aut.ilmastointi jäähdytin tjtn.

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
Vastaa Viestiin
munakukkaro
'Senator'
'Senator'

aut.ilmastointi jäähdytin tjtn.

Viesti Kirjoittaja munakukkaro »

en oo ihan varma kuuluuks tä asia tänne osioon mutta on toi ilmastointi kuitenkin osa tekniikkaa..

eli mul on tommone b omega mis automaatti ilmastointi mut sieltä puuttuu se härveli kun tekis sen ilman kylmäksi, että mikäs tuo koje nyt sitten olisi? jäähdytin? kylmäri? en tajuu mitään noist mut sen ainaki totesin et vittumaist ajaa ilma tota kylmää juttua.

jos joku ymmärsi vähääkään tuosta mun selityksestä, niin jos voisi ystävällisesti kertoa mulle mikä se kapistus ylipäätään on ja mistä tuommosten hintoja pitäs lähtee kyseleen& mimmosta hintaa ja saaks jostain autopurkamolt puolilmattteeks?

kattosin jotai ilmastoinnin osia jonku purkaamon sivuilta niin siel oli kompressori 250€ :o et kyl mä sit saan ikkunatkin auki jos tuommoisia hintoja lykkäävät :cry:
Kuva
janska
'Senator'
'Senator'

Re: aut.ilmastointi jäähdytin tjtn.

Viesti Kirjoittaja janska »

Puuttuuko sulta siis ilmastoinnin kenno vai itse kompressori? Kenno on sellanen syyläriä muistuttava siellä keulalla ja kompressoria pyörittää hihna.
munakukkaro
'Senator'
'Senator'

no tota.. oon oikeesti niin tolisko etten ees tiiä mis noi ilmastoinnin härpäkkeet oikeen on.. mut mun mielest siel on se yks syyläri ja flekti heti peräs.

myyjä tais käyttää sananmukaisesti täst tuotteesta nimeä kylmäri(?).

kiitos kuitenkin kärsivällisen oloisesta vastauksesta :wink:

-(z)- :ruoska:

ja edittii viel et kyl toi kenno muuten kuulostaa aika tutulta et vois se semmone olla juu.. mimmosis hinnois niis hiihdetään?
Kuva
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

Höyrystin? Sijaitsee kojelaudan sisällä ja "tekee ilman kylmäksi".
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

elikkäs siellä keulassa oleva kenno on lauhdutin. auton sisällä on toinen kenno joka on höyrystin sitten on kompressori, toimii samalla hihnalla kuin laturi.
lisäksi on painetunnistimia ja kuivain näin pääpiirteittäin.

-kuivain on semmoine noin kaljapullon kokoinen alumiinipönttö yleensä aika lähellä sitä keulasssa olevaa kennoa.
-keulassa oleva kenno ( lauhdutin )on noin sentin taikka puolentoista paksuinen jonka edessä on puhallin. tähän menee 2 putkea jotka ovat alumiinia.
-kompressori tosiaan yleensä aika piilossa. alimmaisena joka vehkeessä melkeinpä. jos pitäis tietämätöntä neuvoa niin sanoisin sille että aukaise konepelti kun moottori on sammuksissa
ja kokeile niitä rullia jokaista joita se hihna pyörittää, se jossa on vapaasti pyörivä lätkä keskellä on kompressori.
-höyrystintä et pääse oikein näkemään mistään ilman isompia purkamisia.

jospa tästä selviäis mitä puuttuu.

ja tosiaan jos kylmäaineet puuttuu niin sitä saa korjaamoilta pientä korvausta vastaan.
munakukkaro
'Senator'
'Senator'

FullMetal kirjoitti:elikkäs siellä keulassa oleva kenno on lauhdutin. auton sisällä on toinen kenno joka on höyrystin sitten on kompressori, toimii samalla hihnalla kuin laturi.
lisäksi on painetunnistimia ja kuivain näin pääpiirteittäin.

-kuivain on semmoine noin kaljapullon kokoinen alumiinipönttö yleensä aika lähellä sitä keulasssa olevaa kennoa.
-keulassa oleva kenno ( lauhdutin )on noin sentin taikka puolentoista paksuinen jonka edessä on puhallin. tähän menee 2 putkea jotka ovat alumiinia.
-kompressori tosiaan yleensä aika piilossa. alimmaisena joka vehkeessä melkeinpä. jos pitäis tietämätöntä neuvoa niin sanoisin sille että aukaise konepelti kun moottori on sammuksissa
ja kokeile niitä rullia jokaista joita se hihna pyörittää, se jossa on vapaasti pyörivä lätkä keskellä on kompressori.
-höyrystintä et pääse oikein näkemään mistään ilman isompia purkamisia.

jospa tästä selviäis mitä puuttuu.

ja tosiaan jos kylmäaineet puuttuu niin sitä saa korjaamoilta pientä korvausta vastaan.
thänks mään! täytyy käydä kattoos vähä ku täst herää. kyl mä luulen et toi kompura on ainakin siel koska ilmaa tulee mut ei jäähdytettyä :banghead:
Kuva
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

työntäähän se lämppärin puhallinki sitä ilmaa. kojelaudassa on ainakin b1 mallin omegoissa eco nappi mistä ilmastointi lähtee pois päältä. mut oot varmaan noi nappulat painellu jo läpi. omegassa se lauhdutinkin on melko piilossa. sanoiko myyjä että sieltä puuttuu osia vai kylmäaineet?
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
munakukkaro
'Senator'
'Senator'

^sanos et sielt on otettu joku vitun "kylmäri". ei millää jaksais lähtee purkamaan kojelautaa :oops: mut tuntuupi et se puuttuva osa olis se "mikä tekee ilman kylmäksi"
Kuva
Vastaa Viestiin