LET koneiden viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Thuuning
'Senator'
'Senator'

Re: LET koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Thuuning »

2slow4motion kirjoitti:
jaakala kirjoitti:
2slow4motion kirjoitti:
jaakala kirjoitti:
sedan c18xe kirjoitti:se "pätkäsy" on tehty moottorin suojaamiseksi, boksi katkasee bensansyötön joten ahdot ei
pääse nousemaan liikaa...

Ookko sytytys lelujen kunnosta varma? Mulla kalikka on tosi herkkä johtojen ja tulppien suhteen. Meinasin vaan et eiks ahtojen noustessa vikavalo pläjähdä tauluun....
Juu pläjähtäähän se... Seosten mukaa vetää tosi rikkaalle silloin ku pätkäsee. Millaset tulpat ois sit jees? Missä mieles se sun kalikka on tarkka niistä?

Kaikista parhaat omassa käytössä ollut ne bosch:in nelijärki tulpat. Mun calikassa koitettiin 47€kpl joku vitun iridium tulppa eikä toiminut lainkaan, kauhea pätkiminen/ ampuminen heti kun alkoi ahdot nousta.

Itsellä oli aluksi kun koneen kasasin niin vapariajoilta laadukkaat nelikärkitulpat mut ne ei toiminu turbokäytössä yhtään... käyntiin lähti jne mut heti ahtoilla kauhee tökkäily ja pätkiminen.. sit vaihtoin tilalle champion EON2 yksikärkitulpat ja toimii aivan helvetin hyvin, ei mitään pätkintää missään vaiheessa ja pystyy ahtaan normaalisti.
Sellanen itsellä on jääny jostain mieleen että aina turbokäytössä yksikärkitulppa.

ps. nää on sit mun omia kokemuksia en väitä mitään etteikö vois toimia jotenkin muuten :D
_Jape_
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja _Jape_ »

oon samaa mieltä että 1 kärki tulpat eikä mitää 4 kärki. minäkin niitä käyttäny ja aina toiminut niinku pitääkin.
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
2slow4motion
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2slow4motion »

Tässä lähinnä nyt vertasin vaan ettei noi yyber upeet kuupeet tulmat mitkä maksaa miljoonan ole parhaat tohon vehkeeseen vaan ihan ns. rivi tulppa. :evil:
Opel Calibra 4x4 turbo vm. 95
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
jaakala
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jaakala »

Vaihdoinpa tossa eilen sellaiset boschin super4 tulpat, ja nyt tuntuisi toimivan paremmin. Ainakaan vielä ei ole pätkiny yhtään :) Vanhat tulpat oli boschin superit, jotku 3-kärkitulpat :o ja niillä pätki. Ja eipä noi super4 ollu kalliit. 4,5eskoo motonetist kipale. Tasaisesti toimii nyt :)
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Mullakin oli aikoinaan paljon ongelmia niiden 3-kärkisten tulppien kanssa, sitten laitoin platinatulpat (joita EDS suosittelee rajuimmille lastuilleen) ja niiden kanssa ei ole ollut enää tulppaongelmia ollenkaan sen jälkeen. Niitä 3-kärkisiä meni monta sarjaa vuodessa... aina rupesi pätkimään ja röpöttämään niiden kanssa.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Itsellä NGK:n BCP7EVX, kärkiväli 0.6-0.7mm ja sietää 1.6bar. 1mm kärkivälillä alko pätkiin kilon jälkeen. 4-kärkisiä onkin sitten vaikeampi säätää, elkää lähtekö niihin jos meinaa kipinäongelmaa olla.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
mager
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mager »

NGK BKR7EIX iridiumit on sisällä eikä minkään sortin pätkimistä, ainakaan tulppien takia... :)
Ajettu 1,5bar overboostilla.
Miseline
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Miseline »

Miseline kirjoitti:Onko porukalla kokemuksia letin vauhtipyörän kans laitetuista shaschin race asetelmista?
Kun itelle meinaa olla ongelmaa kyseisellä setillä. Laiton letin vauhtipyörään sassin uuden kytkin levyn ja race asetelman niin kytkimen joutu säätään sillain että pohjaan painettuna se ottaa niin kuin oikein mutta "lepo" tilassa petaali nousee tosi ylös.
Mikä hän on mennyt ketulleen? :banghead: Vai onko tosiaankin tuo race asetelma sellainen pitkä liikkeinen kuin monissa vag vehkeissä on huomattu? :arque:
Kytkimen toiminta on kyllä toiminta liikkeen alueella yhtä lyhyt toiminen kuin vakio kytkinkin mutta se petaali nousee sitten vielä tosi ylös.
Paine asetelma oli irti. :banghead: Kait ne alkaa hiljalleen sormet kääntyyn keskelle kämmentä. :lol: Ei muutako uudestaan nippuun kierrelukitteen kans.
Hyundai Kona electrik
Opel Astra h 1.8i stw
Daihatsu Hijet 4x4 paku
Ja Tunturi mopoja.....
ama
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ama »

_Jape_ kirjoitti:oon samaa mieltä että 1 kärki tulpat eikä mitää 4 kärki. minäkin niitä käyttäny ja aina toiminut niinku pitääkin.
Kyllä, 1 kärkisille. Aiemmin mulla oli 3 kärkiset, joista ainoa ilo oli kamala röpötys, pauke ja papatus :lol:
Voi, V6 soikoon!
Thuuning
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Thuuning »

ama kirjoitti:
_Jape_ kirjoitti:oon samaa mieltä että 1 kärki tulpat eikä mitää 4 kärki. minäkin niitä käyttäny ja aina toiminut niinku pitääkin.
Kyllä, 1 kärkisille. Aiemmin mulla oli 3 kärkiset, joista ainoa ilo oli kamala röpötys, pauke ja papatus :lol:

Näin on näreet. :yes:
Kaikki ns. "sivulta sytyttävät" tulpat ei sovellu turbokäyttöön. (tämä oma mielipide, ei fakta)
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Vakiomoottorissa pelaa kyllä varmaan aika moni tulppa. Mulla on ollut nelikärkistä, kaksikärkistä ja yksikärkisiä. Kaikki on toiminut moitteetta vakiomoottorissa. Mutta sitten kun pannua aletaan viilaamaan muutoinkin kuin putkisto/vapariperiaatteella niin paras tulppa on sellainen missä on mahdollisimman vähän metallia. Eli ei mitään monikärkistä. Mulla on nyt Denson Iridiumit ja on hyvä tulppa. Toki normi ykskärkinenkin riittää pitkälle, sinne +300hv tienoille ja varmaan pidemmällekin riippuen säädöistä. Lämpöarvot on sitten taas toinen juttu mikä sekoittaa pakkaa lisää.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
MikkoV6
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja MikkoV6 »

Eipä olis paha tarjous tuossa...http://www.eds-motorsport.de/_eds_/index.htm
Z20LET:iin...phase 1...

kun minen tuota saksaa ymmärrä ihan vähääkään!
Miten käytännössä tuolta lastun puuhaus tuohon rakkineeseen?
tuleeko juotos hommia vai boksi tuonne ohjelmoitavaksi vai...

Onko kokemuksia?
Vectra Turbo 4x4
Insignia 2.0 Turbo 4x4
Zafira B 1.9cdti
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

vectraTBO kirjoitti:Vakiomoottorissa pelaa kyllä varmaan aika moni tulppa. Mulla on ollut nelikärkistä, kaksikärkistä ja yksikärkisiä. Kaikki on toiminut moitteetta vakiomoottorissa. Mutta sitten kun pannua aletaan viilaamaan muutoinkin kuin putkisto/vapariperiaatteella niin paras tulppa on sellainen missä on mahdollisimman vähän metallia. Eli ei mitään monikärkistä. Mulla on nyt Denson Iridiumit ja on hyvä tulppa. Toki normi ykskärkinenkin riittää pitkälle, sinne +300hv tienoille ja varmaan pidemmällekin riippuen säädöistä. Lämpöarvot on sitten taas toinen juttu mikä sekoittaa pakkaa lisää.
Tämäkään ei ole ihan niin yksiselitteinen asia, riippuen minkälaiset vehkeet on kipinää tuottamassa.
Fear
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Fear »

Onko kukaan kokeillut näitä kopioituja Phase 1-3 lastuja?

Aika reilusti vaan halvempia kuin vastaavat EDS nimikko tuotteet...

Edit: Linkki piraattituotteeseen poistettu. Lue foorumin säännöt.
- Manta B, letitetty 20XE, R25, tulossa...
_Jape_
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja _Jape_ »

ite en ainakaa käyttäis mitää halppis/kopio lastuja.
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Vastaa Viestiin