Kymysys hälystä ja vakuutuksesta...

Keskustelua Opeleista
LJ
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja LJ »

On 2003-08-20 12:52, JaneZki wrote:
LJ: sulla rupee varmaan oleen bonarit aika lopussa et tohon ei paljo enempää varmaan saa, mulla 10% bonuksia ja saisin sen 5% hälystä.
Juu, täydet on. Liikennevakuutus + täyskasko 278,70 € vuodessa. :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: LJ on 2003-08-20 14:01 ]</font>
oksu
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja oksu »

Ite on toi alfatecin häly asennettu ja soitto vakuutusyhtiölle. Auto sen verran uutta mallia että ihmetteli miks ei viel oo ajonestolaite- ja hälytin-asennusta. No kysyi että onko autossa kyseiset niin sanoin että nykyyän on. Ja alennukset tipahti. Ei kyselly sen tarkemmin.

Niitä tarroja en kyllä todellakaan laita ikkunaan. Sithän kertoisin miten autooni kannattaa murtautua jos se vierailija hälyistä jotain tietää..?
Rimmon
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rimmon »

Eipä niitä tarroja tartte mihinkään ku kyllähän ne sitte viimestään huomaa että on häly ku menee ikkunan tykö niin tulee varotus jos vaan on 2 kenttäinen mikroaaltotutka
LJ
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja LJ »

On 2003-08-21 09:15, oksu wrote:
Niitä tarroja en kyllä todellakaan laita ikkunaan. Sithän kertoisin miten autooni kannattaa murtautua jos se vierailija hälyistä jotain tietää..?
Joo ei kannata laittaa tarroja. Mitä sitä suotta varkaan työtä helpottamaan.
sport16
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja sport16 »

Mitä sillä tarrojen laittamattomuudella tienaa? Kaikki nämä erimerkkiset hälyt asennetaan kuitenkin ihan samoilla periaatteilla. Tarrat on mun mielestä hyvä lisä ilmoittamassa suojauksesta.
LJ
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja LJ »

On 2003-08-21 11:09, sport16 wrote:
Mitä sillä tarrojen laittamattomuudella tienaa? Kaikki nämä erimerkkiset hälyt asennetaan kuitenkin ihan samoilla periaatteilla. Tarrat on mun mielestä hyvä lisä ilmoittamassa suojauksesta.
Eri hälyissä on eronsa ja ammattitaitoinen varas kyllä tietää hälyjen ns. heikot kohdat. Miten muuten luulit varkaiden pystyvän varastamaan autoja/murtautumaan niihin, joissa on hälytinlaitteet? Ei ole mitään järkeä helpottaa varkaan työtä, kertomalla mikä hälytin autossa on.

Itse en muuten ole edes kysyjille kertonut hälyni merkkiä. Kyllä se tieto riittää, että häly on.

<font size=-1>[ This Message was edited by: LJ on 2003-08-21 12:01 ]</font>
Amppa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Amppa »

Käykääpä kysymässä vakuutusyhtiöstänne miten niiden tarrojen kanssa on. Oletteko ikinä kuulleet vakuutustarkastajasta? Saattaa jäädä korvaukset maksamatta, jos tarroja ei laseista löydy! Toiset käyttää tarroja ilman hälyä ja toiset hälyä ilman tarroja, no jokainen taplaa tavallaan :grin:

LJ: Oisko vierailu TESTIT- osastolla paikallaan?
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

joo mulle sanottiin tapiolassa että ei saa alennuksia kun ei oon ku yks piirinen ajonesto mutta omavastuut on 0...

eli pitäs olla kaks tai kolmi piirinen ajonesto että sais aleja...

mutta omavastuut on aina varkauksissa nolla nyt kuitenki ja onhan se nyt plussaa jo ku vanhasta ei tarvi ovia avaimella avata...

nii ja ku joku mainitsi niistä cobrista niin onhan ne hyvät ja mites ne voi olla väärin asennettu koska cobriahan ei saa asentaa itse vaan asennetaan aina siellä mistä ne ostaa....
sport16
'Kadett'
'Kadett'

---------------------------------
[/quote]

Miten muuten luulit varkaiden pystyvän varastamaan autoja/murtautumaan niihin, joissa on hälytinlaitteet? Ei ole mitään järkeä helpottaa varkaan työtä, kertomalla mikä hälytin autossa on.
-------------------------------------
Tarrojen tarkoitus ei ole helpottaa varkaan työtä, vaan yrittää pitää amatöörien ja pikkupoikien näpit erossa autosta. Nykysin kun on noita Bilteman valeledejä ja lediä vilkuttavia autosoittimia, niin koltiaisten pitää "testata" onko hälyt vai ei => no sitten on jo ikkuna rikki tai ovi naarmuilla => ylimääräistä harmia auton omistajalle.

Itselläni ei ole kokemusta auton varastamisesta eikä varkauden uhrina olemisesta (toivottavasti ei kokemusta tulekaan), mutta esim. seuraavia keinoja olen "ammattilaisten" kuullut käyttävän.

a) huumehörhö => tiili ikkunasta sisään, hälytysäänellä ei mitään vaikutusta toimintaan, jos autossa jotain varastettavaa, se lähtee

b) tosi ammattilainen => kaukosäätimen koodi kaapataan sopivalla laitteistolla ja auto viedään hiljaa jälkiä jättämättä. Näin kuulemma häviää maailmalla todellisia arvoautoja.

Epäilen, että vaikuttaako tarra tuollaisiin tapauksiin mitään, oli se sitten ikkunassa tai roskiksessa. Tuo Amppan näkökulma on myös hyvä ottaa huomioon ja toki ymmärrän kyllä LJ:n näkökulman tarraan, koska mietin itsekin laitanko tarrat vai en.

Toivottavasti, jokaisen auto saa olla koskemattomana, oli siinä sitten tarraa tai ei :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: sport16 on 2003-08-21 16:04 ]</font>
Rimmon
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rimmon »

Oletteko muuten koskaan kiinnittäny huomiota niihin "valeledeihin" ne meinaan yleensä vilkkuu aika tiuhaan tahtiin :smile: Nykyään alkaa oleen kaikissa hälyttimissä vaihtuvakoodi mutta eipäse kyllä ammattilaisia hidasta :sad:
Amppa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Amppa »

Jos ette vieläkään tajunneet mitä yritin selittää eli joissain yhtiöissä omavastuus 0 euroa edellyttää tarroja laseissa. Jutut eivät ole pelkkiä näkökulmia vaan osa on jopa täyttä faktaa, ku olen ollut kaksi kesää(työharjoittelut) tekemisissä Cobran hälyjen kanssa.
sport16
'Kadett'
'Kadett'

Poliiseilla olen nähnyt Cobran tarrat Maijan ikkunoissa.
Vastaa Viestiin