omegan apusimpukka
omegan apusimpukka
onkos noissa b omegan apusimpukoissa eroja koneen koon mukaan? kitisivät leimalla että se hela on väljä ja kerkesin jo tilata koko uuden apusimpukan ja sit hoksasin että motonet myy sitä helaa 19.90e. käyköhän toi motonetin hela myös mv6 omegaan?
Re: omegan apusimpukka
kaikissa sama, käy myös a-omegaan
ite oon vaihtanu tollasen helan 2.0 omegaan ja 2,6 v6 omegaan
samanlaiset oli
ite oon vaihtanu tollasen helan 2.0 omegaan ja 2,6 v6 omegaan
samanlaiset oli
Jos sen motonetistä ostat ni varmista että ei ole löysä jo uutena. Mulle jouduttiin tilaamaan erimerkkinen hela kun vaikutti kaikki muutkin olevan väljiä/liian löysiä.
Joo munki piti leimalle vaihtaa, kyllä sopi toi 19,90 maksava hela. Tosin jos ostaa ton koko apusimpukan, saattaa säästää vaihtotyössä hermoja..
Omega B2 2.6 executive
meinaatko että oli paha vaihtaa? tarviiko jotain ulosvetäjää vai saako ihan kotikonsteilla sen paikalleen?
No korjaamolla kävin vaihattamassa, rälläkällä purki vanhan pois ja prässillä uus paikalleen. Koko apusimpukanhan saa irti helposti, pultit on siellä pyörän aukossa näkösällä. Saahan sen kyl ruuvipenkissä puristettua jos leuat vaan aukee tarpeeks ~15-20 cm.
Omega B2 2.6 executive
Mä hain motonetistä helan ja oli väljempi kuin vanha! Meni hukkaan sekin raha ja aika. Parhaan varmaan sais kun tekis teflonista ja nippa viel kylkeen.
MV6 farkku 215 hevosta ja neljä niistä karvasta
Noi motonetin helat on aivan hanurista! Kannattaa viedä takasin ja sanoa että tilaa erimekkisen osan. Näin ne ainakin mulle teki.
Minkäs merkkinen hela sinne kannattas laittaa? tai vaihtoehtosesti paljonkohan uus apusimpukka maksaa? ja mistä saa?
Astra H
Itse myös motonetin helan vaihdoin, mutta oli yhtä väljä kuin vanhakin, eli en suosittele ostamaan pelkää helaa, vaan koko simpukan maksaa joku 90-100€ orkkis simpukka ja on taatusti hyvä.Orkkiksena ei saa pelkkää helaa.
Opel Omega B2 2,5 V6
Ex:Opel Omega Stw MV6
Ex:Opel Omega Stw MV6
onko ollu paljon kilometrejä siinä vaiheessa kun on menny väljäksi? tuli vaan mieleen että missä vaiheessa itellä pitää alkaa vaihteleen 
Omega B2 2002 Elegance
Z22XE
Z22XE
Kai ne siinä 100-150tkm kohdalla alkaa väljistymään.
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja

- Jäsennumero: 2729
Itseppä juuri vaihdoin pari päivää sitten juurikin tuollaisen motonetin helan ja kyllä siinä "rytäkässä" sai tapella...
Ensinnä sen kans, että sai sen perkeleen simpukan kammen irti siitä ohjausakselin pallonivelestä eli kartiotapista... siihen väliin on syytä hankkia sellanen pallonivelen (tai raidetangon) ulosvetäjä, kai ne sen jossain pajassa osaa myydä. Seuraava kevyt tappelu oli saada se vanha hela irti siitä kammesta, itse siitä simpukasta (miksihän vitussa sitä kutsutaan simpukaksi???? ) se kampi kyllä irtosi nätisti (kun oli juuri siitä välistä väljistyny)...
Noh... seuraavaksi ihmeteltiin sitä, että miksi se uusi (motonetin) hela meni että tupsahti siihen kampeen, eli ei pätkääkään ahdistanu... korjaus siihen oli pistepuikolla helan kylki lommoja... Kun kaikki vermeet oli takas paikallaan ihmeteltiin sitä, että miksi se helan kumi antaa selvästi periksi johon löyty selityksiä oikein opel asiantuntijalta, eli sen kumin pitääkin antaa periksi... kun tuossa motonetin vehkeessä oli tosiaan kovin pehmeä se kumi.
Ensinnä sen kans, että sai sen perkeleen simpukan kammen irti siitä ohjausakselin pallonivelestä eli kartiotapista... siihen väliin on syytä hankkia sellanen pallonivelen (tai raidetangon) ulosvetäjä, kai ne sen jossain pajassa osaa myydä. Seuraava kevyt tappelu oli saada se vanha hela irti siitä kammesta, itse siitä simpukasta (miksihän vitussa sitä kutsutaan simpukaksi???? ) se kampi kyllä irtosi nätisti (kun oli juuri siitä välistä väljistyny)...
Noh... seuraavaksi ihmeteltiin sitä, että miksi se uusi (motonetin) hela meni että tupsahti siihen kampeen, eli ei pätkääkään ahdistanu... korjaus siihen oli pistepuikolla helan kylki lommoja... Kun kaikki vermeet oli takas paikallaan ihmeteltiin sitä, että miksi se helan kumi antaa selvästi periksi johon löyty selityksiä oikein opel asiantuntijalta, eli sen kumin pitääkin antaa periksi... kun tuossa motonetin vehkeessä oli tosiaan kovin pehmeä se kumi.
-19 Astra 1.6T
-02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti -15 Corsa E 1.4 -07 Vectra 2.8t -06 Vectra 3.0CDTI OPC-line
-98 Vectra 1.6 -94 Vectra 1.8 -08 Astra H 1.9CDTI OPC-line -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance Astra G Club Caravan 2.0DI
-02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti -15 Corsa E 1.4 -07 Vectra 2.8t -06 Vectra 3.0CDTI OPC-line
-98 Vectra 1.6 -94 Vectra 1.8 -08 Astra H 1.9CDTI OPC-line -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance Astra G Club Caravan 2.0DI
Motonetistä saa sen ulosvetäjänkin. Itse sellasen ostin kun vaihdoin raidetangonpään tossa viime viikolla. Hyvin tuntu toimivan sekin värkkituikki kirjoitti:Itseppä juuri vaihdoin pari päivää sitten juurikin tuollaisen motonetin helan ja kyllä siinä "rytäkässä" sai tapella...
ooooooppeeeeeel
http://omegan.kuvat.fi/kuvat/omega/
http://omegan.kuvat.fi/kuvat/omega/