eli autossa on noin arviolta 190-220 heppaa.. ja ajattelin että pitäs varmaa saada isommat suuttimet siihen.. mistä sellaset..?? paljon maksaa..?? ja käykö mistä autosta vaan mitkä on isommat..??
Milläs perusteella vanhojen arvelit olevan liian pienet? Onko softaa muutettu jotta suuttimien aukioloaika on kasvanut vai kierrätetään niin ylös että "loppuu kesken"? Jos esim painetta nostettu niin aukioloaikasuhdehan ei muutu mihinkään. Sitä vain ajattelin että jos kerran seokset nyt ainakin läheltä kohdallaan, niin isommat suuttimet aiheuttaa sitten säätötoimenpiteitäkin, muuten tuloksena mahtava kulutus ja liian paksu seos.
siis ajattelin vaan kysyy ku jotkut puhuu että noi suuttimet ei työntäisi enää tarpeex bensaa... siksi kysyn.. auto penkitettii ilman jyrkkiä nokkia ja säädettäviä pyöriä 179 hv ja nyt jyrkät kepit ja nokkapyörät... auto säädetty ilman penkitystä niin lähelle todellista ku säätömies pysty.. ja kun penkkii oltiin laittamas ni räjähti laturi.. ni päätettii lopettaa... ja aattelin et saako tarpeex bensaa ku nykii välillä..mutta kiihyttäessä ei nyi ollenkaa vaan hiljaa ajaessa... mutta se voi ehkä kyllä korjaantua ku kohta tulee megasquirt ni saa kaikki viimesenpälle säädettyy...
mulla oli nykimis ongelmia kans pikku kierroksilla xe:ssä ku laitoin enem z-1 nokat mut ainaki mulla korjaantu heti ku vaihto map- mokkulan toiste päin ja konekki toiminu paremmin sen jälkeen...
Taku_85 kirjoitti:mulla korjaantu heti ku vaihto map- mokkulan toiste päin ja konekki toiminu paremmin sen jälkeen...
Missä kohti XE:ssä on MAP?
kyllä tarkoitin juurikin kyseistä koodi blugia mitä joskus on yritetty väittää oktaaniblugigsi... sijaitsee moottori tilassa keulasta katsottuna oikalla yläkulmassa, tuntomerkeiksi voisin sanopa että se on omassa telineessä muista erillään, kolminapainen, on ruskean värinen ja siinä on toisella puolella iso A ja toisella iso B...
2,0 16v kirjoitti:mut viel noist suuttimist et onko hyötyä jos laittaa isommat..??
Edellä jo mainitsin että on hyötyä että seos on kohdallaan. Jos nykyiset ei riitä, niin vaihdosta on tietysti hyötyä. Tarpeen tiedät kyllä paremmin penkittämällä tai seosmittarinkin hankinta auttaa varmasti. Tuskin sitä tällää kukaan varmudella voi sanoa. Jos heität pelkästään kauheat suuttimet ilman kummempia säätöjä niin sitten saatetaan mennä jossain kohti aika rikkaallakin. Ensin pitäis tietää mitä se kone saa/tarvitsisi bensaa, luulen.