Ongelmia H astrassa?
Ota rengas irti ja lue raidetangon ulkopään nivelestä mitä siinä lukee. Merkki on siinä nivelen yläosassa tasaisella.juikki kirjoitti:Mistä saa selville kumpi ohjausvaihde kyseessä TRW vai ZF? Tarkoitus vaihtaa raidetankojen sisä ja ulkopäät Opelin romuun!
Astra h 1.6 enjoy -04
Toinen tunnusmerkki on säiliö jossa lukee merkki. Ja muistaakseni TRW säiliössä on musta iso korkki jossa on tasainen laki ja ZF:ssä valkoinen pienempi korkki.
Kiitos tiedosta!! Ilmeisesti ei aivan helppo homma oo vaihtaa itse?Jarzki kirjoitti:Ota rengas irti ja lue raidetangon ulkopään nivelestä mitä siinä lukee. Merkki on siinä nivelen yläosassa tasaisella.juikki kirjoitti:Mistä saa selville kumpi ohjausvaihde kyseessä TRW vai ZF? Tarkoitus vaihtaa raidetankojen sisä ja ulkopäät Opelin romuun!
Astra h 1.6 enjoy -04
Toinen tunnusmerkki on säiliö jossa lukee merkki. Ja muistaakseni TRW säiliössä on musta iso korkki jossa on tasainen laki ja ZF:ssä valkoinen pienempi korkki.
Kellään kokemuksia? Nosturi löytyy.. Motonetistä ajattelin varaosat hommata.. Ovatkohan ne kestävempiä kuin alkuperäiset?
Ei se mikään kovin vaikea ole jos ei ole ihan peukalo keskellä kämmentä. Ainoa ehkä vähän hankalempi vaihe on avata sisäpää kun sinne ei sovi tavallinen lenkki mutta voihan niitä työkaluja itse tehdä. Kestävyydestä en osaa sanoa mutta yleensä niitä alkuperäsiä suositellaan.juikki kirjoitti:Kiitos tiedosta!! Ilmeisesti ei aivan helppo homma oo vaihtaa itse?
Kellään kokemuksia? Nosturi löytyy.. Motonetistä ajattelin varaosat hommata.. Ovatkohan ne kestävempiä kuin alkuperäiset?
Oma vuoroni avautua.
Alla rullailee Astra H 1.6 Twinport (ecotec) -05, ajettu 47tkm
Auto lähtee liikkeelle välillä pahasti nykien. Siinä 1200-1700 kiekan välillä auto lähtee nykimään, ei sammu mut pahasti antaa kengurubensaa koneeseen. Käytin Delta-Autolla huollossa ja päivittivät moottorinohjauksen softan ja putsasivat kaasuläpän ja "jotain muuta karstottuvia osia". Nykiminen väheni mutta ei täysin. Lämpimällä koneella ei tosiaan huomaa nykimistä ollenkaan. Samalla tyhjäkäynti hieman parani eikä sheikkaa sisälle aivan niin paljon kuin ennen.
Joskus 2. vaihde "runksahtaa"/"loksahtaa" paikoilleen kun kytkimen nostaa, ei aina mut sen kuulee selvästi kun näin käy. Kyseessä siis vaihtaminen 1. -> 2. vaihteelle. Olisiko syytä tiedossa kenelläkään moiseen? Vaihteiston öljyjä ei ole tietääkseni vaihdettu vielä kertaakaan...
Tyhjäkäynnillä kuulee pientä "vihellystä" konehuoneesta samoin kuin kiihdyttäessä. Olisiko moniurahihna mahdollisesti? Ja kyllä, autossa EI ole turboa! Harmi...
Viimeisimmäksi vaihdoin imuilmansuodattimen sekä raitisilmasuodattimen. Ei ollut tietoa oliko entinen omistaja niitä vaihtanut milloinkaan ja jälki oli kyllä sen näköistä.

Auto lähtee liikkeelle välillä pahasti nykien. Siinä 1200-1700 kiekan välillä auto lähtee nykimään, ei sammu mut pahasti antaa kengurubensaa koneeseen. Käytin Delta-Autolla huollossa ja päivittivät moottorinohjauksen softan ja putsasivat kaasuläpän ja "jotain muuta karstottuvia osia". Nykiminen väheni mutta ei täysin. Lämpimällä koneella ei tosiaan huomaa nykimistä ollenkaan. Samalla tyhjäkäynti hieman parani eikä sheikkaa sisälle aivan niin paljon kuin ennen.
Joskus 2. vaihde "runksahtaa"/"loksahtaa" paikoilleen kun kytkimen nostaa, ei aina mut sen kuulee selvästi kun näin käy. Kyseessä siis vaihtaminen 1. -> 2. vaihteelle. Olisiko syytä tiedossa kenelläkään moiseen? Vaihteiston öljyjä ei ole tietääkseni vaihdettu vielä kertaakaan...
Tyhjäkäynnillä kuulee pientä "vihellystä" konehuoneesta samoin kuin kiihdyttäessä. Olisiko moniurahihna mahdollisesti? Ja kyllä, autossa EI ole turboa! Harmi...
Viimeisimmäksi vaihdoin imuilmansuodattimen sekä raitisilmasuodattimen. Ei ollut tietoa oliko entinen omistaja niitä vaihtanut milloinkaan ja jälki oli kyllä sen näköistä.

olisko toi sitä kytkimen ominaisuutta mitä mullakin ollu aina kosteilla keleillä.. kohta tulee 100 tkm mittariin eikä enää tee sitä ihan niin helposti ku 40 tkm sitten mutta tekee kumminki_paffa kirjoitti:Oma vuoroni avautua.
Auto lähtee liikkeelle välillä pahasti nykien. Siinä 1200-1700 kiekan välillä auto lähtee nykimään..
Astra -04 1.6 Cosmo
Joo tuo kykimen ravistaminen on aika ärsyttävä ominaisuus H Astrassa.
Omassa 2005:ssa ei mennyt enään takuuseen ja nyt tarvii vaan hyväksyä ko. ominaisuus...en viitsi itse makssa kytkinremppaa koska ei nyt niin paljon häiritse. Nämä syksyn kosteat kelit ovat inhottavimmat.
Varsinkin jos auto ollut piuhan päässä kiinni pari tuntia talvella kytkimen ravistamista ei ole ollut.
Muuten tuo H farkku Astra (1,6) on ollut paras Opel mitä itsellä koskaan ollut.
Tuntuu että tuo kulkupuolikin on piristynyt kun tullut mittariin enemmän kilometrejä...tai sitten sitä on tullut itse vanhaksi eikä tuo suorituskyky ole enään tärkeä tekijä
Omassa 2005:ssa ei mennyt enään takuuseen ja nyt tarvii vaan hyväksyä ko. ominaisuus...en viitsi itse makssa kytkinremppaa koska ei nyt niin paljon häiritse. Nämä syksyn kosteat kelit ovat inhottavimmat.
Varsinkin jos auto ollut piuhan päässä kiinni pari tuntia talvella kytkimen ravistamista ei ole ollut.
Muuten tuo H farkku Astra (1,6) on ollut paras Opel mitä itsellä koskaan ollut.
Tuntuu että tuo kulkupuolikin on piristynyt kun tullut mittariin enemmän kilometrejä...tai sitten sitä on tullut itse vanhaksi eikä tuo suorituskyky ole enään tärkeä tekijä
Mulla vaihdettiin jo yhden kerran toi kuskin penkin verhoilu. Just tuli 40 000 km mittariin ja se on taas vaihtokunnossa. Meinaan myös asiasta vielä mainita, takuu menee umpeen tammikuussa.Troy kirjoitti: Takuuseen olisi tarkoitus siis saada verhoiluja menemään, kun kahden vuoden ja jo 30-40000 km ajon jälkeen varsinkin kuskin penkki oli todella rispaantunut. Onko kokemuksia näiden korvaamisista? Pikku juttu sinänsä, mutta mielestäni verhoilun pitäisi tämä aika kasassa kestää.
Tosin, ensimmäisessä paikassa kun asiasta mainitsin (n. 10 000 km ajettu) niin omatoiminen huoltohenkilö haki sellaisen vaatteiden "nypynpoistajan" ja sillä korjasi verhoilu-ongelman. Sen käsittelyn jälkeen se tais olla n. viikon hyvä...
Nyt toi mittaristo on alkanut pitämään ärsyttävää nitinää, onko muilla ollut samanlaista ongelmaa?
Mulla narisee myös mittaristo viileällä kelillä, ääni loppuu sisätilojen lämmetessä. Muistaakseni jo kertoi poistaneensa narinat jonkin lediprojektin yhteydessä, eli tuo saanee kuntoon jos viitsisi irrottaa mittariston.
Muuten Astra on edelleenkin ollut viaton, kytkin ja toinen avain vaihdettiin aikanaan takuuseen sekä kerran on päivitetty moottoriohjaussofta uudempaan. Mittarissa nyt 65tkm. Verhoilun kanssa ei ole ollut ongelmia. Ehdottomasti paras auto tämä on ollut mullakin tähän mennessä.
Muuten Astra on edelleenkin ollut viaton, kytkin ja toinen avain vaihdettiin aikanaan takuuseen sekä kerran on päivitetty moottoriohjaussofta uudempaan. Mittarissa nyt 65tkm. Verhoilun kanssa ei ole ollut ongelmia. Ehdottomasti paras auto tämä on ollut mullakin tähän mennessä.
Mulla tekee samaa, vaikka on se "uudempi" kytkin malli. Joudun kotoa lähtiessä heti useampaan risteykseen pystähtymään, niin kosteilla keleillä nyityttää mukavasti pari ensimmäistä. Mutta siihen loppuu eli kolmannessa jo normaalisti nykimättä. Meinaat, että ajan kanssa paranee? Kummastuttaa vain, että mikä sen nykimisen aiheuttaa, luistaako kytkin jotenki pätkien?? Nyt on 53tkm ajettu ja juuri täytti 1,5v...Larvanto kirjoitti: olisko toi sitä kytkimen ominaisuutta mitä mullakin ollu aina kosteilla keleillä.. kohta tulee 100 tkm mittariin eikä enää tee sitä ihan niin helposti ku 40 tkm sitten mutta tekee kumminki
Opel Omega Caravan 2.2L -01
EX Opel Astra Wagon 1.8L -07
Minkäväriset sisustat teillä on, kun joillain se kestää Enjoyssäkin?? Kai Enjoynkin sisustoissa erivärejä tai muita eroja on? Kummastuttaa vaan, ku joku sai jo 7tkm kohdalla kuskinpenkin rikki??? =OHuuhaa kirjoitti:Mulla vaihdettiin jo yhden kerran toi kuskin penkin verhoilu. Just tuli 40 000 km mittariin ja se on taas vaihtokunnossa. Meinaan myös asiasta vielä mainita, takuu menee umpeen tammikuussa.Troy kirjoitti: Takuuseen olisi tarkoitus siis saada verhoiluja menemään, kun kahden vuoden ja jo 30-40000 km ajon jälkeen varsinkin kuskin penkki oli todella rispaantunut. Onko kokemuksia näiden korvaamisista? Pikku juttu sinänsä, mutta mielestäni verhoilun pitäisi tämä aika kasassa kestää.
Mulla on Cosmo-varustelu ja ei mitään kulumaa oikein missään, penkit on ryhdikkäät ja eheät jokapaikasta edelleen... Et eroja taitaa olla ja aikasta suuriakin noissa verhoiluissa...
Opel Omega Caravan 2.2L -01
juu kyllä jossain 50-70 tkm kohalla huomas että ei nytkytä enää läheskään niin pahasti ku ennen.. se on joko muuttunu pehmeemmäks ja vähemmäks nytkytykseks tai sit siihen on vaan tottunuJ.Rantala kirjoitti:Mulla tekee samaa, vaikka on se "uudempi" kytkin malli. Joudun kotoa lähtiessä heti useampaan risteykseen pystähtymään, niin kosteilla keleillä nyityttää mukavasti pari ensimmäistä. Mutta siihen loppuu eli kolmannessa jo normaalisti nykimättä. Meinaat, että ajan kanssa paranee? Kummastuttaa vain, että mikä sen nykimisen aiheuttaa, luistaako kytkin jotenki pätkien?? Nyt on 53tkm ajettu ja juuri täytti 1,5v...Larvanto kirjoitti: olisko toi sitä kytkimen ominaisuutta mitä mullakin ollu aina kosteilla keleillä.. kohta tulee 100 tkm mittariin eikä enää tee sitä ihan niin helposti ku 40 tkm sitten mutta tekee kumminki
niin ja jostain täältä foorumilta luin että toi nytkytys johtuu kytkinlevyjen materiaalista että siitä irtoo pölyä tai jotain ja sit kosteella se on niis levyis se pölymössö kiinni ja sen takia nytkyttää kun kosteella lähtee ekoja kertoja liikkeelle.. voi olla että muistan väärinki
Astra -04 1.6 Cosmo
Mulla on toi uudempi versio kytkimestä ollut reilut 30tkm ajossa ja toimii edelleen ravistamatta. Vanha versio alkoi ravistella siinä 20tkm jälkeen. VAG:eissa on muuten sama ongelma, mutta siellä tehdas ei ole tehnyt mitään korjatakseen asiaa. Koko juttu on kuitattu ominaisuutena
Mulla on tosiaan Enjoyn harmaa/tummanharmaa penkki pysynyt täysin siistinä ja ryhdissään, en tiedä mistä erot kestävyydessä johtuvat.
Mulla on tosiaan Enjoyn harmaa/tummanharmaa penkki pysynyt täysin siistinä ja ryhdissään, en tiedä mistä erot kestävyydessä johtuvat.
Re: Ongelmia H astrassa?
Jaaha, eka "oikea" ongelma tuli Astraan, juuri sopivasti ennen 1. katsastusta.
Takaluukku ei aukea..
Jotenkin vaikuttaa, että jokin piuha olisi irti tms, kun mitään ei kuulu eikä tapahdu, kun yrittää aukaista sitä. Onneksi on farkku niin sai tavarat helposti sisäkauttakin. Viime viikolla huomasin myös että takarekisterikilven toinen valo ei pala, mutta syttyi kun pistin oven kiinni, nytkään se ei pala ties vaikka riippuis samasta kontaktihäröstä. Ei taida olla mitään nappia tai kikka2:sta millä sais etäavattua lukituksen?
Takaluukku ei aukea..
Jotenkin vaikuttaa, että jokin piuha olisi irti tms, kun mitään ei kuulu eikä tapahdu, kun yrittää aukaista sitä. Onneksi on farkku niin sai tavarat helposti sisäkauttakin. Viime viikolla huomasin myös että takarekisterikilven toinen valo ei pala, mutta syttyi kun pistin oven kiinni, nytkään se ei pala ties vaikka riippuis samasta kontaktihäröstä. Ei taida olla mitään nappia tai kikka2:sta millä sais etäavattua lukituksen?