Mitä eroa 20SE ja 20SEH:ssa

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Avatar
Eikka88
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 161
Liittynyt: 31 Loka 2008, 19:00
Paikkakunta: Kempele

Mitä eroa 20SE ja 20SEH:ssa

Viesti Kirjoittaja Eikka88 »

Elikkäs mitä muuta eroa on 20SE ja 20SEH koneissa kuin ohjelma???
Corsa B 1.7D
Avatar
_Jape_
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4738
Liittynyt: 10 Touko 2007, 01:17
Paikkakunta: Lahti

Re: Mitä eroa 20SE ja 20SEH:ssa

Viesti Kirjoittaja _Jape_ »

SEH korkeampi puristussuhde.

NE 115hp
SEH 130hp ja ei katti mallia ole olemassa.
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
-TTT-
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 181
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 18:48
Paikkakunta: Timola

Re: Mitä eroa 20SE ja 20SEH:ssa

Viesti Kirjoittaja -TTT- »

Eroa ohjelmassa ja nokassa.
Avatar
Eikka88
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 161
Liittynyt: 31 Loka 2008, 19:00
Paikkakunta: Kempele

Re: Mitä eroa 20SE ja 20SEH:ssa

Viesti Kirjoittaja Eikka88 »

ok...Mutta NE ja SE koneessa ei vissiin ole muuta eroa kuin puristukset?
Corsa B 1.7D
Avatar
Juho M-P
OCF Member
OCF Member
Viestit: 16151
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Mitä eroa 20SE ja 20SEH:ssa

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Eikka88 kirjoitti:ok...Mutta NE ja SE koneessa ei vissiin ole muuta eroa kuin puristukset?
Kyllä. Juuri näin.

NE 9,2:1
SE/SEH 10,0:1
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä eroa 20SE ja 20SEH:ssa

Viesti Kirjoittaja ata »

_Jape_ kirjoitti:SEH korkeampi puristussuhde.

NE 115hp
SEH 130hp ja ei katti mallia ole olemassa.
Mutta eihän tässä mitään NE:stä kysytty, vaan SE:n ja SEH:n erosta.

20SE:ssä on 122 hv / 175 nm ja sitä on käytetty Omega A:ssa, jossa se sittemmin korvautui C20NE:llä (115 hv/170 Nm). 130 hv 20SEH taas oli GT Asconan ja GT Vectran sekä GSi 8V E-Kadetinkin pellin alla ennen katalysaattoreiden aikaa.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Avatar
_Jape_
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4738
Liittynyt: 10 Touko 2007, 01:17
Paikkakunta: Lahti

Re: Mitä eroa 20SE ja 20SEH:ssa

Viesti Kirjoittaja _Jape_ »

oho mitähää omia olen lukenu. :)
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
EKIJII
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Huhti 2026, 17:17

Re: Mitä eroa 20SE ja 20SEH:ssa

Viesti Kirjoittaja EKIJII »

Noniin Siis SE on se parempi A ompun koneista jossa mm. Wössner takomännät. Parempi teho ja vääntö. Pienempi kulutus vaikka on ei -vähäpäästöinen... Eli viripotentiaaliaaliakin on paremmin
Keme
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2879
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Mitä eroa 20SE ja 20SEH:ssa

Viesti Kirjoittaja Keme »

EKIJII kirjoitti: 04 Kesä 2026, 20:19 Noniin Siis SE on se parempi A ompun koneista jossa mm. Wössner takomännät. Parempi teho ja vääntö. Pienempi kulutus vaikka on ei -vähäpäästöinen... Eli viripotentiaaliaaliakin on paremmin
Mitäköhän tekoälypaskaa toi on? :lol:
- Tasan yhdessäkään Opelin moottorissa ei ole tehtaalta lähtiessään Wössnerin mäntiä
- Lukuarvoina määritettynä 20SE moottorin teho ja vääntö ovat pienempiä kuin 20SEH
- "viripotentiaali" on molemmissa aivan sama, ku ne on samalla raudalla.

Vaikka tänne forumille näkyy olevan kaikenmailman bottiestoja, ja sitä myöten käytettävyys on entistäkin kömpelömpi, ni näkyy ne sit pääsevän läpi. Ei sinällään hullumpi topicin nosto liki 17 vuoden takaa.