Muilta kun yrittää kysellä muilta kannattaako ostaa niin vastaukset yleensä "Älä sekaannu ooppeliin.. Veljen kaverin serkun tutulla oli opel ja oli ihan paska". Täältä kuitenkin näyttää saavan asiallisia vastauksia eikä vittuilua
Ensimmäistä Opelia ostamassa, Vectra B
-
Junz
Re: Ensimmäistä Opelia ostamassa, Vectra B
Kiitoksia kaikille!
Muilta kun yrittää kysellä muilta kannattaako ostaa niin vastaukset yleensä "Älä sekaannu ooppeliin.. Veljen kaverin serkun tutulla oli opel ja oli ihan paska". Täältä kuitenkin näyttää saavan asiallisia vastauksia eikä vittuilua
Vectroista kun itsellä ei ole kokemusta oikeastaan yhtään, vanhemmasta Astrasta sen verran että luotettavalta peliltä vaikuttaa.
Mitäs eroa X18XE ja X18XE1 moottoreissa on?
Lisäisin vikalistaan vielä käsijarrun, sen kans saa taistella ja hetken toimii kunnes taas teho häviää
Lisäisin vikalistaan vielä käsijarrun, sen kans saa taistella ja hetken toimii kunnes taas teho häviää
Ford Mondeo 2011
Ex Chevrolet Cruze 2010, Volvo S60 2005, Ford Mondeo 2002, Opel Vectra 1998, Nissan primera 1991
Ex Chevrolet Cruze 2010, Volvo S60 2005, Ford Mondeo 2002, Opel Vectra 1998, Nissan primera 1991
Ooppelithan on loistavia autoja joista katsastusmiehetkin tykkääJunz kirjoitti:Kiitoksia kaikille!
Muilta kun yrittää kysellä muilta kannattaako ostaa niin vastaukset yleensä "Älä sekaannu ooppeliin.. Veljen kaverin serkun tutulla oli opel ja oli ihan paska".
Ranskalaisista sen sijaan sen verran, olis pitänyt uskoa kavereita kun ekaa pösöäni olin laittamassa, hetihän sen kanssa tuli ongelmia. Joten ainakin tuo kaikkien ranskalaisautojen morkkaus sai kohdallani vahvaa pohjaa
Tuolla on jotain juttua niistä. => http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=4&t=113706Slx kirjoitti:Mitäs eroa X18XE ja X18XE1 moottoreissa on?
Entiset
Eihän opelista yleensä kehuja hirveästi kuule. Itekin kun myin ekan autoni D-karva farkun pois -96, melkein seitsemän vuoden yhteiselon jälkeen, uhosin etten enää ooppelia hommaa.
Eihän tuon B-vecun hankintaa ennen (-06) kerennyt ollakaan kuin kaksi ooppelia välissä. B Manta ja A corsa. Se siitä uhoomisesta.
Tosin tää veccu on ollut ainoa jolla on jääty tienpäälle ja kerran parkkipaikalle.
Mun auton valintaa helpotti se että veccu oli ratkaisevasti halvempi, tai edullisempi, kuin monet kilpailevat merkit olis ollu.
Helpolla oon päässy ton kanssa kun pienet nykimiset ja kolina hoidettiin pois jo "virhevastuun" aikana. Akun, joka oli alkuperäinen, vaihdoin syksyllä ja pakoputken vaihdoin myös uuten kun alkoi olemaan valmista.
Takajarru välillä hiukan laahaa, mutta on vielä toistaiseksi saanut olla silleen.
Vecu on rekattu 11/01 ja mittarissa alle 120 000km, 1.8 padalla. Emmä tohon mitenkään onnellinen ole mutta varsin hyvä kuljetin ollut
Eihän tuon B-vecun hankintaa ennen (-06) kerennyt ollakaan kuin kaksi ooppelia välissä. B Manta ja A corsa. Se siitä uhoomisesta.
Tosin tää veccu on ollut ainoa jolla on jääty tienpäälle ja kerran parkkipaikalle.
Mun auton valintaa helpotti se että veccu oli ratkaisevasti halvempi, tai edullisempi, kuin monet kilpailevat merkit olis ollu.
Helpolla oon päässy ton kanssa kun pienet nykimiset ja kolina hoidettiin pois jo "virhevastuun" aikana. Akun, joka oli alkuperäinen, vaihdoin syksyllä ja pakoputken vaihdoin myös uuten kun alkoi olemaan valmista.
Takajarru välillä hiukan laahaa, mutta on vielä toistaiseksi saanut olla silleen.
Vecu on rekattu 11/01 ja mittarissa alle 120 000km, 1.8 padalla. Emmä tohon mitenkään onnellinen ole mutta varsin hyvä kuljetin ollut
Täällä ollut puolvuotta noin b sport caravan ja ei voi muuta kuin olla tyytyväinen.. ennen uhosin itsekkin etten koskaan osta ooppelia kun niistä kuuli vain moitteita mutta olen kyllä ainakin vielä aivan erimieltä, tietty on viallisia huonosti pidettyjä yksilöitä on paljon.. Oma oli toiselta omistajalta ja tarkalta pidolta oleva yksilö.
Mahtava ajaa maantiellä,hyvä varustelu,hyvät penkit,hiljaisuus..
(ajotietok.,ilmastointi,penkinsäädöt kuskilla..
jaa yksi vika on ollut mutta se ois voinu sattua milläautolla vain, moniurahihna pomppas pois paikalta kun rullanpidikkeestä katkesi ruuvi ja korva antoi periksi.. tämä se rulla jossa samassa on ohjaustehostimen säiliö kiinni.
Ooppeli viel kyydiltään ja ajettavuudeltaan pisteet kotiin kaikista autoista millä olen ajanut vaikka ikääkin jo on.. esim saman ikäinen audi a4.. ei ollut kuin vikaa, venttiilien nostimet pitivaihtaa,vaihelaatikko vuosi ym...(aj.163tkm olin 2om) audista jäi huono maku.
Hinta/laatu mielestäni kohtaa ainakin tän kohalla.. arvokashan tämä yksilö oli mutta annan arvon sille kun tätä oli huollettu juuri hyvin, kaikki nupit/varret eteen,pyöränlaakerit,jarrut joka nurkkaan,jakopää vuosi taakse päin,19" league 208 19x8+kumet olivat puol kesää ajettu.
Mahtava ajaa maantiellä,hyvä varustelu,hyvät penkit,hiljaisuus..
(ajotietok.,ilmastointi,penkinsäädöt kuskilla..
jaa yksi vika on ollut mutta se ois voinu sattua milläautolla vain, moniurahihna pomppas pois paikalta kun rullanpidikkeestä katkesi ruuvi ja korva antoi periksi.. tämä se rulla jossa samassa on ohjaustehostimen säiliö kiinni.
Ooppeli viel kyydiltään ja ajettavuudeltaan pisteet kotiin kaikista autoista millä olen ajanut vaikka ikääkin jo on.. esim saman ikäinen audi a4.. ei ollut kuin vikaa, venttiilien nostimet pitivaihtaa,vaihelaatikko vuosi ym...(aj.163tkm olin 2om) audista jäi huono maku.
Hinta/laatu mielestäni kohtaa ainakin tän kohalla.. arvokashan tämä yksilö oli mutta annan arvon sille kun tätä oli huollettu juuri hyvin, kaikki nupit/varret eteen,pyöränlaakerit,jarrut joka nurkkaan,jakopää vuosi taakse päin,19" league 208 19x8+kumet olivat puol kesää ajettu.
Astra H 07 Caravan Opc Line -->http://www.minunauto.com/auto/30283
Itsellä vuoden 2000 lopussa käyttöönotettu Vectra B CD -varustuksella. Kone Z18XE ja ilmeisesti 125 hepoa pitäis olla, vaikka tosin rekkarissa lukee ilmeisen virheellisesti 85kW. Konekoodi löytyy pakosarjan yläpuolelta, EGR on kiinni koneessa ja kaasu perinteisesti vaijerilla, sähkökaasusta ei ole havaintoa, lienee vain Astrassa ko. vuosimalleissa?
Omat plussat ja miinukset:
+ taloudellinen ja suht hyvä ajaa ainakin maantiellä
+ halvat vakuutukset
+ hinta/laatu suhde suht hyvä
- alustan puslat/koiranluut, saa vaihtaa tiuhaan, kaupunkiajossa alusta ei mikään miellyttävä
- heikko alavääntö, jota ilmastointi puottaa vielä lisää
- ilmamassamittari ym. "tyyppiviat"
Omat plussat ja miinukset:
+ taloudellinen ja suht hyvä ajaa ainakin maantiellä
+ halvat vakuutukset
+ hinta/laatu suhde suht hyvä
- alustan puslat/koiranluut, saa vaihtaa tiuhaan, kaupunkiajossa alusta ei mikään miellyttävä
- heikko alavääntö, jota ilmastointi puottaa vielä lisää
- ilmamassamittari ym. "tyyppiviat"
Vectra B CD -00 Z18XE
Tuo kannattaa teettää aina liikkeessä.. menee sitten työtakuuseen jos hetikohta alkaa falskaa.Lisäisin vikalistaan vielä käsijarrun, sen kans saa taistella ja hetken toimii kunnes taas teho häviää
ruoste kannattaa tarkistaa tuulilasin ympäriltä.. siellä jos on vikaa niin on pikkasen vittumainen korjata.
kaikinpuolin hyvä pelihän tuo on.
Tuohon ylempään, että siellä täällä on mainintoja (enemmän tai vähemmän luotettavista lähteistä) myös 85kW:in nimenomaan Z18xestä.. mm. alfamerin opas huutelee tollasta tietoa.. tiedä sitte. Ettei siinä 2000-2001 välissä olis ollu joku "testiversio" myynnissä tahi sitte ovat kirjottaneet paavoa tonne oppaaseen.
ruoste kannattaa tarkistaa tuulilasin ympäriltä.. siellä jos on vikaa niin on pikkasen vittumainen korjata.
Tuo todellakin kannattaa tarkistaa ennen ostoa, jos se sivulista vähänkään pullistelee niin voi olla pirun "mukava" yllätys tiedossa. Itellä oli aivan saatanan lahossa kunnossa sieltä listan alta sai todella tehdä töitä ruosteen poistamiseksi. Saa nähä toivottavasti hiekkapuhallus ja ruosteen muunnin toimivat. Muuten tossa moottorissa (1.816v) ei tunnu muuta vikaa olevankuin aika huono alavääntö. Ihmetellä saattaa myös sitä että moottorissa (300tkm ajettu), eikä pitäisi olla konetta aukaistu niin ei kuluta mittatikun mukaan yhtään öljyä.
Mut kuluttaa kyllä polttoainettakin pirun vähän nyt kun on tullu intissä pitkää matkaa ajettuu niin menee 6litralla.
Tuo todellakin kannattaa tarkistaa ennen ostoa, jos se sivulista vähänkään pullistelee niin voi olla pirun "mukava" yllätys tiedossa. Itellä oli aivan saatanan lahossa kunnossa sieltä listan alta sai todella tehdä töitä ruosteen poistamiseksi. Saa nähä toivottavasti hiekkapuhallus ja ruosteen muunnin toimivat. Muuten tossa moottorissa (1.816v) ei tunnu muuta vikaa olevankuin aika huono alavääntö. Ihmetellä saattaa myös sitä että moottorissa (300tkm ajettu), eikä pitäisi olla konetta aukaistu niin ei kuluta mittatikun mukaan yhtään öljyä.
Tarkoitetaankos nyt levyllistä käsijarrua? Mielestäni ainakin tuo rumpukäsijarru vaikuttaa senverran yksinkertaiselta ja toimintavarmalta, että mitä ongelmia siinä nyt voisi olla...:J:J kirjoitti:Tuo kannattaa teettää aina liikkeessä.. menee sitten työtakuuseen jos hetikohta alkaa falskaa.Lisäisin vikalistaan vielä käsijarrun, sen kans saa taistella ja hetken toimii kunnes taas teho häviää
Tuulilasin sivulista vähän pullotti toiselta puolelta ja aika lahossa kunnossahan ne alkoi yläpäästä olemaan kun pois revin, mutta alla oli silti täydellinen maalipinta. Eihän nää uudemmat b-vectrat ollu kuitenkaan sinkitty ku pohjasta ikkunoiden alareunoihin asti?
Mun käsittääkseni ei ole sinkitty ollenkaan. Takarenkaissa on levyjarrut ja levyn sisällä rumpu käsijarrulle. Itse olen huomannut että jos haluaa että kasäri toimisi hyvin sitä saa olla säätämässä ja puhdistamassa 3-4kertaa vuoteenAgiperi kirjoitti:Tarkoitetaankos nyt levyllistä käsijarrua? Mielestäni ainakin tuo rumpukäsijarru vaikuttaa senverran yksinkertaiselta ja toimintavarmalta, että mitä ongelmia siinä nyt voisi olla...:J:J kirjoitti:Tuo kannattaa teettää aina liikkeessä.. menee sitten työtakuuseen jos hetikohta alkaa falskaa.Lisäisin vikalistaan vielä käsijarrun, sen kans saa taistella ja hetken toimii kunnes taas teho häviääItsellä pitää tasaisesti niin eteen ku taaksepäinkin.
Tuulilasin sivulista vähän pullotti toiselta puolelta ja aika lahossa kunnossahan ne alkoi yläpäästä olemaan kun pois revin, mutta alla oli silti täydellinen maalipinta. Eihän nää uudemmat b-vectrat ollu kuitenkaan sinkitty ku pohjasta ikkunoiden alareunoihin asti?
Miten noin pienellä kulutuksella muka pääsee? Oma 190tkm ajettu 1.8 ja pienin maantiekulutus johon olen päässyt on 6.9ltr/100 km kesäkelissä ja siinä on todella varovaisesti ajettu ja ilman ilmastointia. Normaali sekalaisen on tankkaus.com:in mukaan noin 8ltr/100kminexx kirjoitti:Mut kuluttaa kyllä polttoainettakin pirun vähän nyt kun on tullu intissä pitkää matkaa ajettuu niin menee 6litralla.
Muutenkin suhtauden varauksella noihin pieniin kulutus lukuihin joita netissä ja autoliikkeiden mainoksissa näkee
Ford Mondeo 2011
Korjailin tossa keväällä paria kuskinoven alareunan pientä ruostekohtaa ja kyllä siellä maalin alla näytti pintakuvioltaan sellasta aaltopellin näköistä tavaraa olevanSlx kirjoitti:Mun käsittääkseni ei ole sinkitty ollenkaan.Agiperi kirjoitti:Eihän nää uudemmat b-vectrat ollu kuitenkaan sinkitty ku pohjasta ikkunoiden alareunoihin asti?
Outoo että mulla sitten pelaa näin hyvin. Vaikka vähän ihmettelin miten se rumpu ja palat on voinu kulua jos käsijarrua käytellään vaan paikallaan,se kai sitten laahaa kokoajan vähän. Eihän siinä ole edes mitään automaattisäätöä ja kuitenkin huomasin että vaikka säädin kengät niin ettei ota rumpuun kii niin kahvan kiskaisun jälkeen ne kuitenkin vähän laahasi.Slx kirjoitti: Takarenkaissa on levyjarrut ja levyn sisällä rumpu käsijarrulle. Itse olen huomannut että jos haluaa että kasäri toimisi hyvin sitä saa olla säätämässä ja puhdistamassa 3-4kertaa vuoteen
Ite oon vahvasti sitä mieltä että käsijarru toimii kaikkein parhaiten kun sitä käyttää runsaasti, myös talvella. Muuten jumii vaan paikat.Slx kirjoitti: Takarenkaissa on levyjarrut ja levyn sisällä rumpu käsijarrulle. Itse olen huomannut että jos haluaa että kasäri toimisi hyvin sitä saa olla säätämässä ja puhdistamassa 3-4kertaa vuoteen
Miten noin pienellä kulutuksella muka pääsee? Oma 190tkm ajettu 1.8 ja pienin maantiekulutus johon olen päässyt on 6.9ltr/100 km kesäkelissä ja siinä on todella varovaisesti ajettu ja ilman ilmastointia. Normaali sekalaisen on tankkaus.com:in mukaan noin 8ltr/100km
Muutenkin suhtauden varauksella noihin pieniin kulutus lukuihin joita netissä ja autoliikkeiden mainoksissa näkee[/quote]
EI mulla oo mitään hajuu miten se noin vähällä menee mut tankkausten perusteella on ton laskenna et suunnilleen kuuteen menee parin desin tarkkuudella matkahan on tasainen ja matkavauhti on mulla se mittariin reílu 100 eli oisko todellista noin 95->.
Muutenkin suhtauden varauksella noihin pieniin kulutus lukuihin joita netissä ja autoliikkeiden mainoksissa näkee[/quote]
EI mulla oo mitään hajuu miten se noin vähällä menee mut tankkausten perusteella on ton laskenna et suunnilleen kuuteen menee parin desin tarkkuudella matkahan on tasainen ja matkavauhti on mulla se mittariin reílu 100 eli oisko todellista noin 95->.
Itse käytän aina käsijarrua kun auto seisoskelee lyhyitä aikoja, mutta yön yli ja pidemmiksi ajoiksi jätän vaihteen varaan.inexx kirjoitti:Ite oon vahvasti sitä mieltä että käsijarru toimii kaikkein parhaiten kun sitä käyttää runsaasti, myös talvella. Muuten jumii vaan paikat.