KOKEMUKSIA! OPEL OMEGA 3.0i v6 farmari MV6 Vm.95

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
jani.ronimus
'Kadett'
'Kadett'

KOKEMUKSIA! OPEL OMEGA 3.0i v6 farmari MV6 Vm.95

Viesti Kirjoittaja jani.ronimus »

Terve! Eli kyselisin otsikon mukaisesta autosta kokemuksia? Ajattelin seuraavaksi ostaa kyseisen ja silmään pisti myynnissä oleva vuosimallia 1995 oleva omega? Onko noissa kone minkälainen kun olen kuullut että mystisiä sähkövikoja tulee tuonne koneen puolelle silloin tällöin? ja kestääkö ajaa perus huolloilla kuinka paljon? Meinaan vaan kun vanhempi talvi autona ollut omega on 420tkm ajettu ( 2.0l 8tappinen) ja se tuntuu kestävän aivan kaiken.... että pitäisikö pysyä vanhoissa vai hankkia päivitetty malli? Ps: onko alkuperäinen laatikko ja perä kuinka kestäviä???
hudu79
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

Re: KOKEMUKSIA! OPEL OMEGA 3.0i v6 farmari MV6 Vm.95

Viesti Kirjoittaja hudu79 »

Itellä oli juurikin tuollainen MV6-farkku vm95 pari vuotta käytössä. Keväällä -08 siitä luovuin. Mittarissa oli muistaakseni 230tkm, josta noin 50tkm mun ajamana.

Mitään sähkövikoja ei mulla ollut koneen puolella. Automaatti-ilmastoinnissa oli joku pikkuhäikkä, mut sekin korjautu "itsestään", muuten sähköt pelitti.

Konehuoneen puolelle jouduttiin remppaa tekemään sen verta, että kannet käytettiin ylhäällä ja vaihdettiin venavarsien kumit ja tarkastettiin kansien suoruus + venakopat, pakosarjat etc. Loppu ylimääränen öljyn kulutus kumien vaihdon myötä kokonaan :peukku:
Jonkun vesiletkun pätkän uusin vuodon takia ja laturi meni mun aikana vaihtoon.

Alustaan saakin sitten aika-ajoin koiranluita vaihdella, kun raskas auto kyseessä. parit kerrat luita vaihtelin.
Alatukivarsien puslat oli myös heikohkossa hapessa 200tkm kohdilla, joten ne myös meni vaihtoon.

Jotain nippeleitä lisäksi + normaalia kuluvaa osaa.

Mun mielestä ainakin omalla kohalla oli aika "normimäärä" huollettavaa / vikaa kilsoihin ja ikään nähden.
On kyllä ikävä kyseistä autoa! Kaupunkiajossa vei liikaa kakkua, siksi luovuin :cry:

...Muilta saanet lisää kokemuksia -(z)-
Kuva
JoGo
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JoGo »

Paljonkos sitten tollanen MV6 automaattilaatikolla OIKEESTI kuluttaa, nyt on suotta kenenkään sanoa että kaupungissa menis alle 10l/sataselle.. eli rehellisiä kulutuslukemia kiitos :D , ittelläkin on kiikarissa tollanen MV6.
Kuva
TimppaS
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TimppaS »

alle kympin voi päästä maantiellä myötätuulessa. Taitaa olla kaupungissa lähellä 15-17 litraa... Ainaki jos ajaa niinku tommosella pitääkin...
Omega B2 2.6 executive
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Joo ei se hajulla kulje, mutta kai sitä nätisti muiden mukana maantiellä 8-9 väliin menee... Kaupungissa sitten se 12-15 lienee realistinen arvio, mutta kun miettii paljonko sitten tulee kilometrejä silkkaa kaupunkiajoa niin lieneekö tuolla niin väliä.
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
A_Manta_1972
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja A_Manta_1972 »

Kolmen kuukauden kokemuksia:

Automaagin kulutuksista en tiedä, manuaalista (ihan vaan siltä varalta, että sekin olisi vaihtoehto) olen seuraavaa mittaillut: Ensimmäisen 3tkm laskeskelin tankkauksien ja ajojen kanssa kulutuksen ja totesin olevan 0.1l sisällä ajotietokoneen näyttämästä, joten lopetin sen. Eli nyt sitten viime viikonloppuna ajelin 1300km, maantietä, kulutus n. 8l/100km, nopeusrajoitusten mukaan ajettuna. 80-100-120. Normaalissa ajossa, joka sekin on suurimmaksi osaksi työmatkaa maantietä, mutta myös kauppakäynnit sun muut, menee 8.7-8.9l/100km. Pelkkää kaupunkipyöritystä ei juurikaan tule, ainakaan niin paljoa, että tankillisen saisi ajettua pelkästään sitä, mutta veikkaisin myös kulutuksen humahtavan manuaalillakin helposti yli kympin.

Alusta ei ole tietääkseni mitenkään erityisen hyvin huollettu, ja vähän saisi varmaan osia vaihtaakin (koiranluuta, ehkä puslia, raidetanko), mutta ajoon olen silti tyytyväinen. Menee mukavasti ja pehmeästi. Hiljainen sisältä, verrattuna edellisiin autoihini (jotka tosin on siis olleet vanhempia riisikippoja ;) ). Tilaa on oikein mukavasti ja itse saan säädettyä ajoasennon mukavaksi. Monissa autoissa on ollut jotenkin juuri minulle sopimattomat penkit, selkävaivoja kun on jonkun verran, mutta tässä ei ole tullut mitään jäykistymisiä/kipuja.

Varusteita on riittävästi. Omassani on hieman huono puhallus kuskin ikkunalle, mutta tuskin on mikään tyyppivika. Ennemminkin näin toistakymmentävuotta vanhassa autossa kanavassa on lehtiä tai sitten valskaa jostain. Lämpöä tulee tässä, mutta tuntuu olevan yleistä, että ei lämpene talvella, johtuen joko kiertovesipumpusta, kennon tukkeutumisesta tai sisällä läppäjärjestelmän vioista. Lisäksi tyypillisesti penkinlämmittimet ovat rikki.

Tässä vaiheessa ei itse ole vielä tarvinnut tapella sähkövikojen kanssa; Olen ymmärtänyt, että anturiviat eivät ole harvinaisia. Lisäksi konehuoneen puolella öljyn vuoto näissä V-koneissa on tavallista. Venttiilikopat vuotaa tiivisteestä, johtuu muovikoppien vääntymisestä aikojen kuluessa. Saattaa korjaantua tiivisteiden vaihdolla, mutta pysyvä korjaus on alumiinikopat. Lisäksi kansien välissä oleva öljynjäähdytin saattaa vuotaa vanhemmiten. Öljynkärystä kyllä huomaa molemmat vuodot. Puola on hankalassa paikassa koneen takapuolella, ja sinne saattaa valua öljyä päälle, joka rikkoo puolaa. Tai sitten venakoppien vuoto tulpanhattujen päälle aiheuttaa ongelmia. Pakosarjan halkeaminen taidetaan myös lukea tyyppivikoihin, ei ole vielä osunut omalle kohdalle. Ruostekin tuntuu olevan suomiautoissa jonkunmoinen tyypillinen ongelma; Ovien alareunat, lokarin kaaret, listojen alustat ovissa ja ikkunoiden alareunoissa.

Kokonaisuutena hintatasoonsa nähden MV6:t on hyvin varusteltuja (henk.koht. mielipide) ja "pienellä" rahalla saa paljon autoa, verrattuna siihen mitä muun merkkisistä samantyyppisiä samanikäisistä (takaveto, farkku, varusteltu) saa maksaa.
aki (piste) lahtinen (at) dnainternet (piste) net
A-Manta vm. 1970 projekti Projektikuvia... Ex: Omega MV6 STW vm. 1997
--
Parempi haku: Google + "site:www.ocf.fi/forum" + hakusanat
hudu79
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hudu79 »

JoGo kirjoitti:Paljonkos sitten tollanen MV6 automaattilaatikolla OIKEESTI kuluttaa, nyt on suotta kenenkään sanoa että kaupungissa menis alle 10l/sataselle.. eli rehellisiä kulutuslukemia kiitos :D , ittelläkin on kiikarissa tollanen MV6.
Mulla oli kulutus automaatilla 13,7 - 14,2l / 100km keskinopeuden ollessa 37-40 km/h.
Maantiellä ajelin noin 8,8l kulutuksella abaut 90km/h keskinopeudella.

Nämä siis ajotietokoneen antamia lukuja!
Kuva
Verronen
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Verronen »

Vuosi sitte vielä oli tuollainen MV6 sedani. Matkassa pääsi sinne 8,5l/100km tietämille. Kaupunkiajossa suurin tankillisen keskikulutus 19l/100km, yleensä siellä 15-17l/100km. Tuntui alustan osia tosiaan tuntui syövän tiheään tahtiin ja öljyäkin hörppäsi reilun litran tuhannelle kilometrille, vaikka kansiremonttia oli tehty ja kumit vaihdettu.
Astra 1.8 -98, ex. Corsa B 1.4i -95, Omega B MV6 -95, Vectra B 2.5V6 -96, Kadett 1.3 -89 x2
Vastaa Viestiin