Sekalaista

Esittele Opel-projektisi tai autosi
apache
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja apache »

-WW- kirjoitti:Paitsi jos vaihettais puskureita, laiteltais pohjaloisteita, asennetaan hiacen ilmanputsareita ja maalattais puhaltimen nappeja punasella niin vastaukset on ihan toisenlaisia.. Kehuja tulisi ja peukkua nostettais.
Mä otan ton kohdan itseeni, mulla ei riitä taidot (eikä ole tiloja eikä työkaluja eikä kaveria joka neuvoo) juuri kummempaan kuin puskurien ja helmojen laitteluun, parkkipaikalla ei ruuvimeisselin kanssa juuri muuta puuhata. Sun mielestä tuollainen puuhastelu ei ole mistään kotoisin?

En tiedä sinun osaamistasosta, tiloista ja työkaluista, että millaiset ne ovat mutta yritä ymmärtää että kaikilla ei ole mahdollisuuksia (kuten yllä selostin) lähteä purkamaan autoa osiksi ja rakentamaan sitä vuosi tolkulla valmiiksi. Minulla esimerkiksi auto täytyy olla koko ajan ajossa, se tuo hommaan lisä haastetta. Sulla pitää ajatella että olet eri elämänvaiheessa kuin me muut foorumilla, sä olet tämän vaiheen jo ohittanut ja me tullaan perässä, kun elämä menee eteenpäin ja kenties tulee lisää rahaa ja omakotitalo talleineen jne jne niin sitten mekin voidaan edetä harrastuksessa pidemmälle ja aletaan sitten kiroilemaan kun oikeaa rakentajaa ei voorumilla arvosteta. Jostain pitää aloittaa, ja sen juuri yhden meisselin kanssa tuunailu taloyhtiön parkkipaikalla, siitä edetään sitten ajan kanssa eteenpäin. Se mitä itse teet niin sitä varmasti seuraat ja annat palautetta.

Näin tänään.
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
CTi
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja CTi »

Menee vähän ehkä OT:n puolelle, mutte kerta tää topicci nyt meni jo muutenkin paskanjauhamiseks, niin kannatan tuota harzan ideaa, itekkin joskus tuota kelkkapalstan topiccia selailleena. Saattais jopa itekki tulla jossai vaiheessa joku kuva nakeltua.
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Jep jep...sellaista.
Mun mielestä no kuvat takasin näytille.
Komeita pelejä ja mielenkiintoisia projekteja.
Eihän kaikkien vessojen tarvitse todellakaan olla rakennettu minkään raamatun mukaan, tekemällä oppii aina jotain uutta, ja jos ei kokeile niin eipä sitä ikinä mitään keksikkään.
Kuva
mikkis
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja mikkis »

Spikey kirjoitti:Jep jep...sellaista.
Mun mielestä no kuvat takasin näytille.
Komeita pelejä ja mielenkiintoisia projekteja.
Eihän kaikkien vessojen tarvitse todellakaan olla rakennettu minkään raamatun mukaan, tekemällä oppii aina jotain uutta, ja jos ei kokeile niin eipä sitä ikinä mitään keksikkään.
Juuri näin!

Eikä herkkiä herneitä puolin toisin!

Niin kuin joku viisas voorumilla allekirjoituksessaan veisteli; "jokainen saa tehdä omalle lintalleen mitä haluaa"
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Noni, heti ku löi passattikortin pöytään niin alko tuleen älykkäämpää tekstiä, vittuilijat taas meni kateelliseks. Ja tarkennusta ed.vittuilluista imusarjoista niin mitään ratapävien voittajia näistä ei ole tulossa eikä muutenkaan mitään vitunkireitähipokaaroja joista kaikki unelmoi. Vakiosisukaluilla mennään ja paineita haetaan johki ½kilon tuntumaan..
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Kateellisiahan tässä kaikki ollaankin. Johtuuko annettu palaute siitä vai olisiko sillä sittenkin jotain tekemistä edellisillä projekteilla menestyksekkäästi pönkitetyn uskottavuuden kanssa :roll:
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Mitäs täällä pelleillään? Tehdään joku esittelytopicci ja sitten "sensuroidaan" se jos joku sanoi "pahasti"? Noinko herkkää porukkaa sitä on. Nyt tällä ei ole enää mitään virkaa, taitaa joutaa poistaa koko topic kun ei tässä ole enää yhtään mitään tolkkua ainakaan minun silmissä. Ei pidä ottaa herneitä heti nenään jos joku vähän arvostelee. Tai päinvastoin. En edes tiedä mistä tässä on ollut kyse.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Spikey kirjoitti: Eihän kaikkien vessojen tarvitse todellakaan olla rakennettu minkään raamatun mukaan, tekemällä oppii aina jotain uutta, ja jos ei kokeile niin eipä sitä ikinä mitään keksikkään.
Tosta oon kyllä niiiiin samaa mieltä...se vaan että nuo itse keksityt ja halvalla toteutetut ideat on näköjään parempi pitää omana tietonaan jos ei halua vittuilua kuunnella :no: . Ne ei vaan ilmeisesti voi yksinkertaisesti toimia kun niitä ei löydä mistään raamatuista ja toimintaperiaatteet yleensä sotii ammattilaisten ja rahamiesten ajatusmaailmaa vastaan :evil: .
ata kirjoitti: En edes tiedä mistä tässä on ollut kyse.
Juurikin noista halvalla itse toteutetuista kokeiluista joiden esille tuomisesta saa palkakseen vain vittuilua.
Todennäköisesti väärässä.
JS
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JS »

Ei näkyny enää tota kuvaa, mutta mikä idea tossa imusarjassa oli? Tilanahtaus, nousukänni, muu mikä?
Sitä vaan että kannattaako noita juttuja ottaa noin henkilökohtaisesti, kai sitä nyt aina saa vähän vinoilla jos ratkaisu on teknisesti perseestä.. Parempi kai se on että ei tarvi kaikkea kokeilla sulaneiden mäntien kautta, tai ei ainakaan niin useiden..

Toinen asia mikä ihmetyttää on se että jalustalle nostetaan aina se että päästään mahdollisimman halvalla.. Se on mun mielestä todella jees että tehdään itse ja mietitään vähän juttuja eikä osteta avaimet käteen pakettia, mutta se että 0-budjetti on se pääasia :no: Kai Hc-harrastaja sitten varastaa bensatkin, vai? :roll:

Näistä jutuista ei oikeesti kannata repiä liikaa stressiä.

Ps. itse lueskelen näitä "puskurijuttujakin" ihan mielellään kunhan tyylitaju on jotain omani kaltaista, niin kuin esim tuo apachen vectra :peukku:
apache
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja apache »

JS kirjoitti:Ps. itse lueskelen näitä "puskurijuttujakin" ihan mielellään kunhan tyylitaju on jotain omani kaltaista, niin kuin esim tuo apachen vectra :peukku:
Aijai, kiitos ;)
BMW E61 535da M-Sport Milk chocolate 380/728
Seuraa bemun tarinaa sekä mm. teippausvideoita:
Instagramissa -> http://bit.ly/1OsOK8e ja Youtubessa -> http://bit.ly/1Jdr5Kb
Wanhat: Ooppeleita ja Volvoja -> http://bit.ly/1gPE59K
TURBOGSI
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TURBOGSI »

Lukkoon vaan, mä heitän vielä hitler-kortin että varmasti menee
Kuva
Bmw 535 Turbo
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja motorsport »

ehkä oli turhaa sarkasmia ruveta kirjoittelemaan imukanavien eroista, mutta kyllähän ne olisi voinut suunnitella ja toteuttaa samalla vaivalla paremmin. Ei olisi maksanut yhtään enempää...

Vahva käsityön henki leijuu noissa harrastelemisissa, hyvä niin. Kannattaa kuitenkin uhrata muutama hetki ajatuksille, ennenkuin suinpäin toteuttaa jonkin "itse tehdyn" teknisen asian.
Jones-
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Jones- »

motorsport kirjoitti:ehkä oli turhaa sarkasmia ruveta kirjoittelemaan imukanavien eroista, mutta kyllähän ne olisi voinut suunnitella ja toteuttaa samalla vaivalla paremmin. Ei olisi maksanut yhtään enempää...

Vahva käsityön henki leijuu noissa harrastelemisissa, hyvä niin. Kannattaa kuitenkin uhrata muutama hetki ajatuksille, ennenkuin suinpäin toteuttaa jonkin "itse tehdyn" teknisen asian.
Entä jos ei kaikki olla synnytty auton moottorinosien suunnittelijoiksi ja laske /piirrä tietokoneohjelmalla kaikkea? miten olis jos tekisit sitten paremman ensimmäisen proton?
._.
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

JS kirjoitti:Ei näkyny enää tota kuvaa, mutta mikä idea tossa imusarjassa oli? Tilanahtaus, nousukänni, muu mikä?
Sitä vaan että kannattaako noita juttuja ottaa noin henkilökohtaisesti, kai sitä nyt aina saa vähän vinoilla jos ratkaisu on teknisesti perseestä.. Parempi kai se on että ei tarvi kaikkea kokeilla sulaneiden mäntien kautta, tai ei ainakaan niin useiden..

Toinen asia mikä ihmetyttää on se että jalustalle nostetaan aina se että päästään mahdollisimman halvalla.. Se on mun mielestä todella jees että tehdään itse ja mietitään vähän juttuja eikä osteta avaimet käteen pakettia, mutta se että 0-budjetti on se pääasia :no: Kai Hc-harrastaja sitten varastaa bensatkin, vai? :roll:
Päätavoite ei varmaankaan ole se että pitää tehdä mahdollisimman halvalla vaan ennemminkin se että ei tuhlaa rahaa turhaan...siinä on iso ero. Itse kannatan noita typerimpiäkin kokeiluja siinä mielessä että niistä ne hitit usein syntyy ja jos menee vituiks niin tappio on yleensä minimaalinen. Tollanen imusarjakin tuskin itsessään aiheuttaa mitään moottorivaurioita eikä ihan 100-varmasti kovasti vittuilun kohteena oleva megaruuttakaan. Kyllä se vika yleensä löytyy väärästä säädöstä, huolimattomuudesta tai tietotaidon puutteesta.

Tuo imusarjan malli ei varmasti ole paras mahdollinen ja tuskimpa sen tekijä on näin olettanutkaan, en ole ainakaan hehkutusta siihen suuntaan vielä huomannut. Tuo kuitenkin varmasti hoitaa sen asian mitä sen on suunniteltu tekevänkin mutta on varmasti parempi esitys kuin mihin suurin osa normi harrastajista pystyy. Omasta mielestä on parempi tehdä vaikka sitä keskivertoa ja kehittyä pikkuhiljaa kuin olla edes yrittämättä. Tuskin kukaan on kuitenkaan näistä ammattilaisistakaan ekalla kerralla ihan protasoa tehnyt.

Se on kyllä totta että jos haluaa pelata varman päälle niin silloin on toki turhaa lähteä keksimään pyörää uudestaan mutta silloin jää myös kehitystä tapahtumatta ja siitä tuskin muutenkaan oppii mitään uutta.
Aika moni tehtaan jäljiltäkin oleva imu-kuin pakosarjakin on kuin kännissä suunniteltu, erimittaisilla putkilla ja toimivuus aika kyseenalainen mutta siitä huolimatta moottoreille myönnetään takuutkin.

Esson baarissa muuten kerrotaan vahvaa huhua että on niitä mäntiä sulateltu kalliimmillakin vermeillä, ihan näitten isojenkin poikien laitteista 8) :D .
Todennäköisesti väärässä.
Hezzu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

omega16T kirjoitti:Esson baarissa muuten kerrotaan vahvaa huhua että on niitä mäntiä sulateltu kalliimmillakin vermeillä, ihan näitten isojenkin poikien laitteista 8) :D .
En kuulu isoihin poikiin vaikka mahaa onkin, mutta on toki koneita hajoitettu kalliimmillakin ruiskuilla.

Mutta en mä sen jälkeen huutele, että missään ei ollu mitään vikaa, kun selkeesti oli... nimittäin käyttäjässä :lol:
Vastaa Viestiin