Ja merkkiliikkeiden kusetusoperaatiot
Ja merkkiliikkeiden kusetusoperaatiot
Tuli sitten tilattua Porin Palinilta (paikallinen opel-merkkiliike) osia Calibraan. En selitä tässä vapaamuotoisessa jutussa tästä tämän enempää, vaan pastean tähän sinne kirjoittamani palautteeni;
Tervehdys.
Heti alkuun haluan pahoitella ala-arvoista kielenkäyttöäni koska eräiden uusien seikkojen valossa, en vaan pysty pidättelemään harmitustani asian suhteen. Eli asiaan;
Tilasin kaksi- kolme viikkoa sitten osia harrasteautooni, Opel Calibra Turbo 4x4:ään. Ja että asia tulisi ilmaistuksi mahdollisimman selvästi, listaan tapahtuneet asiat ranskalaisin viivoin:
- Jouduimme odottamaan noin 15 minuuttia ennen kun kukaan palveli meitä. Huollon vastaanoton tietokoneelle oli kyllä kerääntynyt pieni porukka henkilökuntaa ihmettelemään jotain tyhjänpäivästä, mutta kukaan heistä ei noteerannut meitä - kunnes kysyin että onko tämä paikka suljettu.
- Meitä palvelemaan tuli Teemu Lajunen
- Kerroin että tarvitsen autooni uudet männänrenkaat ja KAIKKI laakerit "alakertaan".
- Myyjä käänsi monitoria minua kohti jossa hänellä oli auki GM:n EPC-ohjelma ja hän kysyi että "nämä kaikkiko?" -osottaen samalla "alakerran" räjäytyskuvaa. Vastasin kyllä.
- Tiedustelin siinä kohtaa hieman osien hinnoista ja kun kerran en ollut aikasemmin ikinä tilannut mihinkään autoon ko. osia, niin minulla ei ollut kosketuspintaa niiden hintoihin. Myös siinä vaiheessa olin hyvin tiedostanut, että "merkkiliikkeestä" osien tilaaminen on kalliimpaa, mutta ajattelin että 'vain paras kelpaa autooni'.
- Minulle tuli soitto viikon päästä että osat olisivat nyt perillä. Teemu Lajunen oli aikasemman hintatiedustelun yhteydessä kertonut, että hän "katsoo hintaa sopivammaksi". Nyt puhelussa kävi ilmi, että osat olisivat ilman alennusta maksaneet reilusti yli viisisataa euroa, mutta hän pystyi myymään osat minulle reiluun neljäänsataan euroon. Hämäännyin hieman alennuksen suuruudesta joten päätin ostaa osat kaikesta huolimatta enkä vieläkään ottanut selvää että mitä ko. osat olisivat maksaneet varaosaliikkeessä.
- Hain osat tällä viikolla. Myyjä Teemu Lajunen toi laatikon minulle tarkasteltavaksi ja katsoin pikaisesti laatikon sisällön. Totesin (liian hätäisesti) että kaikki ovat täällä. Tässä vaiheessa ostin autooni vielä uudet kannenpultit, jotka onneksi löytyivat suoraan hyllystä.
- Maksoin 0.5kg painavat ostokseni, 460€ (+ kannenpultit 39€) ja lähdin pois.
Tästä eteenpäin olen kokenut tehneeni itseni naurunalaiseksi. Vein uudet osat työkaverinini pajalle jossa moottorini on tällä hetkellä purettuna. Ensinnäkin, hän huomasi heti, että paketista puuttui kiertokangenlaakerit ja keskimmäinen runkopukkilaakeri. (kauluksillinen) Sen jälkeen sain korvat punaisena kuulla siitä, kuinka paljon liikaa menin maksamaan näistä osista. NIMITTÄIN, MITEN HELVETILLÄ TE VOITTE PERUSTELLA VAJAAN RUNKOPUKKILAAKERISARJAN HINNAKSI NOIN AIVOTTOMAN SUMMAN, KUN TÄYDELLISEN SARJAN SAA VARAOSALIIKKEESTÄ HINTAAN 46 EUROA!!! ETTÄ KIITOKSIA VAAN TÄSTÄKIN TAAS SAATANA! EN KÄSITÄ MILLÄÄN LOGIIKALLA ETTÄ MITEN SORVATUN METALLILIUSKAN HINTA VOI VAIHDELLA NOIN PALJOA!!! EN MILLÄÄN!! Muuta kun sillä että otetaan tyhmiltä ihmisiltä rahat pois - kuten minulta.
Koska loppupeleissä, en voi syyttää tästä kuin itseäni. Olin täysi typerys kun en ottanut selvää muiden liikkeiden hinnoista, mutta en olisi osannut kuvitella, että hinnoissa olisi ollut todella noin suuri PROSENTUAALINEN ero. Tämä on ihan sairasta.
terv. Mikael Nieminen, Ulvila
Tel. 044 2922 873
Ps. En käsitä että miksi tulen aina uudestaan ja uudestaan liikkeenne ovesta sisään vaikka minulla ei ole kuin huonoa sanottavaaa teidän toiminnastanne. Mutta tämä kusetus oli nyt jo aivan liikaa.
Tervehdys.
Heti alkuun haluan pahoitella ala-arvoista kielenkäyttöäni koska eräiden uusien seikkojen valossa, en vaan pysty pidättelemään harmitustani asian suhteen. Eli asiaan;
Tilasin kaksi- kolme viikkoa sitten osia harrasteautooni, Opel Calibra Turbo 4x4:ään. Ja että asia tulisi ilmaistuksi mahdollisimman selvästi, listaan tapahtuneet asiat ranskalaisin viivoin:
- Jouduimme odottamaan noin 15 minuuttia ennen kun kukaan palveli meitä. Huollon vastaanoton tietokoneelle oli kyllä kerääntynyt pieni porukka henkilökuntaa ihmettelemään jotain tyhjänpäivästä, mutta kukaan heistä ei noteerannut meitä - kunnes kysyin että onko tämä paikka suljettu.
- Meitä palvelemaan tuli Teemu Lajunen
- Kerroin että tarvitsen autooni uudet männänrenkaat ja KAIKKI laakerit "alakertaan".
- Myyjä käänsi monitoria minua kohti jossa hänellä oli auki GM:n EPC-ohjelma ja hän kysyi että "nämä kaikkiko?" -osottaen samalla "alakerran" räjäytyskuvaa. Vastasin kyllä.
- Tiedustelin siinä kohtaa hieman osien hinnoista ja kun kerran en ollut aikasemmin ikinä tilannut mihinkään autoon ko. osia, niin minulla ei ollut kosketuspintaa niiden hintoihin. Myös siinä vaiheessa olin hyvin tiedostanut, että "merkkiliikkeestä" osien tilaaminen on kalliimpaa, mutta ajattelin että 'vain paras kelpaa autooni'.
- Minulle tuli soitto viikon päästä että osat olisivat nyt perillä. Teemu Lajunen oli aikasemman hintatiedustelun yhteydessä kertonut, että hän "katsoo hintaa sopivammaksi". Nyt puhelussa kävi ilmi, että osat olisivat ilman alennusta maksaneet reilusti yli viisisataa euroa, mutta hän pystyi myymään osat minulle reiluun neljäänsataan euroon. Hämäännyin hieman alennuksen suuruudesta joten päätin ostaa osat kaikesta huolimatta enkä vieläkään ottanut selvää että mitä ko. osat olisivat maksaneet varaosaliikkeessä.
- Hain osat tällä viikolla. Myyjä Teemu Lajunen toi laatikon minulle tarkasteltavaksi ja katsoin pikaisesti laatikon sisällön. Totesin (liian hätäisesti) että kaikki ovat täällä. Tässä vaiheessa ostin autooni vielä uudet kannenpultit, jotka onneksi löytyivat suoraan hyllystä.
- Maksoin 0.5kg painavat ostokseni, 460€ (+ kannenpultit 39€) ja lähdin pois.
Tästä eteenpäin olen kokenut tehneeni itseni naurunalaiseksi. Vein uudet osat työkaverinini pajalle jossa moottorini on tällä hetkellä purettuna. Ensinnäkin, hän huomasi heti, että paketista puuttui kiertokangenlaakerit ja keskimmäinen runkopukkilaakeri. (kauluksillinen) Sen jälkeen sain korvat punaisena kuulla siitä, kuinka paljon liikaa menin maksamaan näistä osista. NIMITTÄIN, MITEN HELVETILLÄ TE VOITTE PERUSTELLA VAJAAN RUNKOPUKKILAAKERISARJAN HINNAKSI NOIN AIVOTTOMAN SUMMAN, KUN TÄYDELLISEN SARJAN SAA VARAOSALIIKKEESTÄ HINTAAN 46 EUROA!!! ETTÄ KIITOKSIA VAAN TÄSTÄKIN TAAS SAATANA! EN KÄSITÄ MILLÄÄN LOGIIKALLA ETTÄ MITEN SORVATUN METALLILIUSKAN HINTA VOI VAIHDELLA NOIN PALJOA!!! EN MILLÄÄN!! Muuta kun sillä että otetaan tyhmiltä ihmisiltä rahat pois - kuten minulta.
Koska loppupeleissä, en voi syyttää tästä kuin itseäni. Olin täysi typerys kun en ottanut selvää muiden liikkeiden hinnoista, mutta en olisi osannut kuvitella, että hinnoissa olisi ollut todella noin suuri PROSENTUAALINEN ero. Tämä on ihan sairasta.
terv. Mikael Nieminen, Ulvila
Tel. 044 2922 873
Ps. En käsitä että miksi tulen aina uudestaan ja uudestaan liikkeenne ovesta sisään vaikka minulla ei ole kuin huonoa sanottavaaa teidän toiminnastanne. Mutta tämä kusetus oli nyt jo aivan liikaa.
Ex - Opel Calibra C20LET FWD -92 0-402m 14s / 177km/h, 0-1609m 231km/h
Opel Vectra C 2.8t
Opel Vectra C 2.8t
Re: Ja merkkiliikkeiden kusetusoperaatiot
Niin, no se kai? on yleisessä tiedossa, että merkkiliike on kallis? Ainakin minulla on sellainen mielikuva. Itse pyydän aina toisenkin tarjouksen tai hintatiedon. Se kun on helppoa vaikka puhelimella. Tyhmästä? päästä kärsii koko ruumis tai tässä tapauksessa lompakko. Voiko osio yrittää palauttaa em. liikkeeseen?
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Ei saatana, ei voi olla 10 kertainen hinta merkkiliikkeessä. Mitä ne vastas sulle sieltä?
Joo ei kyllä ihan mene jakeluun miten voi olla kymmen kertainen hinta ero?? ymmärrän et jos jonkin osan saa puolet halvemmalla mut toi on ihan älytöntä! nyt osien kanssa takaisin ja rahat takas! ei muuta... kyl GM:än suomen konttorillakin tota pidettäis varmaan kusetuksena!
Huimaa toimintaa todellakin. kyllä tuolla tavalla on monia tietämättömiä kusetettu ja pahasti. Ainakin oli osien hinoissa katteet kunnossa. 
Nykyinen Opel Insignia 1,4t -12
EX -04 BMW 520i, EX -07 Vectra C2 wagon 1,8 OPC line, -04 Vectra C 1,8 ,EX -00 Astra G wagon 1,8 ,EX -99 Astra G sedan 1,6
EX -04 BMW 520i, EX -07 Vectra C2 wagon 1,8 OPC line, -04 Vectra C 1,8 ,EX -00 Astra G wagon 1,8 ,EX -99 Astra G sedan 1,6
Niin, sen verran pitää vielä alleviivata, että ostokset tekivät sen 460€, mutta se sisälsi myös männänrengassatsin. Joka tapauksessa runkolaakeriPARI maksoi opelliikkeessä 7 euroa vähemmän, kuin kokonainen sarja tarvikeliikkeessä. Ja tosiaan sain heiltä viiden sijasta neljä runkolaakeria. Ja kk-laakerit uupuivat kokonaan.
Opel Vectra C 2.8t
Opel Vectra C 2.8t
Oliko vielä niin, että tarvikeliikkeen laakerit oli laatumerkkiä ja Palinin kama "Opel"-merkkistä?
Jukka T kirjoitti:Oliko vielä niin, että tarvikeliikkeen laakerit oli laatumerkkiä ja Palinin kama "Opel"-merkkistä?
Sitä en osaa sit sanoa, kun juurikin tämä mun moottorigurukaveri soitti niistä mulle, kun hän itse oli sitten ottanut selvää todellisista hinnoista.
Opel Vectra C 2.8t
Opel Vectra C 2.8t
jännä juttu muuten että lähetin tuon palautteen Palinille liki kolme tuntia sitten eikä sieltä ole vieläkään kuulunut mitään vastausta. Tais olla hieman asiaton osaltaan kun kerran tunnepuuskassa sen skriivasin.
Opel Vectra C 2.8t
Opel Vectra C 2.8t
Mixu_N kirjoitti: - Tiedustelin siinä kohtaa hieman osien hinnoista ja kun kerran en ollut aikasemmin ikinä tilannut mihinkään autoon ko. osia, niin minulla ei ollut kosketuspintaa niiden hintoihin. Myös siinä vaiheessa olin hyvin tiedostanut, että "merkkiliikkeestä" osien tilaaminen on kalliimpaa, mutta ajattelin että 'vain paras kelpaa autooni'.
EN KÄSITÄ MILLÄÄN LOGIIKALLA ETTÄ MITEN SORVATUN METALLILIUSKAN HINTA VOI VAIHDELLA NOIN PALJOA!!! EN MILLÄÄN!! Muuta kun sillä että otetaan tyhmiltä ihmisiltä rahat pois - kuten minulta.
Mixu_N kirjoitti:jännä juttu muuten että lähetin tuon palautteen Palinille liki kolme tuntia sitten eikä sieltä ole vieläkään kuulunut mitään vastausta. Tais olla hieman asiaton osaltaan kun kerran tunnepuuskassa sen skriivasin.
...lisää vettä myllyynG.T.S kirjoitti:...kyl GM:än suomen konttorillakin tota pidettäis varmaan kusetuksena!
eikö tämän topicin voisi siirtää tuonne vitsien puolelle?
"GM:än suomen konttorilla", *ei saatana*
No en mä pidä vitsinä et toinen on maksanut 400€ yli hintaa?? ja kyllä jos nostaa noita juttuja ylös niin jotain tapahtuu niin meidän perheessä... kun ME-auto ois halunnut toista tonnia korjauksista jotka ei vaikuttanut mihinkään vaan oli niitten omaa kokeilua niin eikun ylöspäin kysymys niin johan tippui lasku loppu summa ihmisten hintoihin! et kyl mä valittaisin jos mua on kusetettu ja vielä merkkiliikkeessäbuctu kirjoitti:"GM:än suomen konttorilla", *ei saatana*
Nii,totta kai mua nyt eniten harmittaa tässä oma typeryyteni ja viidensadan euron kuolema. Enkä mielestäni ole väittänyt mitenkään toisin.
Mutta tuo että merkkiliikkeillä on pokeria pyytää noin hurjia summia vastaavista osista. Tuntuu vaan että tässä on "laman myötä" herännyt uuteen tietoisuuteen kuluttajana ja näistä pitää avautua. Muuten ei näihin hintoihin saada mitään järkeä. Tosin, siellä kuvitteellisella suomen GM:n konttorilla marmoritiskin takaa liituraitamiehet nostavat kätensä pystyyn, koska pitäähän meidän maksaa GM:n Ameriikan tehtaiden duunareiden eläkkeet - sitten vaikka varaosahintojen muodossa, jos kerran yksi GM:n valmistama auto tuottaa firmalle jotain tuhansia euroja tappiota.
Mutta tuo että merkkiliikkeillä on pokeria pyytää noin hurjia summia vastaavista osista. Tuntuu vaan että tässä on "laman myötä" herännyt uuteen tietoisuuteen kuluttajana ja näistä pitää avautua. Muuten ei näihin hintoihin saada mitään järkeä. Tosin, siellä kuvitteellisella suomen GM:n konttorilla marmoritiskin takaa liituraitamiehet nostavat kätensä pystyyn, koska pitäähän meidän maksaa GM:n Ameriikan tehtaiden duunareiden eläkkeet - sitten vaikka varaosahintojen muodossa, jos kerran yksi GM:n valmistama auto tuottaa firmalle jotain tuhansia euroja tappiota.
Opel Vectra C 2.8t
Opel Vectra C 2.8t
No mut lama tai ei niin kuullostaa toi vähän oudolta hinnalta et ei ennen ole tullut marmori tiskiltä noin kovaa hinta eroa tarvike osaan?? mut tietenkin jos et ole kysynyt et mitä maksaa niin siinä taas sit vähän paha.... mut jos siitä puuttuu osia niin kyllä mä ainakin jonkin verran avautuisin et saisin ees kaikki tilatut osat joista oot jo maksanut vaikkakin kovaa ylihintaa!
Ja vielä jatkaakseni tuota edellistä postausta, niin kyllä tämmöiset turhat takaiskut pistävät projektimasennuksen ihan uusille sfääreille. Nyt on semmoinen olotila että tuohon projektiin ei riitä enää minkäänlainen motivaatio. Muutenkin olen saanut taistella kaiken paskan kanssa tuon auton suhteen ja nyt vielä tämmöinen tähän. Mutta, kuten sanoin aikaisemminkin ja jankkaan sitä edelleen, olis pitäny ottaa vaa enemmän selvää asioista. Mutta minkäs teet kun yksin häärään tämän parissa. (mitä nyt duunikaveri on hieman häärinyt vieressä) Ei paljoo oo apuja herunu.
Mutta onneks jotkut teistä kokee mielihyvää vahingonilon muodossa ja saatte tästä naurut. Ei siinä mitään.
Mutta onneks jotkut teistä kokee mielihyvää vahingonilon muodossa ja saatte tästä naurut. Ei siinä mitään.
Opel Vectra C 2.8t
Opel Vectra C 2.8t
No kyl apuja löytyis mut matkaa tulis hieman liikaa et viittis iltaseltaan lähteä auttaan mut muuten kyllä
ite haluisin projekti auton mut mulla taas ei ole tiloja missä sellaista säilyttää!