Mitä öljyä Ooppeliin?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
markok
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja markok »

Olen juuri ostanut Vectran X20XEV Ecotec koneella ja kiinnostaisi tietää millaisia öljyjä koneessa kannattaa käyttää? Entä millaista vaihtoväliä olette käyttäneet? Ohjekirjan 15000km tuntuu aika hurjalle tosin olen kuullut myös juttuja, että tässä mallissa öljyt vaihtuvat itsestään. Itse en ainakaan vielä ole havainnut öljyn kulutusta.
Tarmo_L
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Tarmo_L »

On 2003-08-24 11:10, markok wrote:
Olen juuri ostanut Vectran X20XEV Ecotec koneella ja kiinnostaisi tietää millaisia öljyjä koneessa kannattaa käyttää? Entä millaista vaihtoväliä olette käyttäneet? Ohjekirjan 15000km tuntuu aika hurjalle tosin olen kuullut myös juttuja, että tässä mallissa öljyt vaihtuvat itsestään. Itse en ainakaan vielä ole havainnut öljyn kulutusta.
Öljyksi esim. Rally Formula 5w-50. Kyllä tuon 15tkm voi ajaa, mutta jos omatunto kolkuttaa niin voihan ne vaihtaa 10tkm väleinkin. Monesti ruvetaan ostamaan halpaa öljyä koska se on halvempaa...mielestäni ei ole kovin suuri kulu jos ostaa vaikka 10tkm välein 4 litraa hyvää öljyä. Auton kanssa on paljon suurempiakin kuluja. Valitettavasti ecotecit kovin usein syö öljyä. Käsittääkseni tyyppivikahan noissa on ventiilinvarren kumien irtoaminen, jonka seuraksesta sitä öljyä alkaa menemään sitten jo aika paljonkin. Tosin tiedän tapauksia missä öljynkulutus ei ole loppunut vaikka kansiremontti on tehtykkin, ja Opelin mukaan silti kaikki on ollut täysin kunnossa?.

Tuntuisi siltä että näissä ecoteceissa yksilöllisyys korostuu. Toiset toimii ja toiset ei sitten niin millään.
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Opel on vähän pakoillut vastuuta noissa Ecotecin vioissa. Rehellisempi autovalmistaja olisi tiedottanut asiasta autojen omistajille ja hoitanut korjaukset valmistajan piikkiin. Olisi ainakin maine säilynyt paremmin..

Suurin vikahan noissa oli nuo venttiilinvarsien kumit. Sen lisäksi niissä on joissain ollut alakerroissa valmistusvirheitä, esimerkiksi taisi olla TM:n kestotestiauto, josta huomasivat lopussa purettuaan moottorin että sylinterin välykset olivat ihan muuta kuin olisi pitänyt, koneeseen oli jotenkin eksynyt liian pienet männät.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
aSa
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja aSa »

Rally Formula on hyvä vaihtoehto.
Noista koneiden alakerroista sen verran että ei Opel ole ainoa merkki jossa noin on käynyt.Olen kuullut muistakin merkeistä jossa vaan on valmistusvaiheessa käynyt niin että valmistustoleranssien yläpäässä oleva sylinteriryhmä ja toleranssien alapäässä olevat männät kohtaavat.Tulos,valmiiksi vähän horo kone!
Elmeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Elmeri »

Toleranssit ovat sitä varten että mitään valmiiksi horoa ym. ei pääsisi tulemaan.

Ei ole käytännön merkitystä onko jokin osa toleranssialueen yläpäässä vai alapäässä, kappale on joko mitoillaan(toleranssissa) tai SUSI.

Koko toleranssihan menettäisi merkityksensä, jos se sallisi laadun huononemisen??

<font size=-1>[ This Message was edited by: on 2003-08-25 17:08 ]</font>
veera
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja veera »

mun vectraan on laitettu uudesta asti 0w-40- laatua. Nyt kun seuraavaksi on jo 150 000:n vaihto ajattelin kanssa laitta 5w:tä. Ei ehkä
tihku ulos niin helposti ja jos vaikka nostimien kalkatus kylmänä vähän vähenis.
Vastaa Viestiin