Miksi juuri Opel?
Re: Miksi juuri Opel?
Hinta/laatu sekä fiilis jota en muista merkeistä ole löytänyt.
Kun ensimmäistä omaa autoa hankin piti saada kohtuu hintainen, kohtuu tuore, sporttinen ja omaa silmää miellyttävä auto. Ja Opelista löytyivät kyseiset ominaisuudet. Ja kun oli aiempaakin kokemusta Opeleista, niin valinta oli selvä.
Toistaiseksi Opeliton mies
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
Tulihan vaihdettua tossa kesällä Opelista Opeliin kun vaihtoautojen hinnat tippui. Melkein samaan hintaan kuin edellisen, sain 4v uudemman ja 100tkm vähemmän ajetun.
Toki vaihdossa edellisen arvo oli pudonnut "hieman" vuodessa
edit munamallista farmariin vaihdossa
Toki vaihdossa edellisen arvo oli pudonnut "hieman" vuodessa
edit munamallista farmariin vaihdossa
Ensimmäinen tärkeä sana: Ooppeli menee lujaa!
Siihen loppu!
-Miika 5v-
Siihen loppu!
-Miika 5v-
Vai tällästä täällä kysellään
No ehkä siksi että perheessä ollut miltein aina vain ooppeleita. Ensimmäisen autoni sain isältäni kun 18 täytin ja se oli 91- vectra. No sen menin laskemaan talvi aikaan pusikkoon ja piti uutta autoa ostaa
Sitten tuli ostettua tuo 95- omega 2.5V6. Ja on ollut kyllä niin helmi peli ajella kun voi olla. Eli ooppelia tuskin mhinkään vaihtamassa ehkä ikinä

Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Omega A 2.0 Turbo
Senator B 3.0 24v
Neljäs oma auto tuli tuossa ostettua, ja yllättäen jälleen Opel... Kai se on jotenkin tuttu ja turvallinen valinta, ja kun ei suurempia ongelmia ole näitten kanssa ollut niin jatketaan samalla linjalla.
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Viimeinen BMW M3 3.2 kun korkkas, niin ajattelin et nyt se on tietonen valinta. Eli huonompaan suuntaan ei voi enää mennä... Eli opelilla kun ajelee niin se on vaan ajan ja paikan kysymys koska korkkaa. Eikä yhtään vituta vaikka hajois, sillä Opelit on suunniteltu korjattaviks.
Toisekseen sanokaa joku muumerkki jota on yhtä helppo viritellä? Noihin Opeleihinhan saa melkein mitä vaan mitä haluaa ja sopivalla rahalla. Nyt niitä onkin kertynyt reilussa 2 vuodessa jo 3 kpl:tta talliin ja taas haetaan Astra kuun lopussa saksasta.
Toisekseen sanokaa joku muumerkki jota on yhtä helppo viritellä? Noihin Opeleihinhan saa melkein mitä vaan mitä haluaa ja sopivalla rahalla. Nyt niitä onkin kertynyt reilussa 2 vuodessa jo 3 kpl:tta talliin ja taas haetaan Astra kuun lopussa saksasta.
1. Perheessä ei ole ikinä ollu muita autoja kuin opeleita.
2. Opelilta löytyy hinta/laatu/tyyli/teho suhteeltaan sopivia autoja keskivertosuomalaisenkin rahakukkarolle.
3. Astra sattui jäämään vanhemmiltani juuri sopivasti minulle.
Sen verran pahasti on kuitenkin päässyt tuo opelismi minuunkin, että on vaike kuvitella että seuraava auto olisi joku muu kuin
. Välillä oikeen havahtuu siihen kun selaa vaikka nettiautoa, eikä sieltä osaa edes katsoa muun merkkisiä autoja kuin opeleita.
2. Opelilta löytyy hinta/laatu/tyyli/teho suhteeltaan sopivia autoja keskivertosuomalaisenkin rahakukkarolle.
3. Astra sattui jäämään vanhemmiltani juuri sopivasti minulle.
Sen verran pahasti on kuitenkin päässyt tuo opelismi minuunkin, että on vaike kuvitella että seuraava auto olisi joku muu kuin
ensimmäiseksi kulkineeksi tuli hommattua nelisenvuotta sitten -90 1,6 Kadett sedan... kun oli hinnaltaan edullinen ja vähän ajettu. siitä se sitten lähti... se purettiin, kunnostettiin, maalattiin.. ei olisi pajoa parempaa ensi auto voinut olla
, nyt neljäs ooppeli menossa, enkä vaihda
hinta/laatu suhde hyvä, helppo korjata jos vähänkin jotain autosta tietää, hyvä ajettava ja tähän mennessä kaikki mikä on ooppeleista hajonnut on puhtaasti kulutus osaa, eli yhtään teknista tai valmistajan virhettä ei ole vastaan tullut... mielestäni kestävä ja luotettava, kun vähän pitää huolta
calibra 16v -91
Ehkä juuri siks, että nuoruus aikana oli paljon Opeleita, eikä ole ollut moitteen sijaa niissäkään...ykskään ei oo mua pettäny koskaan!!!!!
Silloin juuri kortin saaneena Opel villitys alkoi, Kadetit ja Ascoonat oli sitä takapotkun voimaa
Tämän hetken Opeli on järjestyksessään 17...onhan muitakin merkkejä ollut, mut hyvä auto mun mielestä.
Nykyään hinta-laatusuhde pesee useimmat muut merkit muutaman vuoden käytettyjen markkinoilla, samalla rahalla saa uudempaa Ooppelii kuin useeta muuta muka laatu-autoo.
Opelista ns huonon auton maine on lähinnä huuhaa puhetta, ja enimmäkseen sellaisten puhetta joilla sitä ei oo edes koskaan ollu, mun mielestä esim Seat on täys paska, ei oo koskaan mulla sitä ollu mut ei tuu olemaankaan, mut mielipide autosta on just toi.
Silloin juuri kortin saaneena Opel villitys alkoi, Kadetit ja Ascoonat oli sitä takapotkun voimaa
Tämän hetken Opeli on järjestyksessään 17...onhan muitakin merkkejä ollut, mut hyvä auto mun mielestä.
Nykyään hinta-laatusuhde pesee useimmat muut merkit muutaman vuoden käytettyjen markkinoilla, samalla rahalla saa uudempaa Ooppelii kuin useeta muuta muka laatu-autoo.
Opelista ns huonon auton maine on lähinnä huuhaa puhetta, ja enimmäkseen sellaisten puhetta joilla sitä ei oo edes koskaan ollu, mun mielestä esim Seat on täys paska, ei oo koskaan mulla sitä ollu mut ei tuu olemaankaan, mut mielipide autosta on just toi.
Opel Insignia 2.0 cdti Bi-Turbo.
Opel Vectra 2.0 GTS Turbo.
Harley Davidson FLHXI Street Glide.
Sattumalta tuli Opel taloon, mutta eipä oo vielä tarvinnu katua..
**** ****** 2.5 V6
Emännän isällä ollut f astra ja sit G astra ja veljellään on f astra joten jotenkin tullut sit itsekkin ostettua 2 f mallista astraa.
Edullinen auto, vähän vikoja ainaskin omissa autoissa ja emännä suvun puolella, ja kai sitä vaan pitää osallistua perhe merkkiin
Ekasta f astrasta meni kone ja sit tuli ostettua 405 Mi16x4 pökötti ja siin kyl kone toimi mutta taas sähkövikoja ja muita murhaita oli kokoajan ja sit vaan meni hermo ja ostettiin uus farkku f astra.
Itse ainaskin tykkään F astran ulkonäöstä ja kyl seuraavaksi tulee G malli.
Edullinen auto, vähän vikoja ainaskin omissa autoissa ja emännä suvun puolella, ja kai sitä vaan pitää osallistua perhe merkkiin
Ekasta f astrasta meni kone ja sit tuli ostettua 405 Mi16x4 pökötti ja siin kyl kone toimi mutta taas sähkövikoja ja muita murhaita oli kokoajan ja sit vaan meni hermo ja ostettiin uus farkku f astra.
Itse ainaskin tykkään F astran ulkonäöstä ja kyl seuraavaksi tulee G malli.
Teen tarrojen leikkausta.
Kait se siitä johtuu, kun ekan kerran 2 päivää vanhana ooppelin kyydissä (B Manta) ja perheessä on aina ollut opel. Itselläkin kohta jo kymmenes menossa 
-Hylättyjen Opelien loppusijoituspaikka-
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Ascona A/B x3 //Manta B//Rekord E2 x2//Omega B x3//Frontera//Vectra C2 V6
Iitellä on nyt toinen opel alla ja taitaa pysyä jatkossakin. Eka oli B-Ascona kun sain kortin ja nyt on sit B-vecculi.. Hinnaltaan edullisia muihin merkkeihin ja ajettavuudeltaan parempia kun ykskään japanilainen.. Eiköhän sitä varmana c-veccu tule jatkossakin... Ainakin luulisin.
Mitä sitä hyvää merkkiä vaihtamaan huonoon...
Hyvä hinta-laatu-suhde. Veljellä ensimmäinen auto A Vectra joka vaihtui G Astraan. Isällä A Vectra myös joka vaihtui sitten C Vectraan. Paljon ollut kyseisten autojen kanssa tekemisissä. Helppoja huoltaa ja löytyy paljon erilaisia malleja sopivalla rahalla. Myös bensankulutus oli ainakin x20xev:ssä todella pieni. Yksi syy mikä painaa myös paljon on se että kun opelilla on varmasti paras foorumi mitä löytyy ja täältä saa riittävästi apuja korjaamiseen jos on tarvetta. Enkä minä ainakaan osaisi varmaa mitään muita autoja edes korjata, joten siksi on hyvä pysyä merkissä 
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Kadetti tuli taloon lähinnä hankintahinnan ja varman tekniikan takia. Myöskin varaosien saatavuus ja hinnottelu osu kohilleen kun kuitenkin edulliselle käyttöautolle oli tarvetta kun noista italialaisista ei hirveemmin käyttöautoks ole. Ajettavuus myöskin ranskalaisen jälkeen kohillaan.