56.5 ECU F-Astra/B-Vectra antaako koodin 0335 jos ei vikaa?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
nipaGsi
'Kadett'
'Kadett'

Re: 56.5 ECU F-Astra/B-Vectra antaako koodin 0335 jos ei vikaa?

Viesti Kirjoittaja nipaGsi »

niin ja sori, mulla on siis X20XE eikä XEV
Opel Astra Gsi 2.0 16V
Astra97
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra97 »

nipaGsi kirjoitti:Ja musta se kuulostaa ihan järkevältäkin et se antaa sen koodin jos kone ei käy, kuten selitin aiemmin.
Eiköhän se hae ne vikakoodit muistista, eikä realiajassa niitä vilkuttele joten on ihan sama käykö moottori vai ei.
Näin sen itse järkeistäisin.
(Tosin joissain ECU:ssa on aloitus/erotuskoodi, mutta olen sitä mieltä että 56.5:ssä ei ole)

Itseäni vielä lainaten heinäkuu 2002 kirjoitettu rempan jälkeen ja muistaakseni kokeilin lukua sen jälkeen.
Niin ainakin 56.5 antaa PELKÄN vikakoodin jos sellainen on, mut ilmeisesti joissakin tuo 0335 on normaali aloitus-koodi.

Haluaisin tämän tiedon siksi varmistaa, koska mun kärryyn vaihdettiin 2,5 viikkoa sitten kyseinen anturi.
Viikko sitten lambda ja korjaaja sanoi että kyllä sulla on jotain muuta vikaa kun auto välillä sammuu, ehkä ECU viallinen.
Kampiakselin anturi nimenomaan tekee sitä että auto sammuilee milloin mitenkin, häiriövalo syttyy/sammuu.
Ei ole lainkaan mahdotonta, että anturi voi olla uutena viallinen tai sitten tuo tarvike Siemens VDO:n anturi ei vaan tuohon jostain syystä käy.
Jos vikaa etsitään turhaan muualta useita tunteja/päiviä, niin ensin olisi syytä tuo selvittää ja vasta sitten etsiä vikaa muualta.

Kotiasentaja kun on vaan riippuvainen noissa lampun vilahteluissa, testerissä sitten kyllä näkyy jos vikakoodimuistissa jotain on.
Opel E-Corsa Cosmo Premium B10XFT 12/2015
ex-Opel H-Astra Wagon Enjoy Z18XER 2008
ex-Opel F-Astra Comfort Caravan X18XE 1997
Astra97
'Senator'
'Senator'

Ok, siis on 56.5 :)

Kampiakselin anturi vika voi olla "oireeton" kuukausia ja sitten taas alkaa temppuilemaan.
Itsellä se alkoi joskus 2007 reistailemaan satunnaisesti ja vasta alle kuukauden sisällä pahemmin.

Tiedätkö nollasiko korjaamo nyt vikakoodimuistin? Jos olit Bre-re:llä, niin varmaan nollasivat.
Kokeileppa lukasta koodi :)
nipaGsi
'Kadett'
'Kadett'

hmm.. sulla on kyllä hyvä pointti tossa :D eihän se tosiaan niitä vissiin reaaliajassa testaile.. mutta jos se kerran antaa tuon 335 koodin alotuskoodina ni sillonhan sen pitäs se antaa aina eikä vaan joskus.. Ja oikee testerihän ei varmaan noista alotuskoodeista paljoo välitä vaan hakee suoraan noi todelliset vikakoodit.

nyt mä oon kyllä aika pihalla (ellen ollu jo alunperin) tästä asiasta....

ootko sä siis käyttäny sitä testerissä vai ootko taiteillu klemmarilla?
Opel Astra Gsi 2.0 16V
Astra97
'Senator'
'Senator'

Kaksi viikkoa sitten oli testerissä, josta mulla on ihan printtikin.

P0130
P0335

kyseiset anturit vaihdettiin (lue edellinen viesti :) )

Nyt sitten itse jumpperilla kokeillut lukea koodia ja antaa tuon 0335 edelleen.
Tiistaina tosiaan taas testeriin, pitää varmaan jäädä itse sinne odottelemaan ja katsomaan koodi testeristä.
nipaGsi
'Kadett'
'Kadett'

Tuota, mun Astra on vielä siellä korjaamolla ku eivät saaneet molempia antureita samana päivänä :-? että en voi nyt tarkistaa mutta kunhan se sieltä, varmaan huomenna, tulee ni voin katsoa. Se on tossa Pohjan korjaamolla jos tiiät missä pohja on? Lähellä karjaata kuitenki... en usko että nollasivat niitä koodeja.

Ookkei.. no mä en kyllä osaa nyt yhtään sanoo että mikä tässä nyt on se oikee vastaus.. luen sen sun toisen viestin vielä uudestaan
Opel Astra Gsi 2.0 16V
Astra97
'Senator'
'Senator'

Joo tiedän Pohjan.
Itse käytin omaa autoani Tammisaaressa joskus kun Lohjan PP-Auto ei ollut yhteistyökykyinen :wink:
Nyt olen käyttänyt AD-varaosakorjaamolla, josta ainakin tähän asti pelkkää positiivista sanottavaa :)
nipaGsi
'Kadett'
'Kadett'

Ei ne sitä nokka-akselin anturia vaihtanu? Mulla kans tosiaan astra temppuili suunnilleen samalla tavalla mut ilman mitään naksumisia.. Sitte sanovat korjaamolla että se pahempi on se nókka-akselin anturi.. ja muutki ovat puhuneet että toimii vaikka kampiakselin anturi olis sökö mut ei jos nokka-anturi on rikki.. tiiä sitte taas miten paljon se on totta

mulla se kyllä anto siitä ihan vikakoodinki kyllä.. ja paperin sain minäki
Opel Astra Gsi 2.0 16V
Astra97
'Senator'
'Senator'

Ei ole nokka-akaselin anturissa vielä ollut vikaa tähän asti, jospa tulee sitten kun tästä selviää :bonk:

Voishan tuon auton startata sen 30 kertaa ja kokeilla sitten lukea koodi uudelleen jumpperilla jos akku kestää sen ajan.
nipaGsi
'Kadett'
'Kadett'

antoko sulla koodeja sytytyshäiriöistä? mulla oli paperin mukaan kaikissa pytyissä sellanen häiriö ollu jossain vaiheessa.. niin ja siitä et ne vikakoodit ei välttämättä kuulemma mee muistiin jos se lamppu ei pala tarpeeks kauaa (yli 30 sek)
Opel Astra Gsi 2.0 16V
nipaGsi
'Kadett'
'Kadett'

teeppä se.. mä voin kokeilla kans sitte kuhan se roppana tulee takasin sieltä :D
Opel Astra Gsi 2.0 16V
Astra97
'Senator'
'Senator'

Ei ole ollut muita koodeja kun noi em.

Ajelin just reilu kymmenen kilsan lenkin ja sit vasta alko häröilemään, vikavalo palo just joku 30 sekuntia et ehkä testerissä sitten jotain näkyy...toivon mukaan.
Onneksi ei ole "valohoito" korjaamo, vaan velottavat sen todellisen ajan minuutin tarkkuudella mitä töihin menee, Viimeksi työn osuus oli 25min :)

Nostan nyt räpylät pystyyn, en osaa enkä jaksa enempää selvitellä mahdollista vian aiheuttajaa jos se ei sit se kampuran anturi ole edelleen.

Ku voittas lotossa ni panostaisin oitis tuon Astraalin -(z)-
Vsq
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Vsq »

Astra97 kirjoitti:Ei ole nokka-akaselin anturissa vielä ollut vikaa tähän asti, jospa tulee sitten kun tästä selviää :bonk:

Voishan tuon auton startata sen 30 kertaa ja kokeilla sitten lukea koodi uudelleen jumpperilla jos akku kestää sen ajan.
Mitäs jos irrottaisit akun vähintään 30 minuutin ajaksi? Pitäisi käsittääkseni vanhojen vikakoodien poistua muistista.
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
Ticsa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Ticsa »

Ainakin b-vectrassa kyseisellä koneella vikakoodit pysyy muistissa ellei liikkeessä niitä nollata. Joskus kävin vikavalon kuittaamassa ja huoltomies tulosteli pitkän listan vikakoodeja, mutta sanoi että yksikään ei ole aktiivinen tällä hetkellä. Eli sulla todennäkösesti on siellä vaan vanha koodi kummittelemassa jos auto kerran toimii normaalisti.
FullMetal
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja FullMetal »

Kyllä, auto toimii vaikka kamp.aks.anturi reistailee. Jos nokka-akselinkin anturi menee rikki jää tielle.
oikaisen tiedon ja sanon että on toisinpäin. kampitunnistin jättää tielle mutta nokkatunnistin ei, kokeile jos et usko.
Vastaa Viestiin