Mitä tehdä hyvälle, mutta hylsyt saaneelle Opel Calibralle?

Keskustelua Opeleista
konsen
'Kadett'
'Kadett'

Re: Mitä tehdä hyvälle, mutta hylsyt saaneelle Opel Calibralle?

Viesti Kirjoittaja konsen »

Dobermann kirjoitti: En millään jaksaisi ruveta korjauttamaan autoa, jonka katsastuskuntoon saattaminen vaatisi noin 600 – 900 (tuulilasi 250-300 €, hitsaukset 300-500 €) euron korjauksen.
Itse juuri kysyin Tampereelta tuulilasin vaihtoa B Vectraan. 2-väri lasi oli alle 200 asennettuna Tampereen autolasipalvelussa. Sijaitsee siinä entisen Hallerin tiloissa Epilässä.
B1 Vectra Caravan 2,0 DI
peppesopel
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja peppesopel »

700e p:0408391978
Omega 2,5 steinmetz caravan, Manta A ,Kadett Gsi cabrio, Vectra2.2 Monza 3.0E, Bedford blitz
Nalen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Nalen »

Kyllä mä siitä voisin melkeinpä tonnin maksaa. Kiinnostais vähän sportimpi peli. Laita nyt ihmeessä auto myyntiin, jos et sitä itse ajatellu korjata.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
coren
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja coren »

Dobermann kirjoitti:
Auto pelaa muuten varsin hyvin, on Suomi-valmisteinen
Kyllähän suomi-valmisteisesta kannattaa kiinni pitää :peukku:

Eiköhän noin vähäiset kannata vielä laittaa. Opeleihin nyt yleensä peltiä saa paljon enemmän vaihtaa. Astraankin melkeen koko peräpään autoa.
Jone333
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Jone333 »

Jos vähänkään on remontti miehen vikaa niin ite vaan hitsailet... ei ole pahakaan homma... vähän peltiä, hitsailet kiinni ja massat päälle... tuulilasin vaihtoki onnistuu itellä mutta kannattaa viedä liikkeeseen... vaihdatin ex-mazdaan tuulilasin koivikon jarilla rovaniemessä ja makso muistaakseni jotain 150 ja lasi maksaa 110e niin ei kannata ite alkaa väkertää sillä hintaa... eihän tuo ole pahassakaan kunnossa... ja jos ei hitsivehkeet pysy käsissä niin popniiteillä vedät pellit kiinni ja pikkusen hiaset sitä kantaa ettei se näy selvästi ja helvetisti massaa päälle... mutta tämä ei ole läheskään yhtä kestävä ratkaisu kuin hitsaaminen... ja jos et itse osaa hitsata niin yleensä joku kaveri osaa ja jollaki tutulla on varmasti hitsausvehkeet... päkki kaljaa hitsaajalle ja koneiden omistajalle niin eiköhän se sillä hitsaannu... :D
Ei riisiä kiitos
Dobermann
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Dobermann »

Tervehdys,

Kiitokset kaikille vastauksista ja tarjouksistakin. Nyt on sellainen tilanne, etten tosiaan jaksa itse ruveta autoa kunnostamaan, vaan aion myydä sen katsastamattomana eniten tarjoavalle / nopeimmalle. Mieluiten auton voisi hakea pois vielä tämän viikon aikana, koska olen muuttamassa jo sunnuntaina toiselle paikkakunnalle enkä haluaisi autoa enää sinne ajaa.

Auto pitäisi siis hakea Tampereelta.

Saa kysellä lisää ja ehdotella vaihdokkejakin:

taneli@taneli.net
050-597 9812

Käytin siis auton katsastuksessa ennen joulua. Pari isompaa vikaa löytyi, joita en kuitenkaan ehtinyt jälkikatsastukseen mennessä (19.1.) korjata. Vikalista löytyy tuolta alta.

Tässäpä siis myynti-ilmo:

Myytävänä tarjousten perusteella katsastamaton (katsastuksessa hylätty) mustan värinen Opel Calibra 2.0 16V henkilöauto. Auto on rekisteröity 24.9.1992, eli on vuoden 1993 mallia. Katsastuksessa on saatu hylkäyslista, joka on hinta-arvioineen lueteltu alempana.

Auto on täysin toimiva ja tekniikaltaan ihan ok kunnossa. Ruostetta sen sijaan löytyy jonkin verran kaarista ja helmoista.

Laitan valokuvaa, jahka ehdin käydä niitä napsimassa.

Olen itse ajellut autolla epäsäännöllisen säännöllisesti viimeiset kaksi vuotta reilut 20 000 km. Mitään isompia ongelmia ei auton kanssa ole ollut ja aina se on lähtenyt ensi yrittämällä käyntiin – myös talvisin. Lämmitys toimii erittäin hyvin ja sisätilat ovat kylmälläkin kelillä lämpöiset.

Autoa on säilytetty yleensä kylmässä tallissa tai katoksessa, mutta viimeisen vuoden ajan ulkosalla. Minua ennen auto on ollut pari vuotta kolmihenkisellä perheellä kakkosautona lähinnä vaimon käytössä. Ennen sitä, auto oli noin vuoden verran nuoren mieshenkilön käytössä. Auton ensimmäinen ja pitkäaikaisin omistaja oli naishenkilö Lahdesta.

Perustiedot:

- Malli: 1993 (rek. 24.9.1992)
- Valmistusmaa on valmistenumerotaulukon perusteella uusikaupunki, Suomi, mutta AKE:n rekisteröintitodistuksessa lukee Saksa??? Mene ja tiedä…
- Ajettu: 263 000 km
- ABS-jarrut
- Ajotietokone (hetkellinen kulutus, keskikulutus, jäljellä oleva ajomatka, ajanotto, ulkolämpötila)
- 16V moottori (C20XE)
- Sisusta hyvässä kunnossa
- Ei mitään tuning-virityksiä
- Manuaalivaihteisto
- CD/radio + 4 x vakiokaiuttimet
- OK nastakumit peltivanteilla sekä melko lopussa olevat kesäkumit aluilla
- Koneessa olevan tarran perusteella jakopääremppa tehty jossain 214 000 km:n kohdalla

Huollot omana aikanani:

- Öljyt ja muut nesteet vaihdettu säännöllisesti
- Edelliseen katsastukseen paikattiin etuoikeaa koteloa sekä korjattiin koneen öljyvuoto
- Viimeksi joulukuussa autosta uusittiin osa pakoputkistoa
- Muuta pikkukorjausta

Katsastukseen vaaditaan:

1. Pyörän kotelo, vasemmalla edessä
Ruostevaurioitunut
Korjattava hitsaamalla
jälkitarkastus

2. Helmakotelo, vasemmalla ja oikealla
Ruostevaurioitunut
Korjattava hitsaamalla
jälkitarkastus

3. Tuulilasi, edessä
Naarmuuntunut
Korjauskehotus

Korjauksista olen kysellyt hinta-arvioita kahdesta tamperelaisesta liikkeestä. Hitsausten osalta hinta-arvio oli noin 200-300 euroa, mikäli muovisten helmasuojusten alla oleva pelti on kunnossa. Kun asiaa tarkasteltiin lähemmin, kävi ilmi, että helmat ovat sen verran huonossa kunnossa, että ne kannattaa vaihtaa. Uusia helmoja kyselin Motonetistä, jossa niitä ei kuulemma enää myydä. Metro-autosta helmojen hinta oli 160€ kpl.

Tuulilasista olen kysynyt vaihtohinnan, joka on materiaaleineen (tuulilasi + tiivistekumi) ja töineen noin 280 euroa. Kuulemma halvemmallakin tehdään.

Muut tiedossani olevat pikkuviat:

- Pissapojan ja jarrujen anturit sököinä, eli näyttävät jatkuvasti keltaista varoitusvaloa, vaikka pissapoika olisi täynnä ja vaikka jarrut ovat kunnossa.
- Alkuperäinen radion antenni on kähvelletty
- Kolme neljästä helman nostopaikan suojuksesta puuttuu (uudet, noin 15-20 euroa/kpl)
- Kojelaudan keskikonsolin valaistus ei toimi. Ilmeisesti lamppu palanut, mutta ei käytännössä haittaa mitenkään. Mittaristo ja muut valot toimivat normaalisti
- Auton on asennettu hälytin, jota en kuitenkaan ole käyttänyt, joten en tiedä, toimiiko se
- Hätävilkun nappi ei pysy kunnolla pohjassa
Opel Calibra 16v -93
Made in Finland!
_Jape_
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja _Jape_ »

600e? laita kuvaa pian voin hakea auton huomenna ehkä
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Dobermann
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Dobermann »

_Jape_ kirjoitti:600e? laita kuvaa pian voin hakea auton huomenna ehkä
Yritän pistää kuvaa heti aamusta kun on valoisampaa.
Opel Calibra 16v -93
Made in Finland!
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

Jep,eiköhän tämä riitä tästä.

Myynti osastolla on tämä ilmoitus yhteystietoineen joten jatketaan sen pohjalta. :lukko:
Lukittu