1.6-2.0 OHC koneen viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Re: pultit

Viesti Kirjoittaja omega16T »

laholu kirjoitti: vakio nahkaa ei minun mielestä kannata uhrata, lettiläinen/vastaava sen olla pitää..enhän näitä kyllä ole montaa vielä tehnyt..viisaammat puhukoot puolestani.
Erään viisaamman kokemuksesta voin kertoa että todistettavasti vakiopahvi lisättynä sillä mikkilangalla urineen pitää loistavasti isotkin paineet +500hv tuottavassa kuminauhamoottorissa. Oletettavasti se siis riittää niin pitkälle kuin vakiolohkokin joka alkaa ilmeisesti muuttamaan muotoaan jossakin 600-700hv:n paikkeilla. Henkilökohtaista kokemusta tuosta ei siis ole mutta näin olen ymmärtänyt mitä olen noita oikeasti tehokkaiden rakentelijoiden tuotoksia päässyt näkemään ja juttuja kuuntelemaan.
Nuo mikkilangat siis tähän tyyliin:
Kuva
Kuva lainattu tuolta 60&70-foorumin puolelta.
Todennäköisesti väärässä.
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

Timonen kirjoitti:Ainakin mun entisessä koneessa, eli 20E-kansi + 18E-alakerta = 154hv kesti vakiokeinut ja hydrot.
Pro&Streetistä aikoinaan neuvoivat vaihtamaan ne (keinut siis) uusiin GM:n keinuihin eli ihan orkkiskeinuihin. Sillon ostin heiltä ne ja myös hydrot.

Ja myös tuohon nykyseen projektiini eli C20NE käytän vanhoja keinuja... Tehoa olis tarkotus ottaa irti n. 170hv... Eli ainakin mä luotan noiden kestoon.

Yks syy miksi en uusia laita (jos ei tarvii), on hinta. Opelin tämän päivän hinta oli n.39€/kpl... :o :o :o Eli sarja maksaa sen n. 312´€... :no:

Pitäs kysyä vielä Automuovilta ja Ekegreniltäkin hinnat.
Ootko millä nokalla suunnitellu tota c20ne.tä tehä.
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

terokimmo kirjoitti:
Timonen kirjoitti:Ainakin mun entisessä koneessa, eli 20E-kansi + 18E-alakerta = 154hv kesti vakiokeinut ja hydrot.
Pro&Streetistä aikoinaan neuvoivat vaihtamaan ne (keinut siis) uusiin GM:n keinuihin eli ihan orkkiskeinuihin. Sillon ostin heiltä ne ja myös hydrot.

Ja myös tuohon nykyseen projektiini eli C20NE käytän vanhoja keinuja... Tehoa olis tarkotus ottaa irti n. 170hv... Eli ainakin mä luotan noiden kestoon.

Yks syy miksi en uusia laita (jos ei tarvii), on hinta. Opelin tämän päivän hinta oli n.39€/kpl... :o :o :o Eli sarja maksaa sen n. 312´€... :no:

Siinä on kii CraneCamsin 274-nokka 11,22mm nostolla.

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=155492
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
terokimmo
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja terokimmo »

Timonen kirjoitti:
terokimmo kirjoitti:

Siinä on kii CraneCamsin 274-nokka 11,22mm nostolla.

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=155492
Vois itelle jotain tommosta justiin aatella.jahka saan alulle.kävin vähän tohon omaani kokeilee nokalla säätää,mut lopuks alkuperänen asento jäi parhaaks.vähän sieltä kaivettiin lisää noihin "veikkauskisa"arvoihin.127hp/5233rpm-184nm 2611rpm saatiin lappuun.
ajan nyt tolla koneella ja katon mitä tässä alkaa keksiin. mutta kyllähän tohon kone pitää saada jossain kohtaa.ton ruiskun meinasin jättää.ehkä se männät,nokka ainakin,ja jotainhan sinne poistopuolelellekin pitää saada.täytyy sun projektia katella."sun ascona on muuten varmaan noissa mettä kuvissakin siistimpi kun toi mun kadetti". :oops:
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

^ Ei se ny mettässä oo ollu, vaan ihan ok-taloalueella kaupungissa... :lol:
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

X20XER
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja X20XER »

kuinkas febi merkkiset nokat ja keinut kestäneet ja kuinka pitkälle ootte niillä kierrättäny?
jaakkomk
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jaakkomk »

Tässä vähän miettiny pientä piristettä omaan koslaan niin kysyisin että mikä mahtaa olla koneen tyyppi kun se on -92 vuoden, 1.8i ja 8v niin ja OHC
Todennäköisesti se on 90hv C18NZ.
radet
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja radet »

Onko tuommoinen 2 litrainen 92 vm vekku 8 venanen c20ne vai mikä kone siinä on?

Ja kannattaako edes virittää että saako rahoille vastinetta?
Vai sijoittaa mielummin toiseen autoon mis x20xev mylly
Jmvk
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jmvk »

Peltipakosarja, joka on kiinni 20NE:ssä, käykö mihinkä muihin koneisiin?

Vissiin käy kaikkiin 8v 2 litraisiin?

Ku pitäis pistää toi oma peltisatsi myyntiin niin ois hyvä tiedottaa siitä sitten mihin se käy.
Vectra A GL 2.0i [20NE]
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Jmvk kirjoitti:Peltipakosarja, joka on kiinni 20NE:ssä, käykö mihinkä muihin koneisiin?

Vissiin käy kaikkiin 8v 2 litraisiin?

Ku pitäis pistää toi oma peltisatsi myyntiin niin ois hyvä tiedottaa siitä sitten mihin se käy.
Käy myös 18:iin. Ja varmaan myös 16SH:hon eli kaikkiin isolohko-8V-motteihin.

Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

radet kirjoitti:Onko tuommoinen 2 litrainen 92 vm vekku 8 venanen c20ne vai mikä kone siinä on?

Ja kannattaako edes virittää että saako rahoille vastinetta?
Vai sijoittaa mielummin toiseen autoon mis x20xev mylly
Kannattaa virittää ja saat vastinetta rahoillesi.

teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: pultit

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

laholu kirjoitti:En nyt ihan varmaksi tiedä, mutta ainakin käyttämämme koneistamo ilmoitti kiisselin ja bensa laitoksen pultit vastaaviksi...eli ei vastaavaa hyötyä? niin ja vakio nahkaa ei minun mielestä kannata uhrata, lettiläinen/vastaava sen olla pitää..enhän näitä kyllä ole montaa vielä tehnyt..viisaammat puhukoot puolestani.
[/quote]

Vakio pultit on kovuudeltaa 8.8 kun taas dieselin 10.9, ainut miinus että dieselin pultit ovat noin 17mm pidemmät
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Antti-89
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Antti-89 »

onko vastaavaa hyötyä vaihtaa seh nokan tilalle 18E nokkaa?? katoaako vaan alhaalta tehoja ja siirtyy samat tehot ylemmäs?
Themazgu
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Themazgu »

itse olen miettinyt vähän samaa. että kumpi nokka laittaa muuten vakioon c20ne:hen. onko ominaisuuksissa paljon eroa?

motonetiltä kun näkyy saavan 169€ molempia, niin ei olisi kovin hinnakas sijoitus muutaman lisähepan tavoittelussa.

paljonko kustantaa "laatu nokat", tai vielä kisasemmat kun nuo mainitut?
smppa
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja smppa »

Themazgu kirjoitti:motonetiltä kun näkyy saavan 169€ molempia, niin ei olisi kovin hinnakas sijoitus muutaman lisähepan tavoittelussa.
Ei niitä sieltä enää saa, vaikka hinnat näkyykin.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Vastaa Viestiin