Tuomas kirjoitti:Veikka kirjoitti:ei minullekkaan kukaan tuo mitään tarjottimella ilmaiseksi.
Ja kaikki tämä, koska somaliksi esitelty ihminen mainitsi että grilli olisi kiva, kun haastattelija häneltä nimenomaan kysyi grillistä. Kaikki muu mitä täällä on asiasta keskusteltu, on pelkkää oletusta, suomeksi sanottuna ennakkoluuloja siitä, että kun on pakolainen saa automaattisesti kaiken haluamansa.
Näyttäkää nyt joku oikeasti tälle tyhmälle että missä siinä jutussa kerrottiin että nyt ollaan jakamassa ilmaisia grillejä somaleille?
Eiköhän se idea ollut siinä, että jos minä muutan "Islamiaan" ja ilmoitan että oma grilli olisi kiva jotta voisi tuota possuakin grillata, niin lopputuloksena on todennäköisesti kivitys. Jos he haluavat oman grillin niin eikö järkevintä olisi pyytää taloyhtiöltä lupa ja tehdä se ? Grillin tekeminen ei kuitenkaan kallisoperaatio ole (oletan että nyt muurataan) tai kaasugrilli niin saa aina yöksi pakanoilta piiloon. Uskoisin Veikan pointin olleen juuri sama, tosin häneltä ei missään lehtijutussa kysytä että mitä olisi kiva saada/muuttaa. Tai mitä arvelet tapahtuvanu jos vaikka Veikka pääsisi haastateltavaksi ja toteaisi että oma grilli olisi kiva, kun hartaana kristittynä en voi grillata samassa grillissä pakanoiden kanssa ?
A) Veikka saa oman grillin
B) Veikka saa hullun maineen
Mulla pisti tuosta jutusta silmään tuo "Asuntojen pitäisi olla suurempia, koska meillä on isot perheet. Talot voisivat olla korkeampia ja hissillisiä, luettelee eräs nainen." Pienehkö ilmaisuuden maku asiassa on. Jos minä alan räjähdysmäisesti lisääntyä tai otan koko suvun luokseni, niin keltä mun pitäisi uusi asunto pyytää ?
"Yksi rouvista kertoo jonottaneensa viisihenkiselle perheelleen isompaa asuntoa neljä vuotta nykyisen 60-neliöisen tilalle. Muut nyökyttelevät vieressä. "
Siis jonottaneen miten ? Eikö asuntoesittelyissä ole tärpännyt vai mistä jonotus ? Viimeksi kun halusin lisää tilaa niin kävin kaikki nettisivut läpi, viikon päästä löytyi sopiva joka olisi ollut 80m2 mutta päätin viime hetkellä etten tarvitsekaan niin isoa (olisin jopa ollut ykkösvalinta asuntoon). Kyllä tuossa jutussa aika hyvin on esillä (jälleen kerran) se, että se on Suomen vika ettei heillä ole tarpeeksi isoa asuntoa ja omaa grilliä. Pallo heitetään valtiolle sen sijaan, että itse tehtäisiin asian eteen jotain.
Olisi kyllä kiva tietää paljonko tukia sun muuta nuo saavat. Ihan suoraan sanoen minä en kyllä hengissä pysyisi noilla avustuksilla mitä KELA minunlaiselle työttömälle jakaa eli noin 700e kuussa (tai sitten en vaan osaa käyttää kaikkia porsaanreikiä) Onneksi en ole niistä riippuvainen. Tietysti lapsista saa "bonuksia" mutta kyllä niihin (kuulemma) enemmän uppoaa kuin tukia saa.
Anteeksi Veikka, että käytin nimeäsi esimerkeissä.