Opel Calibra 2.0i 8v -91
Re: Opel Calibra 2.0i 8v -91
Selaimen vaihto auttoi.
- Pärjäisinkö minä ensimmäisellä autolla ajava jantteri tuollaisella Supersportin alustalla?
- Eikös tuossa tule 4 iskaria ja 4 jousta? mulla on kyllä paikka missä käydä vaihattamassa nuo. Mites takuu hommeli noissa? jos "katkee" kesken ajon nii irti ja roskiin vai?
Mites sit itse Calibra, tarviinko miten matalat talvikumit 15" kiekkoihin ens talveks ettei raavi vai pitääkö vaihtaa vakioalusta takaisin? 185/65-15 nastat oli tänä talvena.
Tuleeko ongelmia jos takaa tippuu 45mm kun muistaakseni jostain olin lukevinani että pitäs taakse jotkut säätöpuslat vaihtaa jos takapää tippuu yli 30mm ?
Kokemuksia?
- Pärjäisinkö minä ensimmäisellä autolla ajava jantteri tuollaisella Supersportin alustalla?
- Eikös tuossa tule 4 iskaria ja 4 jousta? mulla on kyllä paikka missä käydä vaihattamassa nuo. Mites takuu hommeli noissa? jos "katkee" kesken ajon nii irti ja roskiin vai?
Mites sit itse Calibra, tarviinko miten matalat talvikumit 15" kiekkoihin ens talveks ettei raavi vai pitääkö vaihtaa vakioalusta takaisin? 185/65-15 nastat oli tänä talvena.
Tuleeko ongelmia jos takaa tippuu 45mm kun muistaakseni jostain olin lukevinani että pitäs taakse jotkut säätöpuslat vaihtaa jos takapää tippuu yli 30mm ?
Kokemuksia?
Joo takaa menee pyörien pystykallistukset näin /--\ kun madaltaa vähääkään, siitä tietysti seuraa että takarenkaista alkaa sisälaidat kuluu ja ne kuluu nopeesti kankaille! Esim. 40mm madalluksella säätöpuslat on välttämättömät ellei sitten ole varaa ostaa uusia renkaita monta kertaa kesässä!
Niin ja auton perä muuttuu levottomaks ku renkaat on kallellaan, talvella aika kauhee ajaa!
Tuolta kun luet noista jutuista niin oot heti paljon viisaampi!
http://www.tunex.fi/puslat/index.htm
Tuolta kun luet noista jutuista niin oot heti paljon viisaampi!
No voi helvata, jos oikein ymmärsin tuota hinnastoa niin ne puslat maksais yli 300€ ? tokihan ne maksaa itsensä takaisin mutta ennemmin jätän sitten koko alustasarjan hommaamatta, ei oikei viitti maksaa eka alustasarjasta 200€ ja sit puslista 300€
Mites tuota toimiiko sitten köyhänmiehen madallus eli pelkät -40mm jouset vakioiskareissa? ja vetääkö ne lyhyemmät jouset kanssa takapyörät näin /--\ ?
Camoon hei tiiän et teil on tuosta "köyhänmiehen" madalluksesta kokemuksia? Meneekö iskarit pilalle 100km ajelun jälkeen vai? kannattaako edes harkita lyhyempiä jousia vakioiskareihin?
Mulla oli A Vectrassa Weitecin -40mm jouset vakiomittaisten iskareiden kanssa n. 3 vuotta. Hyvin ne ihan kesti, parempi tietysti tulee jos laittaa "oikeat" iskarit kun hintaeroakaan ei ole juuri mitään. Sillä ei ole renkaiden kulumiseen merkitystä onko sulla vakioiskarit vai ei, ihan samalla tapaa ne kulmat muuttuu.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Oiskohan kellään tai missään kuvaa missä olis calikka madallettu 40/30, sillo ei vissiin menis liian näin /--\ takapää? Ja muutenkin olisi hyvä nähdä muuttuuko ulko näkö juuri yhtään tuolla madalluksella?
Mulle tarjottiin käytettynä AP:n -40/30mm jousia 60€ hinnalla niin siks kyselin että kannattaisko pelkät jouset tälle kesälle ku ens tammikuussa inttiin niin samapa tuo.
Mulle tarjottiin käytettynä AP:n -40/30mm jousia 60€ hinnalla niin siks kyselin että kannattaisko pelkät jouset tälle kesälle ku ens tammikuussa inttiin niin samapa tuo.
No tuossa ois omasta kulkineesta pari tuoretta kuvaa, tuossa siis -25mm Eibachin jouset ja noillakin on takapyörissä camberkulmat joku 2,2 astetta eli siinä sallitun rajoilla...saa nyt nähä kesän kuluessa että kuinka alkaa sisälaidat sulamaan!
Säätöpusliahan tuossa ei siis ole...
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &start=105
Että kyl se 40/30 madallus jonkiverran enemmän kenolleen laittaa ne renkaat ja etupäästähän ne pystykallistukset myös hieman muuttuu...omassani oli ennen -40mm jouset ja myös edestä alko olla camberit päin peetä! Mut noilla uusilla jousilla on melko hyvät kulmat vaikka aika traktorihan tuo on!
Niin ja ei varmasti vakiot etuiskarit tuu ainakaan kovin pitkään kestää -40mm jousilla, saattaahan ne toki hyvällä tuurilla pari vuottakin pysyy ehjänä, riippuu iskarin kunnosta! Mut jos ostat myös iskarit uudet niin suosittelen sellasia mitkä on tehty madallusjousien kaveriks...
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &start=105
Että kyl se 40/30 madallus jonkiverran enemmän kenolleen laittaa ne renkaat ja etupäästähän ne pystykallistukset myös hieman muuttuu...omassani oli ennen -40mm jouset ja myös edestä alko olla camberit päin peetä! Mut noilla uusilla jousilla on melko hyvät kulmat vaikka aika traktorihan tuo on!
Niin ja ei varmasti vakiot etuiskarit tuu ainakaan kovin pitkään kestää -40mm jousilla, saattaahan ne toki hyvällä tuurilla pari vuottakin pysyy ehjänä, riippuu iskarin kunnosta! Mut jos ostat myös iskarit uudet niin suosittelen sellasia mitkä on tehty madallusjousien kaveriks...
Noista kuvista päätellen ei omaan silmääni ole yhtään liian traktori! Nettivaraosassa oli -25mm jouset myynnissä johonkin seittemäänkymppiin pitäisköhän hommata. Sit joskus jos oikein rikastuu niin täytyy miettiä niitä säätöpuslia ja lyhyempiä iskareita.
Eilen tuli vaihettua vanha Sonyn Xplod soitin uuteen "vanhaan malliin" Pioneer deh-p6000ub ja tyytyväinen tähän mennessä olen ollut. Vanhalla soittimella suhis kaupungissakin radio tietyissä paikoissa uudella en moista vielä havainnut, täytyy käydä isolla tiellä ajamassa kaupungista pois päin ja koittaa rupeaako sielä humisemaan, Sonyllä rupes.
Mitä tummennuskalvoa työ ootte käyttäny kun olette "yrittäneet" tummentaa ikkunoita? paikallisessa varaosa liikkeessä oli muistaakseni 70x150cm rulla 22€ joka on mielestäni kyllä kallis, calibraan sitä menis ainakin 2 rullaa jos ei ihan perseelleen mene.
Eilen tuli vaihettua vanha Sonyn Xplod soitin uuteen "vanhaan malliin" Pioneer deh-p6000ub ja tyytyväinen tähän mennessä olen ollut. Vanhalla soittimella suhis kaupungissakin radio tietyissä paikoissa uudella en moista vielä havainnut, täytyy käydä isolla tiellä ajamassa kaupungista pois päin ja koittaa rupeaako sielä humisemaan, Sonyllä rupes.
Mitä tummennuskalvoa työ ootte käyttäny kun olette "yrittäneet" tummentaa ikkunoita? paikallisessa varaosa liikkeessä oli muistaakseni 70x150cm rulla 22€ joka on mielestäni kyllä kallis, calibraan sitä menis ainakin 2 rullaa jos ei ihan perseelleen mene.
Nyt olis erkkasarjan ostaminen etuoviin ajankohtainen. Powersetistä tarjosivat tiukkaan sadaneuron budjettiini Helixin http://powerset.fi/autohifi/helix/db52.html sarjaa. Onko kellään kokemuksia tuosta? Tiedän että erillissarjaan kannattaa panostaa enemmän mutta kun ei yksinkertaisesti ole varaa.
Ainakin Autosoundin testissä haukkuivat hyväksi omassa hintaluokassaan tuota Helixiä, taisi testin vielä voittaakkin. Luulisi sen ainakin alkuperäisiä parempi olevan. Muistat vaan tukevan kiinnityksen ja oven kunnollisen vaimennuksen niin saat jotain hyötyä tuosta irti.
Opel Monza 2.2E -86
Joo niin ne sanoivat powersetistä että tuon kaiuttimen "isoveli" voitti sen testin tjsp. Muuten mitä vaimennuskeinoa/mattoa/"laastia" työ olette käyttäneet? nuo vaimennusmatot yms. on iha helvetin kalliita ainakin omasta mielestä. Jos esim n.60€ pitää maksaa kahdesta ovesta niin se on minusta jo aivan törkeä hinta.ChiEf kirjoitti:Ainakin Autosoundin testissä haukkuivat hyväksi omassa hintaluokassaan tuota Helixiä, taisi testin vielä voittaakkin. Luulisi sen ainakin alkuperäisiä parempi olevan. Muistat vaan tukevan kiinnityksen ja oven kunnollisen vaimennuksen niin saat jotain hyötyä tuosta irti.
Vibroplastia tuli laitettua viikonlopun aikana omaan autoon. Kolmella paketilla etuovet sai vaimennettua, ja hieman jäi vielä konttiinkin. Työstöltään huomattavasti "perus"-bitumia helpompaa, saapi leikattua saksilla eikä vaadi kauheasti lämpöä taipuakseen muotoihin. Tuota melkein itse suosittelisin, ei nyt niin kallista kuitenkaan ole.
Opel Monza 2.2E -86
Juu, no tämä vaimentaminen jää nyt kuitenkin kesäloman hommiksi kunhan rahaa tulee tarpeeksi. Tuliko Chief merkittävä ero vaimmennuksen jälkeen?
Ajomelu vaimeni ainakin huomattavasti, äänentoistollisesti en ole vielä päässyt oikein kokeilemaan kun laitteet on täysin säätämättä vielä. Samalla vaihdoin midit (Zachryn 6,5" pois ja tilalle DLS MS6). Pikaisella koesoitolla tuntui miditoisto tukevoituneen huomattavasti.
Opel Monza 2.2E -86
Joo tänään käväsen postista hakee Helixin erkkasatsin ja luultavasti jo tänä iltana sitten pitäs ovipahvit irrotella. Ainut mikä tässä nyt v*tuttaa on tuo apparin ovipahvin irroitus kun se saakelin veivi on nii vaikeesti kiinni. Kuskin puolen veivin irrottamiseen meni 2h ja sekin lähti ihan vahingossa irti viime kerralla. Mitenkäs muuten olette sijoittaneet tuon jakosuotimen autoissanne tai millä? Pitääkö hommata karhuteippiä vai tuleeko paketin mukana jotain kiinnitys tarpeita?