljastanut millaisia takavaloja tähän tulee koska omasta mielestä ne ei ole ainakaan irrallaan laatikoissa niin hienot mutta ne sopii heti vakion tilalle mutta kun auto on valmis luulen että kaikki kyllä sopii yhteen paljon paremmin koska kaikki muutokset seuraa sama linja.
http://www.r-tech.fi
Opel Kadett GSi 16V -89 (PROjekti)

Ford F-350 Super Duty CrewCab 7.3 PowerStroke karvan alle 1000Nm
TDC
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TDC »

powerofopel kirjoitti:
jarruputkissa on erikokoiset päät että eivät mene väärin asennuksessa, pitää mennä ristiin x, etu ja taka siis... ja takajarruille menee paineenrajoittimien kautta ja ne on tossa sylinterin lähöissä, kuvasta katottuna alhaalla.

Niin siis esim näin että ne 2 edessä olevat menee se ylempi vaikka vasen etupyörälle niin sitten se alempi reikä menee oikea takapyörälle?

powerofopel
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja powerofopel »

TDC kirjoitti:
powerofopel kirjoitti:

Niin siis esim näin että ne 2 edessä olevat menee se ylempi vaikka vasen etupyörälle niin sitten se alempi reikä menee oikea takapyörälle?
et siis ilmeisesti käytä vanhoja putkia? sitten käyt varaosa puljusta tilaamassa putket, osaa tehdä nuo oikeilla päillä.

näin ainakin itse sain homman hoidettua ja silloinhan ne menee niin kuin pitää kun niissä noi kiereet on eri, ja ne takaputket vaan sitten niihin missä on säätimet.
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
TDC
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TDC »

powerofopel kirjoitti:
TDC kirjoitti:
powerofopel kirjoitti:

et siis ilmeisesti käytä vanhoja putkia? sitten käyt varaosa puljusta tilaamassa putket, osaa tehdä nuo oikeilla päillä.

näin ainakin itse sain homman hoidettua ja silloinhan ne menee niin kuin pitää kun niissä noi kiereet on eri, ja ne takaputket vaan sitten niihin missä on säätimet.

Ei ole enää vanhat putket tallella kaikki vanhat osat paitsi kori ja taka-akseli ja taka lasi meni kaato paikalle purku vaihessa, ja tietenkin sisusta on tallella mutta kaikki muuta on uutta....

Niin siis minulla on ne oikeat liittimet siihen saan ne laitettu kyllä siihen jarru putkelle jos vaan tiedän minne niitä vedäs eli jos ne piti mennä ristiin, niin kai se on just noin sitten että oikea etu ja vasen taka samassa eli ylä ja alla oleva sitten ne 2 muut toisin päin eli vasen etu ja oikea taka...?

TDC
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TDC »

mä olen jotain täällä sekoilut koska olin ihan varmaa jo että kirjoitin että olen ostanut kaikki jarruputket uudet motonetistä ja niissä on kaikissa samat (pienet) liittimet mutta kävin tänään hakemaan ne isommat myös joten pystyn vaihta niitä kun vaan saa selvin kumpi men minne.

Eli ne kaks edessä olevat reiät vaikka näin ylempi kuskin etupyörälle ja alempi apukuskin takapyöralle sitten ne taksempi 2 reiät ylempi menee apukuskin etupyörälle ja alempi kuskin takapyörälle?

Jos joku voi tota teoria vahvistaa että on oikein niin pääsen heti tekemään

Wasu
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Wasu »

TDC kirjoitti:mä olen jotain täällä sekoilut koska olin ihan varmaa jo että kirjoitin että olen ostanut kaikki jarruputket uudet motonetistä ja niissä on kaikissa samat (pienet) liittimet mutta kävin tänään hakemaan ne isommat myös joten pystyn vaihta niitä kun vaan saa selvin kumpi men minne.

Eli ne kaks edessä olevat reiät vaikka näin ylempi kuskin etupyörälle ja alempi apukuskin takapyöralle sitten ne taksempi 2 reiät ylempi menee apukuskin etupyörälle ja alempi kuskin takapyörälle?

Jos joku voi tota teoria vahvistaa että on oikein niin pääsen heti tekemään
Näin juurikin tuo kytkentä menee :peukku:
TDC
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TDC »

Kiitos Wasu nyt mä tein just noin, siinä oli vain yksi lian lyhyt se joka menee kuskin etupyörälle mutta se meni sinne kyllä oli vaan vähän hankala saada ne hienon näköisiä

Kuva

TDC
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TDC »

Pieni yllätys tuli vastaan tänään tai en vaan muistanut että oli näin, mutta jouduin kuskin puolella valmistaa oma adapteri kappale jarruletkulle, uusi letku oli normaali kiinnityksellä mutta vakio jarruletku oli kuskin puolella jostain syystä ollut tommosella laatikko näköisellä liittimellä

joku tämmönen liitin oli siinä vanhassa
Kuva

Ja kulma raudasta tein oma kiinnike
Kuva

TDC
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TDC »

Tämä projekti ruve pikkuhilja otta vauhtia uudestaan, pienen taukon jälke, tai tauko ja tauko, rakensin dodge ramin täällä välillä ja kaiken näköistä muuta.

Yksi päivä kun ei ollu mitään tekemistä eikä jaksanut aloittaa mitään surempaa homma niin katteli vähän minkä näköisiä mun Anterat ovat kadettin alle.

Kuva
Kuva
Kuva

Totesin vaan että korissa on lian vähän paino tällä hetkellä että sais nähdä se todellinen ulkonäkö.

Kori hiontamaali/pohjamaali tuli vedetty viimeinen kerros tänään.

Kuva

Ja kun mulla on niin hirvee iso tallii joudun maalata yksi ovi kerrallaan.

Kuva

Sitten kun kaikki osat ovat hiontamaalissa niin aloitan sitten vasta hionta, ja sen jälken maalan ensiksi kaikki ovi aukot ja ovet ja luukkut sisäpuolelta pintavärillä,
sitten kun se on saanut kuivua niin sitten kasan ovet ja luukut paikalleen ,vasta sen jälken koko auton yli vedetään pintaväriä.
Vie ennemmän aika näin mutta kun ei ole tila tarpeeksi.

Huom! ennen pintavärin maalamista koko talli muuttuu hieman, auto rullataan ulos, lattia siivotaan ja hudellaan vedellä ja sitten olen tehnyt kiskoja joka kiertää seinienpitkin kattokorkeudella mihin laitetaan rakennus muovia roikkumaan ja huippuimuri on asennettu niin että saan helposti laitettu maalaus aikana ilmastointi putket auton alle ja 100mm:llä alumiini letkulla liitettän sitten, katto kanavoihin, on aika tehokas imurikin, laskettu että se kestää 5 minuttia niin koko tallin ilma on vaihtunut.

Jäksteri
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jäksteri »

Ei pöllömpi :peukku:
Hevov vittua 24/7
Amatöörit tasentaa.
TDC
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TDC »

Eilen ennen iltavuoroon meno tuli takakonttin luukku hiottu ja sisä puolelta maalattu ruostenestomaalilla.

Kuva

Ja tänään kävi äsken ruiskuttamaan 3 kerrosta hiontaväri märkä märälle, ja nyt odottelen lisää hiontaväri automaalit.net:istä 3litra + kovete ei ihan riittänyt meni niin paljon korille, ehkä jopa vähän turhan paljon.
Enää pitäis maalata hiontavärillä kuskin ovi ja takaluukun ulko puoli. Etu lokasuojat joudun väkisin jättää maalamatta vielä koska joudun odottaa että projekti tulee niin pitkään että on moottori paikalla eli että keulalla on tarpeksi painoa joten voin tehdä etu kaarien levitys vielä.

Kuva

PJR
OCF Member 2015
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PJR »

Mukavasti edistyy hommat sulla :peukku:
Kesäks liikenteeseen ?
TDC
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TDC »

PJR kirjoitti:Mukavasti edistyy hommat sulla :peukku:
Kesäks liikenteeseen ?
Toiveen mukaan kesäks liikenteeseen, se saatta olla että en kerkee mutta pidetään ainakin peukalot pystyssä :peukku:

Vastaa Viestiin