Vectra C -04 ääni edestä

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
hapero6
'Agila'

Vectra C -04 ääni edestä

Viesti Kirjoittaja hapero6 »

Opel vectra farmari 2004 1.8, kuuluu töyssyyn ajettaessa ihmeellinen luja korahdus, mikä voisi olla syynä?..autolla on ajettu 56000km
Viimeksi muokannut Timonen, 08 Maalis 2009, 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikkoon saa ja PITÄÄ panostaa... Kuten Ari-S jo kirjoitti...
Juhapes
'Senator'
'Senator'

Re: apuva

Viesti Kirjoittaja Juhapes »

No jos ensimmäisenä vaikka katsot lokarin sisäpuolet ettei oo lunta missään kriittisessä kohdassa että vois ihan rengas ottaa kiinni...
hapero6
'Agila'

joo, katottu on ei mitään lunta ei kuraa, ja kaikki muovit lujasti kiinni!
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

korjaappas otsikkoa kuvaavammaksi.

onko mitään havaintoa mistä päin autoa ääni kuuluu. koiranluu voi yks aiheuttaja olla, ja eikös noissa vekuissa ollu sitä takatukivarsien tms vikaa
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
hapero6
'Agila'

Re:C vectra 04 ääni edestä

Eli edestähän tuo ääni kuuluu, se on semmonen korahtavan/raahaava ääni, kun ylittää esim, korotetut suojatiet niin ääni on valtava...pienemmissä töyssyissä ei paljon ääntä kuulu, ja tietenki nopeudestaki johtuvaa kuinka lujaa ääni kuuluu...
pasik77
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja pasik77 »

Eiköhän ne vakaajan kumit siellä sitä ääntä pidä kuten muissakin vectroissa. Tais maksaa pari euroa kpl, eli ei kannata alkaa rasvaamaa. Haulla löytyy juttua tuosta rohinasta vaikka kuinka paljon.
vectra 2.0t sport -07, astra 1.8 sport-01
hapero6
'Agila'

Re:C vectra 04

onko ne niiden pystysuorassa olevien kallistuksen vakaajien kumit, eikö kannattaisi sitte ostaa koko vakaajat jos ne on noi pystysuorassa olevat? kuinka niin pienistä kumeista voi lähteä noin kamala ääni?
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Vectra C -04 ääni edestä

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

ne pystyssä olevat on koiranluut,pasik77 tarkoittaa niitä takimmaisia puslia,etukelkassa kiinni.

itellä tuli semmonen aika järkyttävä narina etutolppien yläpään kumeista,juurikin hitaassa vauhdissa,esim hidastetöyssyistä ajaessa.

helppo kuunnella paikallaan.konepelti auki ja toinen kaveri painelemaan keulaa ja itse kuuntelemaan etutolpan yläpään kohdasta.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
wenski
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja wenski »

mulla ei auttanut toi vakaajan kumien vaihto. edelleen piti samanlaista ääntä hidasteisiin ajettaessa. nyt kun autoon vaihdettiin alustasarja niin äänet loppui. oisko se ääni sitten tullut iskareista.
vectra farmari 2.2 direct -04
mikaz
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mikaz »

Mulla ainakin Astrassa piti iskarit pakkas säällä töyssyihin ajettaessa aikamoisen "korahduksen". Lämpimämmällä ilmalla ei ääniä kuulunut.
Nykyinen Opel Insignia 1,4t -12
EX -04 BMW 520i, EX -07 Vectra C2 wagon 1,8 OPC line, -04 Vectra C 1,8 ,EX -00 Astra G wagon 1,8 ,EX -99 Astra G sedan 1,6
hapero6
'Agila'

vaihdoitko sitten jotain kumeja sinne etutolppien yläpäihin, ja saako niitä itse vaihdettua/jotenki rasvattua? onko hankala homma? juurikin hitaassa vauhdissa se narina ottaa korviin...
wenski
'Senator'
'Senator'

vaihdoitko sitten jotain kumeja sinne etutolppien yläpäihin,
jos tämä oli mulle tarkoitettu niin en vaihtanut mitään erikseen vaan sinne vaihdettiin uudet tolpat ja jouset eli kai siinä ne kumitkin sitte vaihtui....
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

ne kumit on sen tolpan ylimmäinen osa ja ei tuu alustasarjan mukana.itse upotin ne öljyyn toviksi ja ääni katosi sillä,uusia saa toki ja aikas helpot vaihtaa,orkkikset muistaakseni opelilla hivenen yli 100€ kipale,auto-muovilta halvemmalla tai tarvike on vaihtoehto.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
wenski
'Senator'
'Senator'

ne kumit on sen tolpan ylimmäinen osa ja ei tuu alustasarjan mukana.itse upotin ne öljyyn toviksi ja ääni katosi sillä,uusia saa toki ja aikas helpot vaihtaa,orkkikset muistaakseni opelilla hivenen yli 100€ kipale,auto-muovilta halvemmalla tai tarvike on vaihtoehto.
saattaa olla että vaihtoivat mulla nuo kumit koska lupasivat kaupantekijäisiksi jos ovat huonossa kunnossa.
l0hetusmies
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja l0hetusmies »

Mulla ihan sama ääni 05 GTS vectrassa. Omaa mutua on, että ääntä pitää iskarit. Kuulin, että näissä autoissa olisi jotenkin erikoiset iskarit eli ihan ns normaali ääni.. Autojen asiantuntija en ole. Enemmänkin ääni on sellanen "otan vastaan" kun "vikaa" kuuloinen.
Vastaa Viestiin