kuinka paljon bensaa(benzoilvalo)
kuinka paljon bensaa(benzoilvalo)
eli,kuinka paljon mahtaa olla bensaa valon sytyttyä?
autona on opel astra farkku c18xe 1994...
koitin kyl hakee,mut ei tää mitn löyd.
autona on opel astra farkku c18xe 1994...
koitin kyl hakee,mut ei tää mitn löyd.
Re: kuinka paljon bensaa(benzoilvalo)
Yleensä 10L
onko oikeesti muka noin paljon 
aina kun mun biilissä syttyy toi bensavalo,ni viisarikin o lähes tapissa,ei nyt aivan mut melki...
en kyl sen mittarin mukaan kuvitteliskaan ajavani likellekkään 100 kilsaa.
kuulin jostain et joku 4litraa ois ko valo syttyy...
aina kun mun biilissä syttyy toi bensavalo,ni viisarikin o lähes tapissa,ei nyt aivan mut melki...
en kyl sen mittarin mukaan kuvitteliskaan ajavani likellekkään 100 kilsaa.
kuulin jostain et joku 4litraa ois ko valo syttyy...
Ainakin a-mallin veccu mikä miulla oli, niin siinä kerran syttyi valo kun oltiin tulossa joensuusta takaisin kiteelle. Niin ennen tikkalaan syttyi valo, käytiin tikkalassa pyörähtää emännän kotopaikalla, sieltä jatkettiin kiteelle (~35km) Kiteelle kun päästiin niin käytiin parissa kaupassa ja muuten vähän ajeltiin. Tämän jälkeen tankkaamaan jossa tankki täyteen niin meniköhän tankkiin jotain ~56litraa. Jotain tuota suuruusluokkaa. En tiiä miten kyseessä olevassa autossa, mutta näin ainakin omassa noppelissa mikä oli ja koneena C20XE...Tiiä sitten vaikuttaako vielä jos on mittaristoa avattu ja niitä neuloja jos joku irroitellut tms...
Opel Omega B X25xe (Rakas rakoperse)
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
noh,kai se sitte on uskottava...tuntuu vaan aika huimalta...
Riippuu mistä roikkuu... Yleensä sadan kilometrin tarpeiksi. Sen sillä ainakin pääsee... 
Omega 2.5 v6
Mulla oli aikoinaan 5d sportti f astra ja sillä pääs valon syttymisen jälkee n.35km ja sitten loppu...eli yksilöitä tuntuvat olevan
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Oma G-astra (bensakoneella) kulkee noin 200km valon syttymisen jälkeen eli alkaa olemaan jo hieman liiankin pessimistinen tuo valo. Onneksi kun tuon tietää niin eipä se mitään haittaa.
no mulla astra g 1.6, 16v koneella kulkee 30km valon syttymisen jälkeen jonka jälkeen taas se valo alkaa vilkkua ja ohjekirjan mukaan sillo bensa on todella vähissä ja pitää tankata heti 
Opel astra g 1.6
Tämän voi selvittää likimääräisesti kurvaamalla lähimmän bensiksen pihaan heti valon syttyessä ja tankkaamalla tankin täyteen.
Sitten pieni laskutoimitus:
Tankin tilavuus (ohjekirjasta, esim. 61 l) - tankattu määrä (esim. 55 l) = jäljellä ollut polttoaine valon syttyessä (esim. 6 l).

Sitten pieni laskutoimitus:
Tankin tilavuus (ohjekirjasta, esim. 61 l) - tankattu määrä (esim. 55 l) = jäljellä ollut polttoaine valon syttyessä (esim. 6 l).
Mulla heiluu B Corsassa tuo bensamittarin neula siihen tahtiin miten bensa läikkyy tankissa ja tässä mallissa ei ole varotusvaloa milloin pitäisi tankata niin aika hankala tietää paljonko on bensaa kun alkaa olemaan viisari loppu päässä. Mistähän tuo neulan seilaaminen vois johtua vai onko tää joku tyyppi vika?
No sama 'vika' meidänkin corsassa vaikka diesel onkin.SorsaB kirjoitti:Mulla heiluu B Corsassa tuo bensamittarin neula siihen tahtiin miten bensa läikkyy tankissa ja tässä mallissa ei ole varotusvaloa milloin pitäisi tankata niin aika hankala tietää paljonko on bensaa kun alkaa olemaan viisari loppu päässä. Mistähän tuo neulan seilaaminen vois johtua vai onko tää joku tyyppi vika?
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Tällä myös sama homma. Taitaa olla ominaisuus, eikä mukava sellainen..Altti450 kirjoitti:No sama 'vika' meidänkin corsassa vaikka diesel onkin.SorsaB kirjoitti:Mulla heiluu B Corsassa tuo bensamittarin neula siihen tahtiin miten bensa läikkyy tankissa ja tässä mallissa ei ole varotusvaloa milloin pitäisi tankata niin aika hankala tietää paljonko on bensaa kun alkaa olemaan viisari loppu päässä. Mistähän tuo neulan seilaaminen vois johtua vai onko tää joku tyyppi vika?
"Sculptural Artistry and German Precision"
Opel Vectra C2 1,8 (Z18XER) 2006
Mercedes-Benz E 220D 1996
Mercedes-Benz E 350CDI 4-Matic 2010
+Suzuki GSX750F 1999
Opel Vectra C2 1,8 (Z18XER) 2006
Mercedes-Benz E 220D 1996
Mercedes-Benz E 350CDI 4-Matic 2010
+Suzuki GSX750F 1999