Vectra A 2.5 v6 hommaamassa

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
jylppy85
'Admiral'
'Admiral'

Vectra A 2.5 v6 hommaamassa

Viesti Kirjoittaja jylppy85 »

Toivottavasti oikea alue näin alkuun.

Eli mitä olisi huomioon otettavaa noissa kutoskoneisissa a vectroissa, hs.fi sivuston vikalistaa lueskelin joka oli aika kattava ikäväkyllä.
Lähinnä kiinnostaisi foorumilaisten kokemukset ja mielipiteet kyseisen auton hommaamisesta, yleiskunto ulkoisesti on mielestäni hyvä ikäisekseen autoon ja öljyvuotoja ei ole mutta mistä tietää syökö se esim öljyä reilummin tai muuta vastaavaa.

Mitenkäs korjauspuoli, onko kallista lystiä osien kanssa?

Kaikki keskustelu on tarpeen minulle nyt.
Omega 3000 24v
Nalen
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Vectra A 2.5 v6 hommaamassa

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Näköjään jylppy85 ehti sitten ennen minua tämän topicin tänne laittamaan.
Mulla kans mielessä V6 Vectra, mutta 2.6 litraisella koneella ja B-mallisena. Ja lähinnä nuo korjausten hinnat kiinnostavat. Mitäköhän siis mahtaa suunnilleen kustantaa jakopäähuolto sekä muut yleiset ja säännöllisesti tehtävät huollot.
Entäs sitten kulutuspuoli? Varmasti syö enemmän kuin alle kaksilitrainen neloskone, mutta kuinka paljon enemmän?
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
hesssu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja hesssu »

Nalen kirjoitti:Näköjään jylppy85 ehti sitten ennen minua tämän topicin tänne laittamaan.
Mulla kans mielessä V6 Vectra, mutta 2.6 litraisella koneella ja B-mallisena. Ja lähinnä nuo korjausten hinnat kiinnostavat. Mitäköhän siis mahtaa suunnilleen kustantaa jakopäähuolto sekä muut yleiset ja säännöllisesti tehtävät huollot.
Entäs sitten kulutuspuoli? Varmasti syö enemmän kuin alle kaksilitrainen neloskone, mutta kuinka paljon enemmän?
http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=5&t=164982
Tossa alkuun. :roll:
Opel Vectra 2,5 v6 -00
Peugeot 106 Gti -98

Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Jakopään huolto on 400-800€ riippuen kaupungista ja firmasta. Vikaherkkiä kohtia koneessa on venttiilikopat (ainaki vanhemmat), Öljyn jäähdytin, jäähdytysneste/öljy vuodot, pakosarjat. Nuo kun katottu kuntoon niin kohtuu huolettomia kilsoja pitäsisi olla edessä. Siis koneen osalta :lol: Koneen osien ja huoltojen hinnat on vähän kalliimpia kun pienempi koneellisiin.

Kulutuksesta senverran että mun omega 3.0 vie n.10 litraa/100km. Vectrassa voi päästä vähän vähemmäläkin. Riippuu tietenkin aika paljon kuskista ja ajosta.
jylppy85
'Admiral'
'Admiral'

eli voisi siis kuvitella että öljyä ei syö/katoa mihinkään jos ei vuotoja näyttäisi olevan ja on puheeseen uskomista. Vai koskivatko vastaukset kumpaakin "kysyjää"?
Omega 3000 24v
Boah
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boah »

Vectrassa alu-kopat. Ei vuoda yleensä.
Toyota Corolla 2006 1.6 A
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Mulla syö vähän, ehkä n. 3-4dl 5-6tkm vaihtovälillä. Öljynä Mobil 1 Rally Formula 5W-50. Ja mittarissa 309tkm.

Reilu 3 vuotta ollu tuo Vectra, eikä kummempia vikoja oo ollu. Lähinnä normaaleja kulumisjuttuja; jarrulevyt, pakoputkisto, pyyhkijöiden vivusto, etu-umpiot, öljypohjantiiviste.

Ruostetta ei pahemmin ole ollut; ainoastaan kuskinpuolen takaoven olen uusinut, kun kylkilistan yläpuolella oli ruosteläikkiä. Helmat, kaaret ja pohja terveitä.

Kulutus ollu pienimmillään 7,1l/100km maantiellä. Kaupungissa vie n. 11-12l/100km, ainakin näin talvella.

Lisäksi tuota HS:n vikalistaa kannattaa katsoa "sillä silmällä"...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
jylppy85
'Admiral'
'Admiral'

Kiitoksia infoista, tuli haettua nyt sitten 230tkm ajettu vekkuli johon vaihdettu pakoputkea, kannentiivisteet, jakopää jokin aika sit, termari, tulpat yms... Kaikinpuolin tyytyväinen olen ostoon, kaikki herkut toimii mikä on plussaa ton ikäseen autoon, myöskään ruostetta ei näy kun aivan pieniä poispyyhittäviä helman takareunassa.
Omega 3000 24v
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Tule miittiin näyttämään huomenna! Klo 18.00 Tiiriön ABC:llä. Ollaan oltu siellä ihan P-alueen vasemmassa reunassa.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
jylppy85
'Admiral'
'Admiral'

Kyseessä siis se parkkipaikan niinkun tienpuoleinen pääty? Tarkoitus olisi tulla käymään, en olekkaan koskaan noihin miitteihin vaivautunut lähteen arkajalkana :D
Omega 3000 24v
Vastaa Viestiin