paljonko noi oikeet pelti liimat maksaa? mulla on omissa ollu aina leveet vanteet jotka tulee kaaresta ulos ja reilusti madallusta. tahtoo ottaa kaareen kii, pitäs olla tosi lujaa että kestääMarkus Ruhl kirjoitti:Nuo näkyvät saumat esim. takakaaret kannattaa mun mielestä laittaa ennemmin liimaamalla ku hitsaamalla. Ei ruostu niin helposti ja paljon helpompi tehdä pohjatyöt.
Opel Vectra A -90 Peltihommia..
Re: Opel Vectra A -90 Peltihommia..
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut
Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Toi loppuosa kyllä pisti naurattamaanNilemma kirjoitti:Kai tuossa Slx:n viestissä oli taka-ajatuksena myös se, että ilman rahaa ei kannata näihin hommiin ryhtyä. Minäkään en osaa hitsata, mutta jos haluaisin oppia, niin en minä näin vaikeasta hommasta sitä haluais aloittaa. Motivaatio hiipuis ennen kun sitä valmiiksi sais. Tai ainaki mulla se ois näin. Sitten jos ei ois rahaa hommata kunnon ruostesuojausaineita, niin hukkaan heitettyä työtä ois kaikki. Siihen päälle sitten vielä maalaus, niin rahaa palais todella kiitettävää tahtia.
Eli en nyt epäile tässä kenenkään taitoja, vaan kyseenalaistan tuon projektin kokonaishinnan. Mulle oli ainakin ongelma ajella huonokorisella autolla, kun ei rahat riittänyt opiskelijabudjetilla ostella joka välissä uutta peltiä johonkin nurkkaan.
Mutta toivotaan, että löydät sellaisen hyvän ja edullisen käyttöauton.Älä pidä kiirettä sen kanssa, jos kortin saantiin on vielä aikaa.
Mantan hitsaus vs. Vectran hitsaus:EDIT:Jos tässä projektissa ei ole järkeä niin onko sitä sitten muissakaan mädissä autoissa joihin pitää upottaa monta "turhaa" tonnia että ne näyttäisi hienolta ja kulkis lujaa, oli se auto vaikka a mallin manta, tai a mallin vectra niin alunperinhän ne on tehty ajettavaksi ja kulutukseen, joten onko siinä a-mantan hitsaamisessakaan sitten loppupeleissä mitään järkeä? Siis jos ihan oikeasti ruvetaan järjellä ajattelemaan. En minä harrastuksiani järjen mukaan rakenna vaan sen mukaan miltä minusta tuntuu..
Laho Manta: 500€
Laho Vectra: 150€
Korityöt: molemmissa 2000€
Parisuhdetilanne,
Vectra: Nainen hermostuu, kun tuollainen romu tuodaan pihaan. Vuoden päästä tulee ero, kun nainen kyllästyy loputtomiin talliviikonloppuihin.
Manta: Nainenkin ihastuu vanhaan klassikkoautoon. Vuoden päästä hänkin on innostunut auttamaan kunnostustöissä.
Kokonaiskustannukset:
Vectra: 2150€, omaisuus puoliksi eron takia: -50 000€
Manta: 2500€
Kunnostetun Vectran arvo: 1200€ Budjetti: - 950€ (ero mukaan lukien - 50950€)
Kunnostetun Mantan arvo: 3500€ Budjetti: + 1000€
Ja ihan huumorilla vain.
Ja ennenkuin joku kysyy niin ei, minua ei vituta se ettei kaikki ole mukana kannustamassa minua vaan jotkut on vastaankin tätä projektia, sehän on ihan yleistä lähes kaikissa tämän foorumin projekteissa että aina löytyy joku vastalauseen sanoja
anna mennä vaan:P jos menee pieleen niin kyl näitä ruostekasoja lisää löytyy jotta alkaa osuun kohdilleen:P
- Markus Ruhl
- 'Senator'

Kori ja maalausfirmoilla on kavereita töis, jotka suosittelee tuota liimausta just sen takia, että tulee kestävämpi. Noitten liimaussaumojen vetolujuus on ihan tajuton, eikä ne lähde ruostumaan, koska niissä koriliimoissa on itessään paljo ruosteenesto aineita.iHenkkaZ kirjoitti:paljonko noi oikeet pelti liimat maksaa? mulla on omissa ollu aina leveet vanteet jotka tulee kaaresta ulos ja reilusti madallusta. tahtoo ottaa kaareen kii, pitäs olla tosi lujaa että kestää
Kadett E GSi 2.0 8v -85 (tulossa 20XE)
Passat 3BG
Passat 3BG
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Kysäsempä nyt tässä, että paljonkohan uskaltaisin pyytää tuosta 2000 korisarjasta ja noista tummista etuvaloista?
Niille kun näyttäisi ainakin olevan kysyntää tällä hetkellä 
vaikee sanoo, onko sulla tuo korisarja täydellinen että löytyykö sulla nuo oven koteloinnit myös?
etupuskureista porukka on ainakin pyytäny 100eurosta ylöspäin, olettaen hyväkuntoisista...
etupuskureista porukka on ainakin pyytäny 100eurosta ylöspäin, olettaen hyväkuntoisista...
Nykyinen käyttis: Insignia Sports Tourer 2.0cdti AT6 -11
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006
Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98
Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006
Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98
Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Tuossa kun hieman tuumin niin en sittenkään myy tuota korisarjaa siltä varulta jos joskus veccu tulee autoksi itselle, ei meinaan ihan joka nurkassa ole enää kakstonnisen korisarjaa niin rupeaa pian kaduttaan kun myy nyt
Oviin niitä palasia ei löydy, ainoastaan helmat,puskurit ja maski.
Joo, älä tee sitä virhettä minkä minä tein, menin myymään 3000 Omegan mustat puolinahat, lähes uuden maskin, etupuskurin ja helmalevikkeet pois 
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6