Ensimmäisenä anteeksipyyntö jos tämä on jonkin mielestä turha topic, en vain löytänyt sopivaa valmista topicia. Elikkäs tässä nyt alkaa autoikä läheneen ja luultavasit tulen ajamaan ensimmäiset kortilliset kilometrit a tai b-vectralla, joten noihin sopivaa poppisettiä pitäisi löytää, koska kunnolliset soittovehkeet on ensimmäinen hankinta minun autooni, koska tykkään kuunnella musiikkia autossa. Ei ole oikein aiempaa kokemusta hifihommista joten olen täysin aloittelija tällä saralla ja tarviisin jelppiä siihen, että mitä kannattaa ostaa ja mitä ei

Hintakatto on ~1000e jonka verran saa tulla hintaa, mutta ei tietenkään tarvitse heti kalleimpia ehdotella siltikään
Pitäisi löytää mankka jossa on usb tikun paikka ettei aina tarvitse niitä levyjä kuskailla mukana,sisälle vakiokajareiden tilalle jotkin kajarit/diskantit, edellämainittuihin autoihin jompaankumpaan/molempiin,12-15" subbari ja sille sopiva vahvistin peräkonttiin. Käytännössä alustapitäen kaikki uusiksi. Tarkoituksena olisi saada hyvä äänenlaatu ja siinä ohessa hyvin pauhaava basso

En hae mtn mahdottomia äänenpaineita tai suuria dB lukemia joitakin kisoja varten tms. vaan hyvää kuunneltavuutta käyttöautoon ja sellaista subbaria josta tarvittaessa saa sitä bassoa irti jos sille päälle sattuu. Mitä muuta tarvitsen noiden ohessa jotta saan popeista kaiken hyödyn irti ilman sankkaa savupilveä peräkontissa, laadukkaat piuhat on ilmeisesti hyvä hankinta ohessa mitä hieman olen lueskellut foorumeita yms.. ehdottakaa niitäkin? Olen katsellut nettisivuilta noita kaiuttimien yms. teknisiä tietoja vaan ovat minulle melko hepreaa vielä, yllätysyllätys..
Tehkää vaikka esimerkiksi ostoslista jonnekin nettikauppaan että minkälaisella setillä kannattaa lähteä liikkeelle. Tarkoituksena ei myöskään ole tehdä kompromissejä
"Noko toi on vähän halvempi vaikka se onkin vähän huonompi" vaan saada heti kunnolliset jenkkavehkeet jotka on hintalaatu suhteeltaan hyvät ja joita ei heti tarvitse uusia sen takia ettei ne riitä vaan ne voi siirtää aina autosta toiseen jos sattuu vaihtamaan jostain syystä
Saa tottakai myös ehdotella foorumeita yms. sivuja mistä kannattaa lueskella että saa hieman tietoja noista kaiuttimien yms. merkinnöistä mitä mikäkin tarkoittaa niin voin hieman opiskella niitä, kiinnostaa kuitenkin itse tajuta noista jtn.