Opelien myyntitilastot 01-10/2008
Re: Opelien myyntitilastot 01-10/2008
Laatuongelmathan ja niiden huhut on pitkälle huonon myynnin suurin syy. Siitä johtuen heikko jälleenmyyntiarvo laskee entistä enemmän myyntiä ja varsinkin kun ei uusien hinnat juuri tue noita realiteetteja. Tuosta laadun nousustahan on suuria mainoskamppannoita ollut pitkin aikaa, mutta missä se näkyy käytännössä? Tässä taas yksi surullinen mittari Opelin osalta esim "parantuneen laadun" C Vectran osalta, siellä vikassa taulukossa aika lopussa...
Suomen katsastustilastot 1-9/2008
Suomen katsastustilastot 1-9/2008
Ja syynä juurikin nuo alustan osien kulumiset, mistä syystä vaihdoin sen pois kun niitä jo takuuaikana korjailtiin ja 90 tkm huollossa omaan piikkiin lisää. Ynnä muuta. Mutta katsoin, että "eleganssista" alustasta, jossa noita kumeja ja puslia myyjän mukaan kuluu hieman enemmän, en ala pulittamaan jatkuvasti korjauskustannuksia. Astran krouvimpi alusta kelpaa hyvin ja nyt kun 70 tkm on ajettu niin mitään ei ole tarvinnut laittaa. Mikähän on Insignian alusta eleganttisuus/krouvius?samulis kirjoitti:Tässä taas yksi surullinen mittari Opelin osalta esim "parantuneen laadun" C Vectran osalta, siellä vikassa taulukossa aika lopussa...
... saapa nähä...
Ja Astra H:n huonohko tulos selittynee heikoilla raidetangon päillä (ohjauslaitteet), joita joihinkin autoihin on vaihdettu jo 30tkm kohdalla. Muuten Astra tuntuu varsin luotettavalta tuotteelta.
[OT]Ai jaa, että tuo onkin yleisempi ongelma... Hämmästyin itse, kun katsastuksessa mainittiin oikealla puolella olevasta välyksestä, muttei sentään hylkyä... 40tkm... [/OT]Astra_X_2 kirjoitti:Ja Astra H:n huonohko tulos selittynee heikoilla raidetangon päillä (ohjauslaitteet), joita joihinkin autoihin on vaihdettu jo 30tkm kohdalla. Muuten Astra tuntuu varsin luotettavalta tuotteelta.
Automerkit laatujärjestyksessä
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 8/12/16996
1. Toyota
2. Honda, Mazda
3. Opel
4. Hyundai
5. Mitsubishi
6. Audi, Mercedes-Benz, Nissan
7. BMW, Volvo
8. Suzuki
9. Skoda, Smart
10. Kia, VW
11. Seat
12. Ford
13. Fiat
14. Citroën, Renault
15. Peugeot
Opel hienosti sijalla 3 tai periaatteessa 4.
1. Toyota
2. Honda, Mazda
3. Opel
4. Hyundai
5. Mitsubishi
6. Audi, Mercedes-Benz, Nissan
7. BMW, Volvo
8. Suzuki
9. Skoda, Smart
10. Kia, VW
11. Seat
12. Ford
13. Fiat
14. Citroën, Renault
15. Peugeot
Opel hienosti sijalla 3 tai periaatteessa 4.
Harrastepeli Astra H TwinTop
Saksassa Opelien heikohkot alustakomponentit eivät ilmeisesti tuota ongelmia, koska tiestö on pääasiassa päällystettyä ja jonkinlaisessa kunnossa. Autobildin tutkimuksessa yhtenä osa-alueena oli kuitenkin katsastustilasto.
Juu, en usko noihin väitettyihin Opelin laatuogelmiin ollenkaan itse.
Vähän niinkuin siskon mies kun olivat ostamassa autoa ja niillä oli ollut mun Vectra siinä hetken aikaa lainassa ja ehdotin että ostaisivat vastaavanlaisen viistoperäisen A-CC-Vectran kun niitä saa niin halvalla (auton piti olla halpa), niin hän sitten sanoi että ei halua ostaa sellaista kun Opelilla on niin huono maine ja että siinä mun Vectrassakin oli ongelmina että polkimet olivat liian leveät (se ei vaikuttanut kun mainitsin että mun Vectrassa oli vaihdettu leveämmät aftermarket-"tuning"-poljinpinnat ja että niissä on normaalisti kapeammat poljinpinnat) ja että se oli niin hankala mennä autoon sisään kun se oli niin matala (ja sekään ei vaikuttanut kun sanoin että se mun Vectra on huomattavasti madallettu ja "tavallinen" joku GL tai GLS-versio tms. on huomattavasti korkeampi... ja että kun Opel nyt vaan yleensä kuulemma on niin huonomaineinen auto ja että Toyotat ovat niin paljon luotettavammassa maineessa, niin osti sitten ruosteisen -89 Toyota Carina II:sen jota ainakaan itse en pidä ainakaan A-Vectraakaan parempana autona (olen moisella ajanut kun se oli lähes uusi ja kokemus oli aika hirvittävä). Ja kaiken lisäksi se Carina on osoittautunut paljon epäluotettavammaksi ja huonommaksi kuin Vectrat, mutta kun se nyt on Toyota niin se on paljon luotettavampi ja parempi kuin Opel...
Mutta tuossa katselin vuoden 1999 automyyntitilastoja ja Opel oli siellä tukevassa myyntikärjessä merkkinä ja Opel Astra (G) taas johti mallitilastoa eikä Vectrakaan (B) ollut kaukana kärjestä. Kuitenkin nykyinen Astra H ja Vectra C ovat varmaan vieläkin parempia autoja kuin nuo Astra G ja Vectra B olivat. Mutta niitä ei vain osata myydä Suomessa jostain syystä.
Vähän niinkuin siskon mies kun olivat ostamassa autoa ja niillä oli ollut mun Vectra siinä hetken aikaa lainassa ja ehdotin että ostaisivat vastaavanlaisen viistoperäisen A-CC-Vectran kun niitä saa niin halvalla (auton piti olla halpa), niin hän sitten sanoi että ei halua ostaa sellaista kun Opelilla on niin huono maine ja että siinä mun Vectrassakin oli ongelmina että polkimet olivat liian leveät (se ei vaikuttanut kun mainitsin että mun Vectrassa oli vaihdettu leveämmät aftermarket-"tuning"-poljinpinnat ja että niissä on normaalisti kapeammat poljinpinnat) ja että se oli niin hankala mennä autoon sisään kun se oli niin matala (ja sekään ei vaikuttanut kun sanoin että se mun Vectra on huomattavasti madallettu ja "tavallinen" joku GL tai GLS-versio tms. on huomattavasti korkeampi... ja että kun Opel nyt vaan yleensä kuulemma on niin huonomaineinen auto ja että Toyotat ovat niin paljon luotettavammassa maineessa, niin osti sitten ruosteisen -89 Toyota Carina II:sen jota ainakaan itse en pidä ainakaan A-Vectraakaan parempana autona (olen moisella ajanut kun se oli lähes uusi ja kokemus oli aika hirvittävä). Ja kaiken lisäksi se Carina on osoittautunut paljon epäluotettavammaksi ja huonommaksi kuin Vectrat, mutta kun se nyt on Toyota niin se on paljon luotettavampi ja parempi kuin Opel...
Mutta tuossa katselin vuoden 1999 automyyntitilastoja ja Opel oli siellä tukevassa myyntikärjessä merkkinä ja Opel Astra (G) taas johti mallitilastoa eikä Vectrakaan (B) ollut kaukana kärjestä. Kuitenkin nykyinen Astra H ja Vectra C ovat varmaan vieläkin parempia autoja kuin nuo Astra G ja Vectra B olivat. Mutta niitä ei vain osata myydä Suomessa jostain syystä.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Olen moittinut C-Vectran alustan osien kestävyyttä. Siihen ei ainakaan ole vaikuttaneet Suomen soratiet pätkääkään. No sen verran vaan, että mökkitie on luonnonpolkua mutta sitä reilun ½kilometrin pätkää tulee ajettua vuosittain heinäkuussa parin viikon ajan eikä silloinkaan päivittäin. Muutoin en muista sorateilla ajelleeni. Eikä nuo kotimaankaan päätiet nyt niin heikossa kunnossa ole, että niiden piikkiin noiden kumipuslien yms kulumista voisi laittaa.Astra_X_2 kirjoitti:Saksassa Opelien heikohkot alustakomponentit eivät ilmeisesti tuota ongelmia, koska tiestö on pääasiassa päällystettyä ja jonkinlaisessa kunnossa. Autobildin tutkimuksessa yhtenä osa-alueena oli kuitenkin katsastustilasto.
... saapa nähä...
Teiden jonkinlaisella kunnolla tarkoitin myös esim. teiden tilaa talvisin. Suuremmissakin kaupungeissa tahtoo olla talvisin jos jonkilaista jäämöykkyä kadut täynnä. Hiekkatiet ja talviset olosuhteet vaikuttavat varmasti osaltaa alustan osien kestoon.
Epäilen, että autojen lisääntyneellä varustelulla ja sitä kautta lisääntyneellä painolla on vaikutusta raidetangonpäiden kulumiseen. Tuntuu olevan toi sama ongelma useammallakin merkillä. Tehtaat eivät ole osanneet ennakoida ongelmaa lyhyillä testijaksoilla ja onhan noi osat aiemmissa malleissa kestäneet.
Raidetangonpäiden kulutusta voisi lisätä myös painopisteen madaltumisen ja leveämpien renkaiden tarjoama parantunut pito, jolloin kurveihin ajetaan entistä kovempaa. Lisäksi nykyiset ohjaustehostimet keventävät ohjausta niin paljon, että renkaiden kääntäminen paikallaan ei tunnu ratissa, mutta rasittaa niveliä.
Raidetangonpäiden kulutusta voisi lisätä myös painopisteen madaltumisen ja leveämpien renkaiden tarjoama parantunut pito, jolloin kurveihin ajetaan entistä kovempaa. Lisäksi nykyiset ohjaustehostimet keventävät ohjausta niin paljon, että renkaiden kääntäminen paikallaan ei tunnu ratissa, mutta rasittaa niveliä.
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
Tässä viitataan taas autobild suomeen;
Itselläni ooppelit ovat toimineet hyvin.
Itselläni ooppelit ovat toimineet hyvin.
Niin juttu on Suomen lehdestä, mutta tutkimus on se sama Saksassa tehty...P3 kirjoitti:Tässä viitataan taas autobild suomeen;
samulis kirjoitti:Niin juttu on Suomen lehdestä, mutta tutkimus on se sama Saksassa tehty...P3 kirjoitti:Tässä viitataan taas autobild suomeen;
itse asiassa mulla selain ( tai sen välimuisti) sekoilee; Tuo juttuhan oli linkitetty aijemmin tänne.
Kirjoittaessani se ei näkynyt.
Ja vois tuo opelkin kokeilla pitkästä aikaa ees jonkinlaista mainosta tv:hen laittaa. Ainakin uudesta insignian kohalla ei siitä ainakaan haittaa varmaan ois. Viimeksi muistan telkkarista nähneeni opel mainoksen ku ne zorroelokuvan yhteydessä mainosti corsaa ja siitäkin on jo aikaa . Ei kuitenkaan sellaista päivää nää ku esim toyota;lla ei mainos pyörisi.Astra_X_2 kirjoitti:Niinpä ja autot ovat kuitenkin ainakin laadultaan parempia kuin koskaan. Onko sitten syynä hinnoittelu, muotoilu vai ominaisuudet? Itse veikkaan tällä hetkellä hinnoittelua suhteessa varusteluun ja muotoilua. Esim. Vectra ei ole koskaan ollut mikään erityisen tyylikäs ilmestys, varsinkaan sisältä. Astran ulkonäkö alkaa olla jo vanhentunut, faceliftikin muutti autoa varsinkin sisältä huonompaan suuntaan. Ominaisuudet yleisesti Opeleissa on tälläkin hetkellä kohdallaan, mutta bensamoottoripuolelle kaivataan äkkiä muitakin bensaturboja 1.6T:n lisäksi.ascona_c kirjoitti:Opelin myynti on kyllä romahtanut ihan järkyttävästi viime vuosina. Eipä tule äkkiseltään mitään muuta automerkkiä mieleen, jonka myynti on heikentynyt kymmenessä vuodessa n.15 pykälää alaspäin.
Nyt on Tuulilasin siviulla 2008 rekisteröidyt autot sekä diesel malleittain ja bensamalleittain.
Varsinkin, kun katsoo Diesel listaa niin ei tartte ihmetellä mihin Opelin pitäisi panostaa tai ainakin tarkistaa markkinatilannetta...
Linkki
Varsinkin, kun katsoo Diesel listaa niin ei tartte ihmetellä mihin Opelin pitäisi panostaa tai ainakin tarkistaa markkinatilannetta...
Linkki