opel calibra turbo -93

Esittele Opel-projektisi tai autosi
GhosTi^
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: opel calibra turbo -93(c20let) laittelua...

Viesti Kirjoittaja GhosTi^ »

nii tuol oli aikasemmin nimimerkil hsk kirjotellu jostai puskurist nii mul on sen vanha puskuri :P
jarkkis
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

ai no nythän mä hokasin et tarkotit hsk:n puskuria :lol:
jarkkis
OCF Member 2021

edelleen tarviis tietoa et millä noi vanteet olis hyvä vahata ja millä porukka yleensä on vahannu ne. Ei tarviis nii perkeleesti jynssätä joka pesukerralla...
Astvec
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Astvec »

Olisiko kaikkein helpoin vaihtoehto laittaa niihin kerros lakkaa päälle?
-Onnellisen Pojan Emäntä Lähti-
jarkkis
OCF Member 2021

Astvec kirjoitti:Olisiko kaikkein helpoin vaihtoehto laittaa niihin kerros lakkaa päälle?
en nää tota vaihtoehtoa tarpeelliseksi... edelliset vanteet vedin vannevahalla, mut jätti jokseenki ohuen kerroksen sitä vahaa siihen vanteen pintaan ja siksi kyselen jos joku tietäis paremman ja vahvemman vahan tohon vanteelle....
RuSi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja RuSi »

Kannattaa kokeilla Simoniz original vahaa, eli tuolta se ensimmäinen pyöreä puteli: http://www.siivonen.fi/simoniz_autonhoitotuotteet.htm

Itse tuolla vahasin juurikin kiilloitettuja vanteiden kehiä ja kestää kyllä hapettumatta kunhan pari-kolme kertaa kesässä vahaa ja pitää puhtaana.

Edit.

Taisit muuten tätä calikkaa tarjota mulle vaihdossa joskus kesällä, mulla oli se sininen farkku-bmw.
jarkkis
OCF Member 2021

RuSi kirjoitti:Kannattaa kokeilla Simoniz original vahaa, eli tuolta se ensimmäinen pyöreä puteli: http://www.siivonen.fi/simoniz_autonhoitotuotteet.htm

Itse tuolla vahasin juurikin kiilloitettuja vanteiden kehiä ja kestää kyllä hapettumatta kunhan pari-kolme kertaa kesässä vahaa ja pitää puhtaana.

Edit.

Taisit muuten tätä calikkaa tarjota mulle vaihdossa joskus kesällä, mulla oli se sininen farkku-bmw.
joo kiitti tiedosta kokeillaan tolla simonizillä. Joo voi olla et tyrkytin vaihdos calia jos se bemmi oli se mis oli se garretin kopioahdin mikä falskas ölppää :) se oli muistaakseni virroillakin myynnis jossain vaihees :-? olis edelleen dieselille tarvetta jos ton omegan sais vaihdettuu johonki pikkuruokaiseen käyttikseen :D
jarkkis
OCF Member 2021

eipä oo calibra paljon edenny motivaation puutteen vuoksi :x takaluukusta verhoiluja vasta purettu pois, cooleriakaan ei oo pahemmin kerenny sovitella :evil:
GhosTi^
'Kapitän'
'Kapitän'

mitenkäs sait takaluukusta ne sivuverhoilut pois? kun itelläkin tarvis ne purkaa poies. :)
powerofopel
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja powerofopel »

GhosTi^ kirjoitti:mitenkäs sait takaluukusta ne sivuverhoilut pois? kun itelläkin tarvis ne purkaa poies. :)
siis luukusta vai kontista?
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
GhosTi^
'Kapitän'
'Kapitän'

siis ne sisä sivuverhoilut ronkista, missä on ne ensiapulaukun luukku ja joku toine luukku toisel puolel pääsis tsekittää et mitä vesi on tehny tuhoja siel
jarkkis
OCF Member 2021

GhosTi^ kirjoitti:siis ne sisä sivuverhoilut ronkista, missä on ne ensiapulaukun luukku ja joku toine luukku toisel puolel pääsis tsekittää et mitä vesi on tehny tuhoja siel
siinä mihin hattuhylly tulee kiinni niin siinä muoviosassa on torx ruuvit molemmin puolin sellaisen pienen peitelevyn alla niin ne pois ja sit vaan raottelemaan varovaisesti sitä verhoilukokonaisuutta pois, tostaki operaatiosta on jo pian kuukausi ni ei enää muista tarkalleen miten se ny oli, mut ku tutkit sitä verhoilua tarkemmin niin hokaat miten se on kiinni, mullakaa ei valitettavasti ole kuvia tästä operaatiosta, mut jos jollain muulla on nii vois vaikka lisäillä niitä tänne...
jarkkis
OCF Member 2021

eilen tuli hommattua e36 m3 bmw:n helmalevikkeet(muovia) niitä joutuu lyhentämään n.10cm ajatuksena leikata pala pois välistä ja kolvata yhteen ja sit noi tunkin reijät mitkä bemmin helmois on nii nekin kolvata samalla umpeen.

Ja sit olis osatarvettaki eli vänkärin ovelle on kova tarve jos joltakulta löytyis RUOSTEETON ovi halvalla ilman oviverhoilua mut muuten täydellinen ni tarjota voi yv:llä tai tekstaria numeroon 0500-663307 ja jos etelä-pohjanmaan seudulta löytyy ni sekin plussaa muttei välttämätöntä...

lähinnä osien haalimiseen menny huomio calibran kans, sais osat kasaan ni vois ruveta edistymäänki pikkuhiljaa.
Turbo 242
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Turbo 242 »

jarkkis kirjoitti: -korisarja

ja omia mielipiteitään/ideoita voi vapaasti esittää, mutta turhanpäiväistä vittuilua en jaksa kommentoida eli asialliset kommentit huomioin...
Joku voi ottaa tämän v*ttuiluna, toinen taas ei mutta minkä takia Calibran alkuperäiset puskurit ja helmat pitää lähes jokaisessa rakentelukohteessa korvata jollain blingblinglasikuitutuning-osilla? :roll: Noh, onneks meillä on tallissa ajovaloja lukuunottamatta koriltaan orkkis Calibra. :D Tämä oli minun mielipide ja tuntuu että olen sen kanssa aika yksin.

Onnea rakenteluun, etupäätä kannattais hiukan tiputtaa alemmas tai perää nostaa niin että auto olis hiukan etukenossa. :wink: Minun mielestä.
Volvo 242 L -77 2.3 T & Volvo 940 -98 2.3 T
Opel Calibra -92 4x4 Turbo
EX - Toyota Carina -89 1.6 GL Lippalakki
jarkkis
OCF Member 2021

Turbo 242 kirjoitti:
jarkkis kirjoitti: -korisarja

ja omia mielipiteitään/ideoita voi vapaasti esittää, mutta turhanpäiväistä vittuilua en jaksa kommentoida eli asialliset kommentit huomioin...
Joku voi ottaa tämän v*ttuiluna, toinen taas ei mutta minkä takia Calibran alkuperäiset puskurit ja helmat pitää lähes jokaisessa rakentelukohteessa korvata jollain blingblinglasikuitutuning-osilla? :roll: Noh, onneks meillä on tallissa ajovaloja lukuunottamatta koriltaan orkkis Calibra. :D Tämä oli minun mielipide ja tuntuu että olen sen kanssa aika yksin.

Onnea rakenteluun, etupäätä kannattais hiukan tiputtaa alemmas tai perää nostaa niin että auto olis hiukan etukenossa. :wink: Minun mielestä.
kiitoksia mielipiteestäsi :) korisarja tulee siksi kun ensinnäkin omasta mielestä toi vakio etupuskuri on ihan vitun kauhean näköinen... ei oo oikein mitään muotoa, lähes suora muovin palanen vaan jossa aukko että syyläri/cooleri saa ilmaa :) ja sit toi helmojen/takapuskurin vaihto ajatus lähti siitä että tulee vähän hassun näköinen jos on pelkkä etupuskuri vaihdettu, ja ei toi korisarjan laitto ny mielestäni ainakaan mitenkään pilaa auton arvoa suuntaan tai toiseen, ku ensin yritin tätä orkkiskena myydä ja ketään ei kiinnostanu vaikka hinta oli mikä ni otin pois myynnistä ja rupesin laitteleen ja nyt ku saan laitettua valmiiksi asti joskus about 5000 vuoden päästä ni en aio edes luopua tästä kulkineesta vaan jätän itelle sen pysyvästi.

Niin ja toi takapää näyttää kuvis siltä et olis alempana ku etupää, mut nyt ku on tallis tasasella alustalla ni on prikulleen vaakatasos ja perää en aio korottaa, sitte se vasta joltain amis autolta näyttääki ku takapää korkeemmalla ku etupää :lol:
Vastaa Viestiin