Mitä pitää sisällään "jakopään huolto" Vectra B
Mitä pitää sisällään "jakopään huolto" Vectra B
Onkohan olemassa dokumenttia mitä pitää sisällään merkkiliikkeen toimenpide "jakopään huolto"?
Sillä kiinnostaa, että olivat prkl jättäneet kampuran stefan vaihtamatta, minkä ainakin jokainen täyspäinen ti-mies vaihtaa samalla kun jakopään muut hilppeet. Ja sehän vuotaa nyt 10kk huollosta solkenaan...
En sitä älynnyt pyytää erikseen, enkä katsonut kuitistakaan kun vasta nyt että ei siellä ole stefaa veloitettu vaikka muuten on eritelty joka nippeli.
Eli jos se sattuisi kuulumaan ko. huoltoon niin voisi käydä natkuttamassa asiasta eikä tarvitsisi käydä itse vaihtamaan...
Sillä kiinnostaa, että olivat prkl jättäneet kampuran stefan vaihtamatta, minkä ainakin jokainen täyspäinen ti-mies vaihtaa samalla kun jakopään muut hilppeet. Ja sehän vuotaa nyt 10kk huollosta solkenaan...
En sitä älynnyt pyytää erikseen, enkä katsonut kuitistakaan kun vasta nyt että ei siellä ole stefaa veloitettu vaikka muuten on eritelty joka nippeli.
Eli jos se sattuisi kuulumaan ko. huoltoon niin voisi käydä natkuttamassa asiasta eikä tarvitsisi käydä itse vaihtamaan...
Re: Mitä pitää sisällään "jakopään huolto" Vectra B
Jakopäänhihna, kiristin, ohjainrullat ja vesipumppu. Ei kuulu stefan vaihto tuohon pakettiin.
Vectra GTS 2.8T -06
Omega -03
Manta GSI -87
Ascona 2.0S berlina -78
Manta A -73
Omega -03
Manta GSI -87
Ascona 2.0S berlina -78
Manta A -73
Ei taida kampuranstefa kuulua jakopään pakettiin eikä venttiilikopantiiviste eikä jarrupalat. 
- Insignia Sports Tourer B15SFT -18
- Astra J GTC 200 1.6T -14
- Astra J GTC 200 1.6T -14
Näin vähän pelkäsinkin.
Ja V6:sen vastauksesta voidaan päätellä että et taida olla kovinkaan montaa jakopäätä taikka stefaa vaihtanut?...
Ja V6:sen vastauksesta voidaan päätellä että et taida olla kovinkaan montaa jakopäätä taikka stefaa vaihtanut?...
Ei kuulu stefojen vaihto huoltoon, mutta olisi kyllä syytä vaihtaa, koska ne ei kestä jostain syystä kovinkaan hyvin.
Nismo, millo lie taas ajos
Miten niin ei kestä? Sanotaanko, että 100 jakopääremontista ehkä 1 stefa vuotanut, mitä itte oon tehny...-jupe- kirjoitti: koska ne ei kestä jostain syystä kovinkaan hyvin.
OCFormulatietäjä 2011
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07
mä oon taas tehnyt jokusen jakopään remontin, kun stefa on vuotanut. 
On muuten varmaan ainut paikka, mistä miulla ei ole vielä yksikään opel vuotanut. Kaikki muut tiivisteet kyllä on menneet varmasti, itse en kyllä vaihdakkaan jos ei vuoda, kun eihän noista uusistakaan stefoista voi olla ihan satavarma kuinka pitkäikäsiä ovat...
Neloskoneiden huoltoonhan kuuluu: vesipumppu, rullat, kiristin, hihna. Tarvittaessa vaihdetaan alapyörä. V6 koneisiin ei pumppua ainakaan täällä merkkiliikkeen mukaan tarvitse vaihtaa kun pyörii kuulemma apulaitehihnalla, tätä en ole tutkinut.
Neloskoneiden huoltoonhan kuuluu: vesipumppu, rullat, kiristin, hihna. Tarvittaessa vaihdetaan alapyörä. V6 koneisiin ei pumppua ainakaan täällä merkkiliikkeen mukaan tarvitse vaihtaa kun pyörii kuulemma apulaitehihnalla, tätä en ole tutkinut.
Pihassa: f11 530d, Model 3 LR
Tallissa: Vectra 2000 16v 1990
Entisiä: vectra b v6, Astra gsi 16v, Calibra 16v, Calibra tbo 16v, Calibra 8v, Astra c18xe, vectra c20xe ja useampi muukin
Juu merkkiliikehän se taas on mokannut...Stefa ei varmaan ole sillon 10kk sitten vuotanut niin siksi ei varmaan ole vaihdettu sitä. Kyllä se on kumma juttu kun merkkiliikkeessä jotain teet niin aina siellä "mukamas" menee jotain perseelleen...
Mulla meni jakohihnan vaihdon jälkeen (tehtiin merkkiliikkeessä) "mukamas" etulokasuoja maalaukseen (tehtiin merkkiliikkeessä)
...vahinkoja vahinkoja....
...vahinkoja vahinkoja....