Vikadiagnoosin hinta Porin Palinilla/Asiakaspalvelu

Keskustelua Opeleista
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Jos täällä tälläinen pieni piilomainonta sallitaan niin täältäkin löytyy vikakoodilukulaitteet Opeleihin 1987 -----2008.
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Eipä kai tässä kukaan yritä tiliä tehdä

Viesti Kirjoittaja sepse »

Itse riittävästi lakki kourassa kulkeneena ja kerjäten apua uskoisin että edellinen kirjoittaja kuten minäkin astumme kaapista ulos ja kerromme että meille sopii poiketa koodin luku ongelmien kanssa ja helppiä tulee ja jos joku kahvikassaan haluaa lantteja heittää niin thats it eikä mitään korjaamoa eikä korjaamo veloitusta ole :lol:
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

No juu, kyllähän se vika korjaantui sen uuden liukurenkaan vaihdolla. Rupesin vähän säästelemään ja hain osan romikselta vähän ajetusta autosta :oops: :)

Hintaa hommalle tuli seuraavanlaisesti:

1xvikakoodin luku 20e, liukurengas 30e(uusi 93e Automuovilla), vikavalon nollaus 20e= 70e yhteensä.

Palinilla olisi ollut pelkkä vikadiagnoosi sen 77e :no:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
saabt16
'Kadett'
'Kadett'

Opeltec2

Viesti Kirjoittaja saabt16 »

Moikka!

Aihetta liipaten,,, on ko. laite, jolla pitäis onnistua noiden vanhempien, ei OBD2 opelien tutkinta. Testailtu miljoonalla asetuksella ja parilla ohjelmalla Astra G -98 ja ainoastaan moottorin tiedot löytyy. Tarvis Airbackkivalo saada kuitattua kun penkin alla oleva liitin irtosi survoessani sinne harjaa. http://www.obd.fi/index.php?option=com_ ... &Itemid=29

Onx jollakin ko.laite ja saanut toimimaan??
Krynx
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Opeltec2

Viesti Kirjoittaja Krynx »

saabt16 kirjoitti:Moikka!

Aihetta liipaten,,, on ko. laite, jolla pitäis onnistua noiden vanhempien, ei OBD2 opelien tutkinta. Testailtu miljoonalla asetuksella ja parilla ohjelmalla Astra G -98 ja ainoastaan moottorin tiedot löytyy. Tarvis Airbackkivalo saada kuitattua kun penkin alla oleva liitin irtosi survoessani sinne harjaa. http://www.obd.fi/index.php?option=com_ ... &Itemid=29

Juurikin tuolla pulikalla ja Opcomin demolla pääsin kiinni vain ja ainoastaan airbäkkijärjestelmään. Tosin en ole ehtinyt rukkailla asetuksia paremmaksi koska läppäri sanoi kaput. Oletko koittanut muokata noita latenssiaikoija?
BMW 525tds -99, BMW 316 -86, Opel Omega B 2.5td karvanaamari
saabt16
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja saabt16 »

Krynx kirjoitti:
saabt16 kirjoitti:
Juurikin tuolla pulikalla ja Opcomin demolla pääsin kiinni vain ja ainoastaan airbäkkijärjestelmään. Tosin en ole ehtinyt rukkailla asetuksia paremmaksi koska läppäri sanoi kaput. Oletko koittanut muokata noita latenssiaikoija?
Moikka!

Kyllä niitäkin on käyty läpi 1-60 välillä ja vaihdettu virtuaalicommin numeroa ja muitakin asetuksia.
Metkaa, että joku pääsee johonkin datavirran pakettiin mukaan muttei ilmeisesti kukaan koko datapakettiin. Epäilyttää ton purkin multiplexaus juuri tuosta syystä. Jostain kun löytäis selvityksen, missä järjestyksessä noi modulit tulee datvuossa. Siitä vois päätellä, onko lukeminen hidasta vai mistä johtuu, jotta muut menee ohi ja toi moottoripaketti tulee perille ja jollakin toisella jokin muu. No aina ei voi onnistua mutta edes joskus.
Vinski
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Vinski »

saabt16 kirjoitti:Moikka!

Ei ole kyseistä laitetta, mutta Opelscanner kyllä on. Että jos satut joku viikonloppu liikkumaan Euran suunnalla soittele 044 5871602 (viikot olen itse töissä ympäri suomea), niin kuitataan valo sammuksiin.
Tolla Opelscannerilla pääsee ainakin -96 ja -99 Vectraan ja -00 Zafiraan kaikkiin yksiköihin käsiksi.
Mitäs me pienistä, kun ei pienetkään meistä
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Re: Vikadiagnoosin hinta Porin Palinilla/Asiakaspalvelu

Jatketaas tähän vanhaan viestiin lisää aiheesta Porin Palin.

Eli olin pakotettu viemään tuon C Vectran sinne koska mistään muualta ei löytynyt osaamista tämän auton airbag ongelmaan. Eli tilatessani aikaa huoltoon kerroin viat: Airbag valo palaa, palaneen polttimon merkkivalo palaa vaikka lamput on ehjät, moottorin öljyvuoto.

Pyysin näistä vioista vikadiagnoosin ja kustannus arvion. Minua palvellut mieshenkilö sanoi että vikadiagnoosi maksaa 77e, jos tuo bagi valo korjaantuu liittimien/johtojen herkistelyllä niinkuin yleensä tehdään se samalla ja se maksaa vähän lisää muuten hinta on se 77e.

No sain soiton että auto on tutkittu ja menin sitä hakemaan, lasku: 170e. Ja kaikki viat oli edelleen olemassa. Tietty ilmoitin heti että puhe oli 77e hinnasta. No tiskillä oli eri palvelija kuin silloin kun aikaa huoltoon tilasin ja sovimme tuosta 77e hinnasta. Tämä koitti mulle selittää että autoa tutkittiin 2,2tuntia ja tuntiveloitus on 77e. Minä siihen että ei mulle mistään tuntihinnasta puhuttu mitään vaan homman hinta piti olla kokonaisuudessaan se 77e jos mitään ei korjata.

Sitten haettiin jo paikalle firman mitäliepäällikköä joka koitti mussuttaa mulle samaa tarinaa kuin tämä edellinen asiakas"palvelija". Sanoin sitten että tämä on ensimmäinen kerta kun tuon autoani tähän firmaan ja myös viimeinen jos tämä näin alkaa. Sitten tämä kysyi multa että laitetaanko nämä viat täällä kuntoon(osat 1170e, työ noin 500e)? Minä siihen että selvitetään nyt ensin tämä homma ja mietitään sitten jatkoa.

No tiputtivat sitten hinnan siihen sovittuun 77e hintaan ja sovimme vielä jatkotutkimuksista. Kotiin päästyäni huomasin että molemmat etukuralätkät oli melkein irti. Tarkemmin tutkittuani molemmista oli kiinnikkeet rikki(kovamuoviset lätkät). Eli ilmeisesti asentaja oli ajanut auton vauhdilla nosturille.

Tietenkin tämä unohtui mainita yrittäessään nyhtää multa ylihintaa mokomasta valohoidosta :evil:

En sitten tiedä tarvisko ruveta käyttämään autoa vaikka Tampereella Metro-Autossa kun Porissa ei muita osaavia Opel huoltoja ole...
Calibra 4x4 Turbo -92
Mr_Bisnes
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mr_Bisnes »

vectraTBO kirjoitti:
En sitten tiedä tarvisko ruveta käyttämään autoa vaikka Tampereella Metro-Autossa kun Porissa ei muita osaavia Opel huoltoja ole...
Ojasta allikkoon menee, kyllä ne täälläkin osaa tuota samaa :D http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 5&t=170485
Opel Omega B1 -98 X20SE
Ex: Opel Kadett E -87, Opel Omega A -90, Opel Vectra A -94, Opel Omega B1 -98, Opel Astra F -93, Opel Omega B2 -99, Opel Vectra A -92, Opel Astra H -07
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Nonni, kyllä merkkihuolto on kova sana :lol:
Calibra 4x4 Turbo -92
zoomer
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja zoomer »

Joo ei Tampereen metro autoon kannata ainakaan viedä! itse kyselin sieltä abs:än ohjelmoinnista manuaalilaatikolle ja totesivat että ei semmoista pysty tekemään ja jos pystyy niin se on erikoisaiantuntija työtä joka maksaa enemmän kuin normaali....
ostin opel scannerin ja tein itse! aikaa meni 3 minuuttia
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
Vastaa Viestiin