TJT kirjoitti:vectraTBO kirjoitti:
Tässä tapauksessa on kyse vm 2004 autosta jota siis konttorillakin käytetään OBD2 laitteessa joten eikö tässä esikatsastuksessakin kuulu sitten katsoa testerillä miksi airbagvalo palaa ja antaa siitä korjausarvio? Vai onko tosiaan niin että tarkastavat auton ja kertovat että airbagvalo palaa ja sen lukeminen maksaa 70e lisää?
Eikös homma selviäisi helpoiten käymällä Palinilla, tai soittamalla sinne, että kuuluuko OBD testi hintaan?
Kyllä sen piti selvitä tuosta mun ekasta postauksesta että kävin oikeen henkilökohtaisessti marmoritiskillä asiaa kysymässä, alla vielä lainaus siitä:
vectraTBO kirjoitti:Siksi tätä kyselen kun Porin Palinin merkkiliikkeessä ei tietenkään tiedetty tälläisestä tarkastuksesta mitään. Lupasivat selvittää mitä ko. homma sisältää ja soittaa mulle asian selvittyä, kaksi viikkoa kulunut ja mitään ei ole kuulunut...
Asenne tiskillä tätä tarkastusta kohtaan oli nihkeää enkä ihmettele ettei soittoa ole kuulunut, siksi täällä kyselen jos vaikka joku olis joskus ollut samassa tilanteessa.
Pinohiiri kirjoitti:vectraTBO kirjoitti:
Ajattelin vain onko tässä mahdollisuus kiertää merkkiliikkeen 70e ryöstöhinta vikakoodin luvusta?
Mulla maksoi -03vm. astrassa vikakoodien luku/nollaus 26e Palinilla.

Koska tuut hakee mun auton ja viet sinne jos tuohon hintaan saa? Meikäläisen naamakertoimella toi hinta oli se 70e. Tehtiinkö Astraan silloin jotain muuta kuin luettiin koodit? Ettei tuo mikään huoltovalon nollaus ollut?
En kyllä usko tuota nielemättä, "yleiskorjaamotkin" ottaa 40e koodin luvusta jo. Ainoa vaan ettei niiden vehkeillä pääse C Vectraan...
Eikä markkinoilla ole sellaista vehjettä että pääsis C Vecun airbag koodeihin käsiksi, ainakaan järkihintaista sellaista. Moottorikoodit noilla halvoilla vehkeillä saa varmaan autosta irti.