Moottoriöljyn vaihto
Moottoriöljyn vaihto
Omegan moottoriöljyn (Ecotec 2 l.)vaihto edessä. Millä koloavaimella öljypropun saa irti.
Re: Moottoriöljyn vaaihto
no jos on sama kun vectran 2l niin torx 40, eilen tarkistin.
saatopa ollakin 45 ei vain ollut isompaa kokeilla.
saatopa ollakin 45 ei vain ollut isompaa kokeilla.
opel vectra c 2,2 gts
Re: Moottoriöljyn vaihto
Ostin torx 40 ja roppu aukeni
Re: Moottoriöljyn vaaihto
T45 jos tarkkoja ollaan.lmb-58 kirjoitti:no jos on sama kun vectran 2l niin torx 40, eilen tarkistin.
Otata/ota imemällä jos vain on suinkin mahdollista,jos siinä on alumiini pohja. Ettei vaan kierteet korkkaa.
Kannattaa tosiaan käyttää sitä oikeaa T45-avainta. Tuolla liian pienellä kanta helposti entinen.
Ei alakautta vaihdossa ole ongelmaa, kun ensimmäisen avauksen jälkeen itse sen propun avaat ja suljet.
Ei alakautta vaihdossa ole ongelmaa, kun ensimmäisen avauksen jälkeen itse sen propun avaat ja suljet.
Toyota Corolla 2006 1.6 A
Kuuluisiko noissa kaikissa olla torx-kantainen öljyproppu? Vaimon (tuonti)Omegassa kun tuo on ihan 13mm kuusiokannalla.
itse vaihdoin eilen öljyt tohon mun 2 litraseen omppuun siinä oli 19mm kuusuio kannalla oleva öljy proppu ja peltisellä öljypohjalla. kaadoin 4.5l öljyä koneeseeen jonka jälkeen kone käyntii että suodatin täyttyy öljystä pieni odottaminen ja tikusta tarkistus öljyä oli n. 2-3cm yli maximin. kävin heittää 10km lenkin ja oottelin 2 tuntia kävin tarkistaa niin vieläki öljyä oli samat 2-3cm liikaa ei auttanut ku n. 1l laskee öljyä pois niin tippu maximiin. olisiko siis että mulla on liian lyhyt öljy tikku koneessa?? öljy tikku on metallinen jossa min----1L----max
Olen yrittäny saada t45-kantaista öljyproppua autostani auki, mutta kärjet vaan hajoaa vääntäessä. Olisko kellään mitään ideaa miten sen tosiaan saisi auki rikkomatta kärkiä. Kärjet mitä oon käyttäny on varmaankin huonolaatuisia, mutten löydä niitäkään laadukkaampia mistään.
- Paska Omena
- OCF Member

Itse kerran avasin siirtoleukapihdeillä kun oli torx-pakki hukassa.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
hitsillä mutteri kiinni ja uusi roppu tilalle tai sitten käyt jostain varaosaliikkeestä am-pron,kamasan,stahwillen ym. kunnollisen kärjen
sitä roppua ei hyödytä kiristää kovinkaan tiukkaan koska o-rengastiivistys.
sitä roppua ei hyödytä kiristää kovinkaan tiukkaan koska o-rengastiivistys.
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Kiitoksia vastauksista. Taidan hommata vielä yhen kunnollisen torx-kärjen ja jossei sillä lähde, niin sitten jonnekkin korjaamolle.
TORX???? Mulla on 18mm tai 19mm pultti.... Yhdessäkään Opelissa vielä ollut torxia vaikka ovat kaikkialla sitä tarjonneet.
Sama tiivisteen kanssa, ihan kuparia ollut vaikka muovia ovat tarjonneet...
Sama tiivisteen kanssa, ihan kuparia ollut vaikka muovia ovat tarjonneet...
Vectra C 2.0T GTS - 06
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95