A Omega Projekti 5.0 V8
Re: A Omega Projekti TIC
Nyt on vähä enemmän aikaa kertoa tapahtuneista ja suunnitteilla olevista muutoksista.
Eli projekti seiso about puoli vuotta,lukuunottamatta pieniä asioita mitä jaksoi vanhalla pajalla tehdä.
Nyt on paja vaihtunu huomattavasti parempaan pajaan,missä on pajan käyttö tarkoitus oikea!!
Siis autojen rakentaminen,eikä ajanvietto...
Mut itse asiaan, tällä haavaa olen auton korin kimpussa,eli maalasin sen yks väriseksi tässä pikku hiljaa kun kerkesin ja teen parasta aikaa alustan kunnostusta/muutokset loppuun,nyt siis taka-askeliston,mihin tein camberin ja aurauksen säätö mahdollisuudet,kun muuten alusta olis läpikäyty. sisustakin on osittain paikoillaan.
Sit kun kori ja alusta on valmis,niin peitän sen pressujen alle,työnnän nurkkaan odottamaan kevättä ja aloitan koneen kasaamisen.
tekniikka on päällisin puolin valmis,Turbo,pakosarja,Imusarja,väläri,ahtoputket,öljylinjat yms. koneen ulkopuolella olevat jutut on valmiit,mut koneen sisälle pitää vielä tehdä jotain. Kanavien tekeminen loppuun,venttiilit,seetit,ohjurit,jouset istuttaa... sekä alakertaan veivit hommata ja kampuran käsittely vielä tekemättä.Männät on tullu viime vkolla,kun serkku toi ne tullessaan jenkeistä...
Tarkoitus olis nyt saada tehtyä se kevääksi valmiiksi,että pääsis ajoissa koko kesän testailemaan,säätelemään ja korjaamaan heikkoja kohtia...
notta vois ehkä pvän tai kaks ajella huoletta...
Eli projekti seiso about puoli vuotta,lukuunottamatta pieniä asioita mitä jaksoi vanhalla pajalla tehdä.
Nyt on paja vaihtunu huomattavasti parempaan pajaan,missä on pajan käyttö tarkoitus oikea!!
Mut itse asiaan, tällä haavaa olen auton korin kimpussa,eli maalasin sen yks väriseksi tässä pikku hiljaa kun kerkesin ja teen parasta aikaa alustan kunnostusta/muutokset loppuun,nyt siis taka-askeliston,mihin tein camberin ja aurauksen säätö mahdollisuudet,kun muuten alusta olis läpikäyty. sisustakin on osittain paikoillaan.
Sit kun kori ja alusta on valmis,niin peitän sen pressujen alle,työnnän nurkkaan odottamaan kevättä ja aloitan koneen kasaamisen.
tekniikka on päällisin puolin valmis,Turbo,pakosarja,Imusarja,väläri,ahtoputket,öljylinjat yms. koneen ulkopuolella olevat jutut on valmiit,mut koneen sisälle pitää vielä tehdä jotain. Kanavien tekeminen loppuun,venttiilit,seetit,ohjurit,jouset istuttaa... sekä alakertaan veivit hommata ja kampuran käsittely vielä tekemättä.Männät on tullu viime vkolla,kun serkku toi ne tullessaan jenkeistä...
Tarkoitus olis nyt saada tehtyä se kevääksi valmiiksi,että pääsis ajoissa koko kesän testailemaan,säätelemään ja korjaamaan heikkoja kohtia...
notta vois ehkä pvän tai kaks ajella huoletta...

i'dont drive fast, I just fly low
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Ihan siistinnäköistä jälkeä kyllä.
Kuinka pitkät tollasessa Lexmaulin imusarjassa on nuo imuputket?
Kuinka pitkät tollasessa Lexmaulin imusarjassa on nuo imuputket?
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Muistatkos mistä mun piti sua muistuttaa? 
Jep,Nyt kun sain auton käännettyä niin pääsin konehuoneen puolelle käsiksi... elikkäs,keskimmäiset 360mm ja ulommaiset 370mm,nämä mitat on tiivisteestä painekotelon reunaan...riittääks nämä??P. Lanttola kirjoitti:Muistatkos mistä mun piti sua muistuttaa?
kiitos vielä sulle navasta.

-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Joo, kyllä noilla pärjää, että kiitokset vaan sinnekin päin.
Pientä edistystä on taas saatu aikaan.
Auto muuten väreissä kokonaan paitsi takapuskuri,
mitä aloitin tänään muokkaamaan 3000 puskurista,
ku se on alkuperäisenä ihan törkeen ruma!!! yritetään nyt tehdä vähä asialtaisempi...
Männät ja veivit odottaa lohkoa,
mikä on porauksessa ja kansi koneistamolla saamassa uusia seetejä ja venttiilejä...
kanavat oon tehny valmiix et maybe lähi vkoina pääsis kasailemaan,
ku alkaa tuo korin tekeminen maistumaan puulta ku on sitä tullu täs viime kk tehtyä...
pieniä sähkö juttuja kytketty odottamaan virtaa..
Sen semmoista pientä fixiä tehty
pari kuvaa taas tässä

Auto muuten väreissä kokonaan paitsi takapuskuri,
mitä aloitin tänään muokkaamaan 3000 puskurista,
ku se on alkuperäisenä ihan törkeen ruma!!! yritetään nyt tehdä vähä asialtaisempi...
Männät ja veivit odottaa lohkoa,
mikä on porauksessa ja kansi koneistamolla saamassa uusia seetejä ja venttiilejä...
kanavat oon tehny valmiix et maybe lähi vkoina pääsis kasailemaan,
ku alkaa tuo korin tekeminen maistumaan puulta ku on sitä tullu täs viime kk tehtyä...
pieniä sähkö juttuja kytketty odottamaan virtaa..
Sen semmoista pientä fixiä tehty
pari kuvaa taas tässä

Re: A Omega Projekti TIC(uusia kuvia 15.1.)
Jotain pientä taas tullu pajalla tehtyä...
Sorvasin vähän vauhtipyörää

Imukanava

Pakokanava

seetit

pakovenat

ja sit muutoma selventävä kuva taka puskurista....

Sorvasin vähän vauhtipyörää

Imukanava

Pakokanava

seetit

pakovenat

ja sit muutoma selventävä kuva taka puskurista....

Re: A Omega Projekti TIC(uusia kuvia 15.1)
Yksinkertaisen hieno takapuskuri,tollanen se olis pitäny olla 3000 sessa jo vakiona 
-
omega 2.0turbo
- 'Senator'

- Viesti:
Mielestäni tästä on kyllä tulossa erittäin tyylikäs omega ulkonäöltään ja tekniikaltaan... Vielä kun vanteita tuo hiukan ulospäin spacereilla, niin ulkonäön osalta täydellinen! 
Ex-menOpelit... Kadett GSi 16v -91, irmscher senator -91, vectra a 2.0 -95, vectra b v6 -97, Omega caravan 2,2dti -01 ja -91 calibra...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
Jep,vanteet tuodaan sopivalle leveydelle,kunhan saan hommattua sen köningsport:n alustan,että pystyy sovittamaan ne paikoilleen,omega 2.0turbo kirjoitti:Vielä kun vanteita tuo hiukan ulospäin spacereilla, niin ulkonäön osalta täydellinen!
mut tällä haavaa tehdään tekniikka kuntoon ensin.
Ens vkolla pitäis saada kampura nitrauksesta,minkä jälkeen se pitää kiilloittaa ja tasapainottaa vauhtipyörän ja aseltelman kanssa.Niin sit sais alkaa kasaamaan tekniikkaa,kaikki tarvittavat osat alkaa olla hyllyssä odottamassa jo.
kytkimeksi valitsin sachs race:n Bmw m3 tarkoitetun asetelman ja 4-lapaisen sintteri levyn.
Sorvasin itse asetelman sopimaan vauhtipyörään ja samalla kevensin sitä pari kiloa...
Takapuskurin kävin tänään maalaamassa,että nyt olis koko auto väreissä!!
Ostin jo toisen värin odottamaan,että jos innostuu niin väri voi vaihtua vielä ennen kesää...mut voi olla et se väri tuhlaantuu tuohan toiseen käyttis omegaan???how know!
Onks kenelläkään mitään tietoa mitä tästä 8v koneesta on otettu oikeasti tehoja turbotettuna,muutaku firgesin astrasta paljon väitellyt tehot!?
Itsellä ei mtn odotuksia,tulee mitä tulee ja sit tehdään jotain toisin jos ei miellytä.
Tämän koneen/auton oon tehnyt/suunnitellut itse kaiken paitsi venttiili työt... seetit teetätin sen mukaan mitä kerroin. kaikki loput on oman käden jälkeä,mitä vain ikinä on pystynyt itse tekemään.
Eli tää on ns.harjoittelu kohde...
Tulevaisuudessa on tietyissä asioissa viisaampi.

Eiköhän ne siinä +300hv ainakin ole ollut, ei nyt äkkiseltään tule mieleen mitään 400hv 8venttiilistä. repohan siitä astrasta teki uuden version ja epäili että sillä paketilla olisi 400hv rikottu.MJM84 kirjoitti:omega 2.0turbo kirjoitti:
Onks kenelläkään mitään tietoa mitä tästä 8v koneesta on otettu oikeasti tehoja turbotettuna,muutaku firgesin astrasta paljon väitellyt tehot!?
Itsellä ei mtn odotuksia,tulee mitä tulee ja sit tehdään jotain toisin jos ei miellytä.
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
- Ascona B ohc x 2