laholu kirjoitti: vakio nahkaa ei minun mielestä kannata uhrata, lettiläinen/vastaava sen olla pitää..enhän näitä kyllä ole montaa vielä tehnyt..viisaammat puhukoot puolestani.
Erään viisaamman kokemuksesta voin kertoa että todistettavasti vakiopahvi lisättynä sillä mikkilangalla urineen pitää loistavasti isotkin paineet +500hv tuottavassa kuminauhamoottorissa. Oletettavasti se siis riittää niin pitkälle kuin vakiolohkokin joka alkaa ilmeisesti muuttamaan muotoaan jossakin 600-700hv:n paikkeilla. Henkilökohtaista kokemusta tuosta ei siis ole mutta näin olen ymmärtänyt mitä olen noita oikeasti tehokkaiden rakentelijoiden tuotoksia päässyt näkemään ja juttuja kuuntelemaan.
Nuo mikkilangat siis tähän tyyliin:
Kuva lainattu tuolta 60&70-foorumin puolelta.
Timonen kirjoitti:Ainakin mun entisessä koneessa, eli 20E-kansi + 18E-alakerta = 154hv kesti vakiokeinut ja hydrot.
Pro&Streetistä aikoinaan neuvoivat vaihtamaan ne (keinut siis) uusiin GM:n keinuihin eli ihan orkkiskeinuihin. Sillon ostin heiltä ne ja myös hydrot.
Ja myös tuohon nykyseen projektiini eli C20NE käytän vanhoja keinuja... Tehoa olis tarkotus ottaa irti n. 170hv... Eli ainakin mä luotan noiden kestoon.
Yks syy miksi en uusia laita (jos ei tarvii), on hinta. Opelin tämän päivän hinta oli n.39€/kpl... Eli sarja maksaa sen n. 312´€...
Pitäs kysyä vielä Automuovilta ja Ekegreniltäkin hinnat.
Ootko millä nokalla suunnitellu tota c20ne.tä tehä.
Timonen kirjoitti:Ainakin mun entisessä koneessa, eli 20E-kansi + 18E-alakerta = 154hv kesti vakiokeinut ja hydrot.
Pro&Streetistä aikoinaan neuvoivat vaihtamaan ne (keinut siis) uusiin GM:n keinuihin eli ihan orkkiskeinuihin. Sillon ostin heiltä ne ja myös hydrot.
Ja myös tuohon nykyseen projektiini eli C20NE käytän vanhoja keinuja... Tehoa olis tarkotus ottaa irti n. 170hv... Eli ainakin mä luotan noiden kestoon.
Yks syy miksi en uusia laita (jos ei tarvii), on hinta. Opelin tämän päivän hinta oli n.39€/kpl... Eli sarja maksaa sen n. 312´€...
Siinä on kii CraneCamsin 274-nokka 11,22mm nostolla.
Siinä on kii CraneCamsin 274-nokka 11,22mm nostolla.
Vois itelle jotain tommosta justiin aatella.jahka saan alulle.kävin vähän tohon omaani kokeilee nokalla säätää,mut lopuks alkuperänen asento jäi parhaaks.vähän sieltä kaivettiin lisää noihin "veikkauskisa"arvoihin.127hp/5233rpm-184nm 2611rpm saatiin lappuun.
ajan nyt tolla koneella ja katon mitä tässä alkaa keksiin. mutta kyllähän tohon kone pitää saada jossain kohtaa.ton ruiskun meinasin jättää.ehkä se männät,nokka ainakin,ja jotainhan sinne poistopuolelellekin pitää saada.täytyy sun projektia katella."sun ascona on muuten varmaan noissa mettä kuvissakin siistimpi kun toi mun kadetti".
laholu kirjoitti:En nyt ihan varmaksi tiedä, mutta ainakin käyttämämme koneistamo ilmoitti kiisselin ja bensa laitoksen pultit vastaaviksi...eli ei vastaavaa hyötyä? niin ja vakio nahkaa ei minun mielestä kannata uhrata, lettiläinen/vastaava sen olla pitää..enhän näitä kyllä ole montaa vielä tehnyt..viisaammat puhukoot puolestani.
[/quote]
Vakio pultit on kovuudeltaa 8.8 kun taas dieselin 10.9, ainut miinus että dieselin pultit ovat noin 17mm pidemmät
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....