Auto on siis loppuvuodesta -95 käyttöönotettu -96 malli. Kilsoja oli mittarissa 182tkm ostaessa, ja minä olen auton 3 omistaja. Edellinen omistaja oli auton itse hakenut Saksasta 1. omistajalta, ja voin kertoa että auton kunto kyllä vahvistaa asian. Lisävarusteitakin riittää, ja ainoat puutteet taitaa olla takapenkin lämmitys, lukkoperä
Ostohetkestä ei ollut kalajoen partyihin kuin viikko, joten oli jopa hieman kiirus saada omega toimimaan. Kun kerran auto lähti noinkin pienellä vaivalla käyntiin, niin sitten äkkiä asentamaan musiikkilaitteita autoon, joka oli pitkästä aikaa mallia hiljainen
Pientä tuuninkiakin piti harrastaa, ja nyt Omegassa on projektorimalliset black look-ajovalot tuplaksenoneilla, tummat takavalot sekä Steinmetzin 3-osainen maskisarja. Autossa oli ostaessa alla jo 17" TSW Hockenheimit joissa on muuten vuosiluku 1996, eli yhtä wanhat kuin autokin
Omega kaipasi pientä huoltoakin, joten tuli uusittua kaikki suodattimet, sekä kaikki muut öljyt paitsi lootan (en tiedä uskaltaako niitä vaihtaa...) Myös jakopään remontti tuli tehtyä, ja samalla uusin kaikki koneen etupään stefa, venttiilikoppien ja imusarjan tiivisteet sekä tulpat. Myös talvikäyttöä ajatellen tuli laitettua lohkolämmitin sekä sisähaaroitus. Vasen takapyörän laakerikin meni 4tkm myöhemmin kuin tuo toinen, eli onpahan nyt sitten uudet molemmat. Myös auton keulan veteleminen piti saada kuriin, joten nyt etupuslina on BMW 750 puslat ja takana Febi Bilsteinin puslat. Johan parani ajettavuus
Omegaan oli joku ystävällisesti asentanut kokonaan piiloutuvan irtokoukun, jota on tullut testattua mm. kiskomalla Manta Motoparkiin, ja samalla tuli testattua omegan leiriominaisuuksia nukkumalla siellä, TOIMII!. Onpahan luksusta vedellä isomoottorisella automaattiautolla vakkari päällä traileria
Nyt mittariin pyörähtää 187tkm, ja täytyy olla tyytyväinen autoon. Ymmärrän kyllä miksi auto on ollut niinkin hinnakas uutena (n. 60 k€)
Siinäpä jotain pientä noin aluksi, kaivan muutaman kuvankin autosta kunhan löydän mihin ne jemmasin...

"Renkaiden kiljunta ja moottoreiden ulvonta salamalähdöissä nostaa melutason jopa nelinkertaiseksi"