Auton tuonti saksasta.

Keskustelua Opeleista
SorZa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja SorZa »

Elikkäs nyt on sitte päässy kauhee autokuume purasemaan.
oon vähän kattellu et tualla saksassa on halpoja ja suht vähän ajettuja kakstonnisia veecuja.
mitenkäs jos nyt päätän semmosta lähtee hankkimaan niin millai homma kannattaa tehdä?
esim onko tiedossa mitään hyvää välittäjää?
vai kannattaako ihan ite lähtee kattomaan.
Kuva
Topah76
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Topah76 »

Mielestäni jos auto on sinulle vähänkään rakas käyttöesine, niin kannattaa hakea itse jos vaan mahdollista. Myöhemmin varmasti v.tuttaa, kun ei ollut se ja se asia mitä luvattiin. Kun menet paikan päälle saat just sen minkä omin silmin näet. Hyvää ajotuntumaa ei mitkään välittäjät pysty informoimaan ja pääset myöskin myyjän kanssa kasvotusten esim. tinkimään. Välittäjät voivat viedä tinkimisrahatkin omaan pussiin ja tuskin välittäjät jaksavat tinkiäkään, jos saavat sinulta kuitenkin sovitun summan. Eli summa summarum: Hae itse!
Kuva
Deltree
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Deltree »

Voin luvata että tämä mies ei kuseta.. Setäni toi juuri minulle neliveto turbo calibran. 3500e oli hintaa ja 120.000 ajettu. http://www.sunpoint.net/~nf88/kayntikortti.jpg <-- kyseisestä osoitteesta saat hänen tietonsa.. hän tuo joka kuukausi autoja suomeen..
Miksu.
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Miksu. »

Kyllä minun mielestäni kannattaa laittaa asialle ammattitaitoinen haku firma,olen tavannut firimoja jotka tuovat 1000e./auto ja stekkaavat vielä auton tarkkaan .
Sinne kun lähtee itse pörräämään niin ei välttämättä löydä mitään. Kun sielä on helmi peli myynnissä niin et itse kerkeä edes paikalle kun se on myyty. Ja toinen juttu on noitten auton tietojen tarkastus. Eri asiahan on jos on ammattimies mukana.
Tctic
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Tctic »

On 2003-07-28 10:41, Miksu. wrote:
Kyllä minun mielestäni kannattaa laittaa asialle ammattitaitoinen haku firma,olen tavannut firimoja jotka tuovat 1000e./auto ja stekkaavat vielä auton tarkkaan .
Sinne kun lähtee itse pörräämään niin ei välttämättä löydä mitään. Kun sielä on helmi peli myynnissä niin et itse kerkeä edes paikalle kun se on myyty. Ja toinen juttu on noitten auton tietojen tarkastus. Eri asiahan on jos on ammattimies mukana.
Jos tiedät firman joka tuo tonnilla niin laita vaikka privana tai maililla osoite/puhelinnumero. Pariin firmaan pettyneenä olisin kiinnostunut oikeasti osaavasta välittäjästä.
Renex
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Renex »

Katsoppas search-sivuilta, niin moni asia selviää. Auton haku Saksasta on aina suunniteltava viimeistä piirtoa myöten, että vältyt suurilta ongelmilta.
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Ainakin itse hakiessa saksankielentaitoinen henkilö on aika ehdoton välttämättömyys olla olemassa reissussa mukana, ellei itse hallitse saksankieltä.
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Tuotahan auton hakua voi pohdiskella monella tapaa... Jos haluaa varmuuttaa ja pelkää riskejä. Niin suosittelen paikallista isoa autoliikettä, silloin on kuluttajansuojaa ja muuta.

Saksassa pyörii ammattitaitoisia hakufirmoja ja tunnettuja kusettajia. Ammattitaitoisella hakufirmalla on myös ammattimiehen veloitus, koska se on bisnestä. Suurin osa näistä ammattitaitoisista hakufirman kavereista on puhtaita kauppamiehiä, joille tekniikka ei ole kovin hanskassa. Hakufirma ei sotke tunnetta mukaan, verrattuna varsinaiseen ostajaan, joten siinä on monia etujakin.

Saksasta auton löytäminen huonolla kielitaidolla on työlästä, silloin joutuu lähinnä rajoittumaan liikkeisiin. Mutta jos 5 päivässä ei sieltä autoa ollenkaan löydä, niin silloin ehkä ei ole auton tarvettakaan.

Liki olemattomalla saksankielen taidolla ja sanakirjan avulla löytyy pari kinneriä. Tosin kaverillani oli parista aikaisemmasta auton hakureissusta kokemusta.

Itse haettuna...
- voi sitä loma päiviä huonomminkin käyttää (suluissa itse hyödynsin työpäiviäkin :wink:).
- autoliikkeiden kiertäminen Suomessa on ihan kivaa, mutta saksassa se on erittäin mielenkiintoista.
- kiva Saksalaisella motarilla testata, mitä se kinneri kulkee, niin ei ole tarvis Suomessa heti sitä kokeilla.
- Saksalaiset majatalot ovat mukavia ja edullisia paikkoja asustella kesäkuussa ja tilaa löytyy.
- sivistys ja kielitaito kasvaa kun liikkuu maailmalla, seuraavan kerran paljon helpompaa.
- jos olisin tilannut välittäjän kautta, niin auto olisi ollut toinen.
- Ruotsin läpi ajo yöllä kiireellä ja Mantorpissa yöllä kahvit.
- Auton oston jälkeen Suomessa olet ???, mitä tämä tulee maksamaan kokonaisuudessa.
- ei tule ostettua ns. "tulva-autoa", niitäkin on Suomeen tullut paljon.

Löytyy itse haussa miinuksiakin... (joita voi monella tapaa vähentää)
- joutuu lukemaan mobile.de tiuhaan tahtiin.
- kun liikkuu saksassa muutaman päivän vajaa 10 k€ taskussa (tai muualla jemmassa) niin se luo pieniä paineita pienituloiselle.
- 3-5 päivää epämääräisellä ruokailuilla ja pienellä kiireellä, sekä auton mittariin kerää muutaman tuhat kilometriä.
- Karttakirjan ihmettelyä, moottoritietä, pieniä kyläteitä, tankkauksia...
- pienellä kielitaidolla hankala ostella yksityisiltä, liikkeestä se onnistuu liki ilman kielitaitoa :wink:.
- ei olla aivan aivan kranttu mitä hakee, mutta kyllä sieltä aina auto löytyy, tai vähintään kinneri, jolla voi herättää pahennusta.
- ostettu auto voi hajota motarilla perjantai iltana, joten silloin on kiva olla kaveri mukana ja sillä auto matkassa. Ehkä myös pelimanni henkeäkin on silloin hyvä olla. Kun muistaa sen, että ei ole esteitä, vaan pelkkiä hidasteita.

j.h

Ei se itse hakeminen ole sen halvempaa, mutta se on ÄLYTTöMÄSTI hauskempaa.
t.steel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja t.steel »

http://www.autoverotus.net ja saat jotain osviittaa veroista
Pekka
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Pekka »

jpisteh kiteytti homman kyllä aikas nappiin, eli puki sanoiksi...
----------------
Altea XL -08
Audi S4(+) -98,
Omega MV6 -95 farkku (projekti)
Rave 550 -08
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2003-07-29 13:26, t.steel wrote:
http://www.autoverotus.net ja saat jotain osviittaa veroista
Osviittaa saa, mutta liki tuhannen € hintahaitari on aika suuri.

Kyllä Suomen autokaupassa vaatisin hinnan 10 € tarkkuudella, ennen kuin ostopäätöksen teen. Tuontiautossa on tyydyttyvä tonnin haitariin.

j.h

No Suomalainen verottaja on ihmeellinen otus muutenkin.
Jartza
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jartza »

Ja tässäkun muutama vuosi mennään eteenpäin niin alkaa jo tulla tapauksia esiin...joku on ostanut varastetuksi tulleen auton...jollain on kilometrejä ruuvattu...joku saanut huonosti kolarikorjatun auton...jne!

Ne tapaukset on omiaan pilaamaan sitten kaikkien hyvienkin tuontiautojen maineen!Ja
niitä sit myydessä hyvityshinta jääkin kovin paljon halvemmaksi mitä vastaava suomiauto...eli hyöty jää todellisessa vaiheessa kovin pieneksi!

Mut saahan sitä jokareissulla aina repullisen kokemusta mukaan :smile:

Entä sitten kotimaassa kolarin sattuessa...taitaa vakuutusyhtiöt olla aika nihkeitä korvaamaan autoa täydestä arvosta vaikka kasko olisikin!
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

On 2003-07-30 17:11, Jartza wrote:
Entä sitten kotimaassa kolarin sattuessa...taitaa vakuutusyhtiöt olla aika nihkeitä korvaamaan autoa täydestä arvosta vaikka kasko olisikin!
Mielelläni kuulisin jotain perusteluita tohon miks vakuutusyhtiöt kohtelis tuontiautoja eriveroisina mitä alkup.suomi autoa?? Mikä olis vakuutusyhtiön intressi lähteä tollaseen peliin, äkkiä käy niin että huhu kiertää et mikä vakuutusyhtiö ei korvaakaan tuontiautoja täydestä arvosta eli sellanen ei ole kenenkään kannalta oiva juttu!
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Ja tässäkun muutama vuosi mennään eteenpäin niin alkaa jo tulla tapauksia esiin...joku on ostanut varastetuksi tulleen auton...jollain on kilometrejä ruuvattu...joku saanut huonosti kolarikorjatun auton...jne!

Ne tapaukset on omiaan pilaamaan sitten kaikkien hyvienkin tuontiautojen maineen!Ja
niitä sit myydessä hyvityshinta jääkin kovin paljon halvemmaksi mitä vastaava suomiauto...eli hyöty jää todellisessa vaiheessa kovin pieneksi!

Näyttää melkein suoraan autoliikkeiden autolehdille lanseeraamasta ajatusmaailmasta. Ettei vain porukka hakisi sieltä kolaroituja, mittari ruuvattuja, keskieuroopan varusteilla olevia autoja. Siinä ajatellaan vain autoilijan parasta :wink:.

En suosittele hakemaan autoa Saksasta se on vaarallaista, sieltä saa vain varastettuja, kolaroituja ja mittari ruuvattuja paskoja. Niistä autoista puuttuu lämmityslaitteet, peilit, lokasuojavilkut, lohkolämmitin, talvirenkaat, huomiovalot ja ihan kaikki mahdollinen. (Mitä vähempi "tuontiautoja" sen kannattavampi se on myös autontuojille :wink:)

j.h

Puusilmä joka ei tunnista huonosti korjattua kolariautoa Saksassa, niin tuskin se tunnistaa sitä Suomessa. Suomessa kolarikorjaus maksaa liki saman kuin Saksassa, mutta auton arvo on hiukka edullisempi. Siis sama kolariauto joka oiotaan hyväksi ja hienoksi Suomessa. Niin Saksassa se menee suoraan paaliin. Kuulemma Saksalaiset korjauttelevat kolariautoja Puolassa ja Unkarissa ja tuovat ne takaisin Saksaan myyntiin.

Suomessa taitaa olla autokantaan nähden eniten korinoikomispenkkejä.

<font size=-1>[ This Message was edited by: jpisteh on 2003-07-31 10:18 ]</font>
Jartza
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jartza »

On 2003-07-31 09:41, jpisteh wrote:

Näyttää melkein suoraan autoliikkeiden autolehdille lanseeraamasta ajatusmaailmasta. Ettei vain porukka hakisi sieltä kolaroituja, mittari ruuvattuja, keskieuroopan varusteilla olevia autoja. Siinä ajatellaan vain autoilijan parasta :wink:.

En suosittele hakemaan autoa Saksasta se on vaarallaista, sieltä saa vain varastettuja, kolaroituja ja mittari ruuvattuja paskoja. Niistä autoista puuttuu lämmityslaitteet, peilit, lokasuojavilkut, lohkolämmitin, talvirenkaat, huomiovalot ja ihan kaikki mahdollinen. (Mitä vähempi "tuontiautoja" sen kannattavampi se on myös autontuojille :wink:)

j.h

Puusilmä joka ei tunnista huonosti korjattua kolariautoa Saksassa, niin tuskin se tunnistaa sitä Suomessa. Suomessa kolarikorjaus maksaa liki saman kuin Saksassa, mutta auton arvo on hiukka edullisempi. Siis sama kolariauto joka oiotaan hyväksi ja hienoksi Suomessa. Niin Saksassa se menee suoraan paaliin. Kuulemma Saksalaiset korjauttelevat kolariautoja Puolassa ja Unkarissa ja tuovat ne takaisin Saksaan myyntiin.

Suomessa taitaa olla autokantaan nähden eniten korinoikomispenkkejä.

<font size=-1>[ This Message was edited by: jpisteh on 2003-07-31 10:18 ]</font>
Niin se vaan on tahdot tai et,kun tuhansia autoja Saksasta tuodaan niin VARMASTI sieltä tulee muutama prosentti niitä "jobbarin" autoja mukaan...juuri huonolla kielitaidolla,huonolla autontuntemuksella haettuja autoja...kohta viikko jo kiertelyä,ei viekäkään sopivaa autoa löytynyt sit tulee näitä "otampahan ainakin tuon auton" tapauksia kun ei kehtaa kotimaahan tyhjin käsin palata...

JUURI NÄMÄ MUUTAMAT TAPAUKSET sit kummittelee ja vaikuttaa kaikissa tuontiautoissa.

Tuontiauto on otsakkeen alla TUONTIAUTOT ja niitä myydään eri kategoriassa kuin suomiautot..niitä syynätään ja väännellään ja käännellään taatusti eri tavalla kuin "turvallinen" suomiauto...

Ja selvityksen vuoksi,en ole missään nimessä Saksan reissuja vastaan...eiku sinne vaan jos joku haluaa.

Annetaan ajan kulua ja kattellaan...tämä oli vaan minun henkilökohtainen mielipide,ei saa ottaa sitä vakavasti! :smile:
Vastaa Viestiin