1.8 vai 2.2??

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
vectrat
'Kadett'
'Kadett'

1.8 vai 2.2??

Viesti Kirjoittaja vectrat »

Lyhyesti:Aikomuksena on vaihtaa farkku c-vectra vm04-06.Merkitystä ei oo niinkään teho,kiihtyvyys,varustelu vaan luotettavuus,kulutus ja käyttökustannustannukset.kysymykseen tulee vain bensakone,älkää kysykö miksi kun en tiä itekkää.Eli kumpi otsikon mukaisista silloin on järkevämpi??...
k3kvuori
'Admiral'
'Admiral'

Re: 1.8 vai 2.2??

Viesti Kirjoittaja k3kvuori »

oli tuommonen gts 1.8 l ja kyl se kieltämättä isolle autolle oli turhan pieni moottori, eli melkein ottaisin sen 2.2 koneisen
Audi A4 B8 3.0Tdi quattro -09, Peugeot 207 1,6 sport leather -07
hulkster
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja hulkster »

itellä on 1.8 gts kyllä sillä pääsee jos kiire ei oo. Bensaa imeskelee maantie ajossa 6 litran pintaan kaupungissa 7.5-8 litraa ajotietokoneen mukaan.
Luotettavuudesta on paha mennä sanomaan itse moottorin kanssa ei oo ollu ongelmia kaiken muun kanssa kylläkin Tosin on ajettu jo karvan vajaa 260tkm niin rupeaa sitä osaa jo menemäänkin ihan kuonnolisen kuluman takia. Mut tykäny oon huristella
A shadowy flight into the dangerous world of a man who does not exist.
masu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja masu »

Katsoitko tämän jo:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 5&t=165201

En sitten tiedä miten luotettava kone tuo 1.8 on. Autoon olen muuten ollu kohtuullisen tyytyväinen. Vakaajan puslat vaivaa ja pitää kovaa ääntä. Mulla myös ovet natisee ärsyttävästi. Pakoputki ruostuu helposti (kannattaa kattoa ostaessa onko se heti vaihtokunnossa), mutta muuten -04 farkku Vectra on ulkoisesti tosi hyvässä kunnossa. Ihan hyvä auto... moottorissa toivomisen varaa. 2.2 Direct on aika taloudellinen kone ja liikuttaa kyllä isoa autoa riittävästi normaaliin ajoon. Ei ole kuitenkaan mikään hiljaisin moottori...
- Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita
- Opel, good from far but far from good!
Wlle
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja Wlle »

2.2 moottorissa ilmenny jonkin verran nuita vikoja, taas kun 1.8 en oo kuullu oikeastaa mitään pahaa sanottavaa.. Tosin ainakin tuo 2.2 liikuttaa ihan hyvin c farkku vekua.. Mutta jos luotettavuus on tärkeämpi niin varmaan 1.8 ois parempi.. kertokoon joku joka tietää paremmin
-(z)- Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Temezz
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Temezz »

Nojoo...ainakin toistaiseksi toi oma pikkupata on toiminu ilman isompia huolia (128-178 tkm). Tyyppivikana vois mainita ehkä termarin, joka on nytkin mulla vaihtokunnossa...ei meinaa lämpö nousta näin talvella, vaikkei sikapakkasta ookkaan. Ei olis kallis (tarvike n.60€) homma kun vaan jaksais ja ohjeet löytyy täältä foorumilta...no mut onneks perinteisellä pahvilla syylarin edessä lämpiää sen verran et ei tarvii perse jäässä kiesata. :lollis:

150tkm huolto länsiautossa oli joku 250€ ja nyt tulossa oleva 180tkm huolto jakopään hommineen on joku 600€ hujakoilla. En tiedä että onko toi 2.2 ketjulla vai remmillä...ketjuahan ei teoriassa tarvii vaihtaa, ainakaan kovin usein. Jostain 2.2:stahan on ketjuja paukkunut...mutta voipi olla ettei c-vecun 2:2:lla ole ton kanssa muuta yhteistä kuin tilavuus. Ton toisen topikin pumppuhässäkkä tuntuu olevan 2.2:sen ominaisuus.

Takapönttö alkaa mulla olemaan jo melko rapean oloinen...saa nähdä mitä "paha setä" konttorilla sanoo. :) Soppaa palaa se 6-8ltr/100km, eli ihan kohtuullisesti ton kokoiselle vessalle.
Vectra C 1.8 Comfort STW -04
-Ex. Omega B 2.5TD STW -95
-Ex. Vectra A 2.0 aut -90
-Ex. Ascona C 1.3s -85
hulkster
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja hulkster »

siin takapöntössä on 2 peltiä päällekäin se ensimmäinen multa tippu jo 2.6 vuotta sitten sen jälkeen ei oo mitään kummepaa sille tapahtanu
A shadowy flight into the dangerous world of a man who does not exist.
Vastaa Viestiin