C-Vectran etupään (jarrut?) outo ääni
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Re: C-Vectran etupään (jarrut?) outo ääni
Hintaa on sit noillakin. Huh.
Siinä on syykin minkä takia siellä sit varmaan on ne tarvike palat ja et ne toden näköisesti vikisee!HraBeigeV6 kirjoitti:Hintaa on sit noillakin. Huh.
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Pyrin tutkimaan äänilähdettä enempi tuossa ensi viikolla, kun iskee loma päälle. Olisiko alle 50tkm ajettuun autoon jo vaihdettu kertaalleen palat..G.T.S kirjoitti:Siinä on syykin minkä takia siellä sit varmaan on ne tarvike palat ja et ne toden näköisesti vikisee!HraBeigeV6 kirjoitti:Hintaa on sit noillakin. Huh.
Riippuu varmaan ajosta, mulla on 100tkm mittarissa ja tehtaan palat vielä joka nurkassa...
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Aivan. Hieman epäilen edelleen, että tuossa on orkkikset kiinni. Mekaanikko kylläkään ei osannut sanoa juuta eikä jaata..Jartsi kirjoitti:Riippuu varmaan ajosta, mulla on 100tkm mittarissa ja tehtaan palat vielä joka nurkassa...
Mulle tehtiin jarrurempapa kun takana oli 84tkm, et siitä voi miettiä kans!HraBeigeV6 kirjoitti:Aivan. Hieman epäilen edelleen, että tuossa on orkkikset kiinni. Mekaanikko kylläkään ei osannut sanoa juuta eikä jaata..Jartsi kirjoitti:Riippuu varmaan ajosta, mulla on 100tkm mittarissa ja tehtaan palat vielä joka nurkassa...
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Oukki doukki. Pidän peukkuja, että ne ovat vain pelkät palat. Laakeri maksaa si jo aika kivasti...tai puhumattakaan muusta.G.T.S kirjoitti:Mulle tehtiin jarrurempapa kun takana oli 84tkm, et siitä voi miettiä kans!HraBeigeV6 kirjoitti:Aivan. Hieman epäilen edelleen, että tuossa on orkkikset kiinni. Mekaanikko kylläkään ei osannut sanoa juuta eikä jaata..Jartsi kirjoitti:Riippuu varmaan ajosta, mulla on 100tkm mittarissa ja tehtaan palat vielä joka nurkassa...
No sanotaanko näin et jos se ei ole jatkuvaa se ääni niin ei pitäis olla laakeri! Et mulla meni laakeri alku kesästä ja sen kyllä huomas, ei meinannut kehdata ajaa kun lähti niin paha meteli!
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Alkaa aika tarkalleen 63 km/h kohdilla kuulumaan todella selvästi..katkonaista..välillä yhtenäinen ääni. Alemmilla nopeuksilla kuuluu myös mut hennompi ääni..90 km/h kuuluu mut tietty hukkuu tien ääniin jne.G.T.S kirjoitti:No sanotaanko näin et jos se ei ole jatkuvaa se ääni niin ei pitäis olla laakeri! Et mulla meni laakeri alku kesästä ja sen kyllä huomas, ei meinannut kehdata ajaa kun lähti niin paha meteli!
Tuli Opel-uutiset -lehti eilen. Oli halvennusta -20% paloista ja levyistä töineen. Mahdollisesti hyvään saumaan.
no itellä ei ainakaan hukkunut mihinkään ääniin et just mitä kovempaa ajoi sitä kovempi meteli... et kyl vissiin on noi palat mitkä menossa.HraBeigeV6 kirjoitti:Alkaa aika tarkalleen 63 km/h kohdilla kuulumaan todella selvästi..katkonaista..välillä yhtenäinen ääni. Alemmilla nopeuksilla kuuluu myös mut hennompi ääni..90 km/h kuuluu mut tietty hukkuu tien ääniin jne.G.T.S kirjoitti:No sanotaanko näin et jos se ei ole jatkuvaa se ääni niin ei pitäis olla laakeri! Et mulla meni laakeri alku kesästä ja sen kyllä huomas, ei meinannut kehdata ajaa kun lähti niin paha meteli!
Tuli Opel-uutiset -lehti eilen. Oli halvennusta -20% paloista ja levyistä töineen. Mahdollisesti hyvään saumaan.
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Joo, ääni ei mulla voimistu. Tulee vain esille paremmin tuossa 60 nopeudessa. On kyllä sinänsä hassua, että kaksi kertaa auottu ja kivenkovaan väitetty, että ei oo palat eikä männät.G.T.S kirjoitti:no itellä ei ainakaan hukkunut mihinkään ääniin et just mitä kovempaa ajoi sitä kovempi meteli... et kyl vissiin on noi palat mitkä menossa.HraBeigeV6 kirjoitti:Alkaa aika tarkalleen 63 km/h kohdilla kuulumaan todella selvästi..katkonaista..välillä yhtenäinen ääni. Alemmilla nopeuksilla kuuluu myös mut hennompi ääni..90 km/h kuuluu mut tietty hukkuu tien ääniin jne.G.T.S kirjoitti:No sanotaanko näin et jos se ei ole jatkuvaa se ääni niin ei pitäis olla laakeri! Et mulla meni laakeri alku kesästä ja sen kyllä huomas, ei meinannut kehdata ajaa kun lähti niin paha meteli!
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Nyt on varattu sitten aika palojen vaihtoon. Jospa se ääni siihen sitten päättyisi. Käväsin tossa päivällä ajelemassa ja iskin aiemmin mainitsemani kuuntelu"anturan" satulaan kiinni. Sieltähän se vikinä tuli.. Aloitetaan palojen vaihtamisesta. 
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Päivitystä tähän. Uudet palat vaihdettu Opelilla. Ja vinku vain jatkuu...menee heeermot.
Edit: Kuulukos paloissa olla jonkinmoiset viisteet? Auttavatko ne vinkuna ongelmiin? Entäpä jarrulevyn ulkoreunassa oleva "reunus"?
Edit: Kuulukos paloissa olla jonkinmoiset viisteet? Auttavatko ne vinkuna ongelmiin? Entäpä jarrulevyn ulkoreunassa oleva "reunus"?
Käytetäämpä tätä ketjua... Omassa Vectrassa alkoi pari päivää sitten kuulumaan älytön jurnutus / vollotus (miten sitä nyt parhaiten kuvaisi...) ja vauhtia ei tarvitse olla kuin tyyliin 15km/h. Kävin ajamassa myös maantien pätkän 80-100km/h ja ääni on samanlainen, mutta mielestäni ääni ei voimistu vaan päinvastoin ajovauhdin kasvaessa ääntä ei kuule aivan niin kovaa. Ääni kuuluu jatkuvasti jos vain vauhtia on yli tuon n. 10-15km/h, ei vaikutusta jos jarruttaa, heittää vapaalle jne. Voikohan tuossa edes olla muita mahdollisuuksia kuin pyörän laakeri? Kokeilin ajon jälkeen pyörän napoja, edestä oli molemmilta puolin kuuma (mutta lienee normaalia kun jarruja on käytetty?) ja takana ihan normaalit.G.T.S kirjoitti:Toi oli pelkkä osa, mut sen voin sanoa et jos sulla laakeri on menossa paskaks niin sitä ei tartte epäillä et tulee sellainen ulina et siitä ei ole mitään epäilystä! et se lähtee silleen voimistumaan mitä kovempaa ajat eikä se ole mitään pätkittäistä vaan ihan jatkonaista ääntä mikä siitä tulee... et itekkin vielä veikaisin et se on ne jarrupalat mitkä sulla siellä vinkuu!
Sikälis outoa että ääni alkoi lähes heti sen jälkeen kun autoon vaihdettiin liikkeessä toinen alatukivarsi takaa (ja kun helteet alkoivat
Vissiin pitänee vielä nostella tunkilla yksi kerralaan rengas ilmaan ja pyöritellä rengasta... prkl näitä kotteroita
ex: Vectra C GTS 2.0t -04, Astra G 1.6 16V -99
Noniin, niin se vain alkoi omakin vectra pitämään jurnutavaa ääntä, mikään hirveän kova ääni ei ole, mutta häiritsevä kylläkin. Maantieajossa huomaa, että kun hieman kääntelee rattia, niin ääni katoaa, mutta suoraan ajettaessa taas kuuluu. Autoon on vaihdettu etupyöränlaakerit molemmat helmiuun lopulla, niin onkohan nyt sitten vuorossa takapyörän laakeri? Miten, oliko näissä vectroissa jotain murheita ollut vetonivelissä/akseleissa, kun muistan lukeneeni että joku on niitä vaihdellut puolelta toiselle tjtn. Auto siis C-Vectra farkku, 2.0T