Joo, tässä omassa A-vectrassa (vm-94) tuo lämpöpuhallin on alkanut rahisemaan, nopeuksia kun vaihtelee,
niin rahiseva ääni lähtee, puhaltaa kyllä, varmaan joutuu uusimaan moottorin, onkohan nuo kalliita vaihtaa!
Vectra puhaltimen rahina
Re: Vectra puhaltimen rahina
uusi moottori motonetistä n.80€ ja ilmastoituun kympin kallimpi, itse helppo vaihtaa, se on pyyhkijöitten alla ilmakaukalossa. ja ainahan purkaamolta pitäis saada halvemmalla, niin pitäis mutta rovaniemen roiosassa ei vain näin ole.
opel vectra c 2,2 gts
Tai sitten vaan otat sen lehden tai jonkun muun roskan pois sieltä..... 
Minulla teki samaa F-Astra. Se puhallin on kumiholkkien varassa kiinni ja ne väsyy ja löystyy ajan kanssa jolloin puhaltimen siivet raapii koteloon. Olen kiristänyt puhallinta ylimääräisellä reikävanteella parempaan asentoon ja sen jälkeen toimii hyvin. Sovitus vaan on aika tarkka, joutuu hakemaan sen juuri oikean kohdan ettei ota kiinni kumpaankaan reunaan. Ja vielä niin että kotelo menee kiinni. Reikävanteen väliin pitää laittaa jotain pehmikettä ettei moottorin ääni johdu runkoon.
Juuri tuo, että raapiva ääni lähtee, pitääpä katsoa ja yrittää sovittaa vanteella sitä!
Ehkä jotain prikkoja kiinnitysruuvien alle laittamalla voisi päästä helpommalla. Sekin voisi riittää.
Moottori itsessään on aika järeää tekoa. Ei ihan helposti hajoa. Ainakin minulla oli laakerit ihan tiukat ja moottori pyöri kevyesti. Ajettu kuitenkin yli 300 tkm. Hiilet kuluttaa sen kuparisen liukupinnan aika pahasti uralle mutta se ei haittaa niin kauan kuin moottori kuitenkin toimii.
Moottori itsessään on aika järeää tekoa. Ei ihan helposti hajoa. Ainakin minulla oli laakerit ihan tiukat ja moottori pyöri kevyesti. Ajettu kuitenkin yli 300 tkm. Hiilet kuluttaa sen kuparisen liukupinnan aika pahasti uralle mutta se ei haittaa niin kauan kuin moottori kuitenkin toimii.
Itelläni oli kadetissa sama vika. laakerit oli päässy väljiks/rikki. toimi mut välil vinkas ja 3 asennossa rahis ku rouhin kyl.
helppo se on vaihtaa. rahaahan se vie
helppo se on vaihtaa. rahaahan se vie
Astra F Turbo (B204)
eipä saa enää motonetistä a-vectraan lämppärinmoottoria.
opel vectra c 2,2 gts