Elikkäs multa löytyy tollanen Manta. Se on ollu mulla jo 11v enkä aio koskaan myydä pois

Olenhan vasta neljäs omistajakin autolla. Yhteinen tiemme alkoi marraskuussa -98 jolloin ostin Mantan. Ajokorttia joutui puolisen vuotta siitä odottelemaan ja kyllä poltteli mielessä jo lähteä Mantan rattiin

Muutaman kuukauden sillä ajettuani lähti Manta maalarille ja vanhan hopean harmaan värin jälkeen sai pintaansa komean graniitin harmaan värin ja samalla ruskeat sävylasit ja mustat ovien- ja ikkunoidenlistat vanhojen kromisten tilalle. Sisustasta sen verran että punamustat Recarot on ja muutenkin Recaron sisusta kokonaan.
Teknisiä tietoja sen verran että kone on rakennettu uusiksi parisen vuotta sitten jonka jälkeen Manta on ollut tallista johtuen siitä että Manta asuu toisella paikkakunnalla (n.400km päässä) johtuen siitä ettei mulla täällä Helsingissä oo paikkaa missä sitä pitää koska kadulle sitä en voisi missään nimessä jättää

Rempassa lähti vähän mopo käsistä niin sanotusti, ku ei pitäny ku vaan vähä laittaa. Tulipa sitten mm. tälläisiä muutoksia että pellin alta löytyy Marteliuksen peltipakosarja, kaasuläppä laitettiin vakiota isompi, takomännät tuli, nokka kävi käsittelyssä ja siinä on 280 astetta ja 11 nostoa. kannelle ei tehty muuta ku oikaistiin ja imu- ja pakokanavat muotoiltiin, samoin tuli isommat imuventtiilit ja pakoventtiileitä hieman muotoiltiin. Venttiilinnostimetkin vaihtui Kuplan nostimiin. Kaikki mahdollinen tietenkin kevennettiin, siis ihan kaikki. Penkissä ei ole käynyt mutta tehoja pitäisi olla .180hv. Ja kyllä se siltä ajettaessa tuntuukin

Siinä ne tärkeimmät ja mainittakoon vielä että Konin säädettävä alusta siinä on myös. Ja myös 5 vaihteinen Getrag. Autohan on ollut automaatti entisessä elämässään eikä perää ole vaihdettu joten siellä on hieman tiheämmät välitykset
Laitan tähän linkin missä voi kuvia käydä katsomassa koska en saanut tähän liitettyä kuvia..
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... e070995b03
Jatkan vielä vähän, että edellinen omistaja siis on pääosin rakennelut auton mm. alusta, spoikat ja levikkeet. Mun jälkeen on tullu sävylasit, mustat listat ja uus kone.