Ikkuna antenneista kokemuksia

Kaikki autohifiin liityvät asiat.
Soittimet, kaiuttimet, vahvistimet, johtosarjat, jne...
JoGo
'Senator'
'Senator'

Ikkuna antenneista kokemuksia

Viesti Kirjoittaja JoGo »

Nyt näyttää siltä että tuosta -94 farkku omegasta meni lopullisesti poikki tuo takakontin välissä haitarikumin sisällä oleva radioantennin johto.
Muutenkin tuntuu että ei tuo takalasinlämmittimeen integroitu alkup. antennilla radio kuulu läheskään niin hyvin vrt. 96vm kattopiiska antenniin.

Nyt rupesinkin vakavasti harkitsemaan tuollaista ikkunaan asennettavaa radioantennia joita näyttäs saavan 20€ hintaan varaosapuljuista. Vanhaa antenninjohtoa on huono korjata kun on useammasta kohtaa murtunut, joten tekeekö noilla halvoilla ikkuna-antenneilla ylipäätään mitään ja miten lie kuuluvuuden laita. Sisäänrakennettu antenninvahvistinhan noissa näyttäs olevan.
Kuva
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Ikkuna antenneista kokemuksia

Viesti Kirjoittaja G.T.S »

Muakin kiinnostais sama asia kun ei toi vakio anteeni niin hyvin kuulu ja tuntuu vähän pitkältä :o
D-Iivil
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja D-Iivil »

Itse olen testannut motonetin molemmat lasiantennit (halvempi ja kalliimpi) ja kummallakaan ei kuulu esmes Radio Rock yhtä hyvin kuin alkuperäisellä.

Jossain ovat kehuneet blaukkarin lasiantennia hyväksi, mutta en ole vielä löytänyt kivijalkaliikettä Helsingistä josta moisen voisi käydä ostamassa ja toteamassa joko hyväksi tai huonoksi.

Mutta summa summarum: ainakin nuo Motonetin antennit ovat ihan paskoja.
-= elä käy pienemmilles vittuilemaan =-
JoGo
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JoGo »

D-Iivil kirjoitti:Itse olen testannut motonetin molemmat lasiantennit (halvempi ja kalliimpi) ja kummallakaan ei kuulu esmes Radio Rock yhtä hyvin kuin alkuperäisellä.

Mutta summa summarum: ainakin nuo Motonetin antennit ovat ihan paskoja.
Eli en osta sitä niitä siis :bonk: , mutta mutta toi blaukkari on tosiaan kiven alla ja varaosaliikkeessä oli vain ihme naruja myynnissä :no: , jatketaan etsintää. Sais olla semmonen mikä menis siististä esim. ikkunan yläreunaan eikä mihinkään kojelaudan päälle jotain palloa :lollis:
Kuva
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Mulla on corsassa motonetin ikkuna-antenni tuulilasin yläreunassa. Hyvin toimii. Kuuluu myös radio rock :)

Tämä siis http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=47-1218
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
G.T.S
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja G.T.S »

Altti450 kirjoitti:Mulla on corsassa motonetin ikkuna-antenni tuulilasin yläreunassa. Hyvin toimii. Kuuluu myös radio rock :)

Pitääpä kokeilla!
D-Iivil
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Altti450 kirjoitti:Mulla on corsassa motonetin ikkuna-antenni tuulilasin yläreunassa. Hyvin toimii. Kuuluu myös radio rock :)

Tuo oli itselläni ensin, ei kuulunut kuin suhinaa kehä kolmosen ulkopuolella, nyt on kiinni tuo motonetin kalliimpi malli ja sillä kuuluu suhinan seasta myös vähän puhettakin about 10km kehä kolmosen ulkopuolelle saakka (Radio Rock).

Alkuperäisellä (ehjällä) kattoantennilla ei ollut minkäänlaisia kuuluvuusongelmia minkään kanavan suhteen.

Toki käytössä oleva viritin (mankka) vaikuttaa radion herkkyyteen. Edellisessä Blaukkarin soittimessa oli sata kertaa herkempi radio kuin nykyisessä Kenwoodissa. Ehkäpä sinulla on hyvä mankka, jolloin tuo motonetin halpisantennikin riittää kuuluvuutensa puolesta? Itselläni näin ei ole ja mankkaakaan en ala tuon takia vaihtamaan :P
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

D-Iivil kirjoitti:

Tuo oli itselläni ensin, ei kuulunut kuin suhinaa kehä kolmosen ulkopuolella, nyt on kiinni tuo motonetin kalliimpi malli ja sillä kuuluu suhinan seasta myös vähän puhettakin about 10km kehä kolmosen ulkopuolelle saakka (Radio Rock).

Alkuperäisellä (ehjällä) kattoantennilla ei ollut minkäänlaisia kuuluvuusongelmia minkään kanavan suhteen.

Toki käytössä oleva viritin (mankka) vaikuttaa radion herkkyyteen. Edellisessä Blaukkarin soittimessa oli sata kertaa herkempi radio kuin nykyisessä Kenwoodissa. Ehkäpä sinulla on hyvä mankka, jolloin tuo motonetin halpisantennikin riittää kuuluvuutensa puolesta? Itselläni näin ei ole ja mankkaakaan en ala tuon takia vaihtamaan :P

Moi,

saihan sulla se antennin vaffistin virtasta eli paloi se punanen ledi siinä? Itse asun kehä3 ulkopuolella ja hyvin kuuluu. Myös keskisuomessa mitä nyt kesällä tuli ajeltua. Ainiin ja soitin on ooppelin alkup. cd-soitin.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
D-Iivil
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Altti450 kirjoitti:
D-Iivil kirjoitti:

Moi,

saihan sulla se antennin vaffistin virtasta eli paloi se punanen ledi siinä? Itse asun kehä3 ulkopuolella ja hyvin kuuluu. Myös keskisuomessa mitä nyt kesällä tuli ajeltua. Ainiin ja soitin on ooppelin alkup. cd-soitin.
Toki sai virtaa. Olisiko sitten vaan niin että Kenwoodin vastaanotin on onneton, eikä toimi noiden lasiantennien kanssa juuri lain. Orggisantennilla kuului kyllä mukisematta.
Vastaa Viestiin