Oman harrastebiilin kausisäilytys?

Keskustelua Opeleista
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja sepse »

Juuri Motonetistä saa noita täyttö pusseja ja itse laitetta ei tarvi ostaa (on ollut kalliihko) / tarvitaan muovi ämpäri n 3-5l ja sen päälle sopiva muovinen keittiö sihti , mieluiten aika jämtit toisiinsa. Ämpäri alimmaksi sihti päälle , pussin sisältö sihtiin ja auton lattialle siten ettei pääse kaatumaan.
Suola nappaa ilmasta kosteuden ja se tiivistyy ämpäriin alla josta sitä voi kaadella pois.
Toiminta on juuri sama siinä virallisessa laitteessa / tämä viritelmä toimii hyvin eikä tuu hometta / varminta laittaa toinen etu ja toinen takalattialle.
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
Waunu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Waunu »

Edittiä, eli Sepse varmaan tarkoitti tätä härveliä
http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=60-5313

Tuohon on tosiaan saatavilla niitä täyttöpatruunoita. Tarttee varmaan tommoseen/tommosiin investoida 8)
Suoraa huutoa 3000 24v
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja sepse »

Juuri tuommosta en ole nähnyt se jonka näin oli laatikkomallinen ja muistaakseni kalliinpi. Mutta se teelmä jota käytän on tuommonen kuppi ja hyvinkin tuommonen sihti mutta toisin päin tuon kupin päällä ja jauheet sihdissä :lol:
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja MakeTku »

Waunu kirjoitti:Edittiä, eli Sepse varmaan tarkoitti tätä härveliä
http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=60-5313

Tuohon on tosiaan saatavilla niitä täyttöpatruunoita. Tarttee varmaan tommoseen/tommosiin investoida 8)
Joo, minulla itsellä ei ihan samannäköisiä ole, mutta toimintaperiaate on 100% sama.

On varmasti 8 euron väärti, kun tuollaisella estää homeet ja kosteusongelmat.

Suosittelen oikeasti jokaisen hommaamaan jos pidempään seisottaa autoaan.
Realsanta
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

itsellä oli monzassa viime talven kippo ja sen päällä oli tiheä metalli verkko ja sen päällä oli sitten merisuolaa

on pätevä keksintö laitan semmoiset tänäkin vuonna mantaan ja monzaan

kun tuo talli on vähän vielä vaihees(ei lämmin)
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

Niin no mulla tuo talli nyt on +15 asteinen, että aika kaukana kylmäkäynnistyksestä. Ja pakko sitä kippoa on käyttää, koska remontti ja säilytys talli on samassa tilassa. Joten välillä on autoja otettava edestä. Keväällä sitten uutta ölppää koneeseen.
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

MakeTku kirjoitti:Suosittelen oikeasti jokaisen hommaamaan jos pidempään seisottaa autoaan.
..kylmässä/kosteassa.

Ite oon seisontaan laittaessa vaihtanut alle huonommat "seisotusrenkaat" sekä moottoriöljyt ja suodattimen, pessyt auton alustaa ja moottoritilaa myöten niin hyvin kuin mahdollista, sitten ajanut pidemmän lenkin että paikat kuivuu, kone käy kunnolla lämpimäks, jarruja käytetään kunnolla ym. Seuraavaks auto talliin, maalipinnan vahaus, sisätilojen imurointi ja pölyjen pyyhkiminen. Lakana auton päälle suojaamaan se pölyltä.
Siinäpä se pääpiirteittäin.
Kosteudenpoistajia ei lämpimässä & kuivassa tallissa tarvii ja mitään säilytysainetta en ole koskaan bensaan laittanut kun ei ole ollut tarvetta. Joka kevät/syksy on kone pelannut aivan mukisematta talven/kesän yli seisseellä bensalla. (vuodenajat noin koska siis seisotan toista autoa talven ja toista kesän ;) )
B Ascona '80 ja E Rekord '83
gse70
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja gse70 »

Simo kirjoitti:Ite oon seisontaan laittaessa vaihtanut alle huonommat "seisotusrenkaat"
Minä taas oon yrittäny poltella nuo vanhat pois, niin saa tuliterät heti keväällä alle.
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja MakeTku »

Simo kirjoitti:
..kylmässä/kosteassa.
Usko tai älä, mutta jostain ihmeestä se kosteudenpoistaja imee sitä kosteutta myös siellä kuivassakin tallissa... kokemusta on ;)

Mutta joo, mitä tulee bensan lisä-aineeseen niin tuosta minulla ei ole yhtään mitään "virallista" testitulosta että seisottamisella olisi jotain vaikutusta bensan koostumukseen, tosin ymmärtääkseni valmistajakin suosittaa että nykyaikaista lyijytöntä polttoainetta ei seisotettaisi pitkiä aikoja...

Itse olen laittanut tuollaista ainetta jonka mainostetaan vähentävän lyijyttömän bensan tehoaineiden eli hiilivedyn tms. haihtumista seisonnan aikana, voi olla ihan täyttä tuubaa koko homma, mutta purkin hinta on jokusen euron ja siitä riittää ainakin viidelle vuodelle, joten en ole siitä vielä toistaiseksi säästänyt.

Prätkäpuolella olen huomannut ihan konkreettisesti miten puolivuotta tankissa seisonut 95E toimii helvetin huonosti, parikin kertaa on jo lähestulkoon ostettu uudet tulpat koneeseen, kunnes on todettu että se kevään ensimmäinen tankillinen bensaa toimii aivan päin persettä, mutta toinen tankillinen on tasoittanut käyntiä selkeästi.

Makuasioita nämä, kuten kaikki muukin harrasteautoiluun liittyvä...kukin tavallaan..
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

^ Joo kyllä korkeapuristeisissa koneissa väljähtynyt bensa pelaa kehnosti. Mutta esim ladojen koneissa ihan hienosti, venäjällä kun myyään 92 oktaanistakin... Ladan koneessahan tunnetusti palaa mikä vain, kunhan se on syttyvää.
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

MakeTku kirjoitti:
Simo kirjoitti:
..kylmässä/kosteassa.
Usko tai älä, mutta jostain ihmeestä se kosteudenpoistaja imee sitä kosteutta myös siellä kuivassakin tallissa... kokemusta on ;)
Imee tietysti, eihän nyt niin kuivaa tallia olekaan ettei ilmassa olisi yhtään kosteutta. Mutta ei siitä pienestä ilmankosteudesta mitään haittaa autolle ole ei-kondensoivissa olosuhteissa. Ennemmin mua huolestuittais pitää siellä jalkatilassa kippoa johon tulee kokoajan enemmän ja enemmän vettä kuin että auton sisällä on ilmaa jonka suhteellinen kosteus 20-40% :wink:
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Vastaa Viestiin