Omega A:n oven purkaminen

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
tunturisusi
'Admiral'
'Admiral'

Omega A:n oven purkaminen

Viesti Kirjoittaja tunturisusi »

Kokeilin jo kerran aiemmin oven purkamista, mutta homma tyssäsi alkumetreille. En saanut ikkunakampea irti Alfamerin oppaan avulla. Siinä annetaan ymmärtää, että kammen sisällä sen tyvessä on jonkilainen lukkorengas, joka kikkaillaan auki tunkemalla kangas tyven ja oviverhoilun rakoon - meneekö todellakin näin? (Ko oppaassa on jokunen virhe / huonosti selostettu asia tullut vastaan ennenkin)

VArsinainen ongelma on ikkunan avausmekanismin pettäminen. Kuskin puolen ikkuna oli noin 20 cm raollaan, kun sulkeminen ei enää onnistunut - se "jumi" kiinni. Alaspäin tuntuisi aukeavan normaalisti, jos veivaisi siihen suuntaan. Mikähän mahtaa olla vikana?
hote
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja hote »

juu niin se irtoaa.. Se pitää vaan tunnustella, jotta mihin rakoon työntää, se on tarkkaa, kun vesikirpun nainti :) takaisin laittaminen on sitten helpompi.
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Omegassa nuo onkin melko vittumaiset, onneksi omassa on sähkölasit. Mutta jollakin virkkuukoukullakin sitä voi yrittää pois sitä sokkaa. Se lähtee sinne päinvastaiseen suuntaan kuin missä se veivin nuppi on. Tai sitten kun hermot menee niin voimalla veivi pois. sitten vaan saattaa joutua ostamaan uuden tilalle :)
Ile84
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ile84 »

Kyllä ite sain kankaalla, piti vaan ujuttaa kammen ja sen muovilevyn väliin yksinkertasena kun ei muuten mahtunut. Sitten vaan liikuttelet sitä eestakas vetäen poispäin kammesta ni pitäis sen sokan tulla ylösulos. Kapealla pitkäkärkisellätalttameisselillä olen kanssa joskus irroittanut mutta saa helposti sokan karkaamaan lattialle. :wink:
"Sculptural Artistry and German Precision"
Opel Vectra C2 1,8 (Z18XER) 2006
Mercedes-Benz E 220D 1996
Mercedes-Benz E 350CDI 4-Matic 2010

+Suzuki GSX750F 1999
Azentaja
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Azentaja »

minä oon monesti irrottanu kammet jääraapalla... työntää vaan sen tasapaksun puolen sokkaa päin... helppoo kun heinän teko :lollis:
Pete-R
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Pete-R »

Pakko tähän mainita, et mm. Biltemalla on tuohon tarkoitukseen oma työkalunsa. Siskon ukolta lainasin sellaiset, kun vectrasta ovipahvia irroitin ja on kätevät pihdit. Omegoista lähtivät aikoinaan ihan, kun taitoin ohuen lattapääruuvimeisselin 90 asteen kulmaan ja sillä kaivelin. Vectrassa oli sen verran "tiukempi" tuo väli mihin meisseli työntää, et turvauduin oikeeseen irroitustyökaluun. Suosittelen lämpimästi nuita pihtejä, jos enemmän tarttee ikkunaveivejä irrotella.
Opel Omega B2 2.6 V6
Juge127
OCF Staff
OCF Staff

Viesti Kirjoittaja Juge127 »

Yleensä olen noita sokkia rautasahan terällä irrotellut, sillä lähtee helposti, kattoo vaan ettei sahaile ovipahvia samalla :lol: Huomasin eilen että noita on varmaan jokusen kerran jo irrotellut kun olin purkaamolla ja piti bomegasta ottaa ovipahvi pois, ja luonnollisesti oli veiveillä, niin kyllähän se sokka sieltä ruuvarillakin lähti :D Rutiinilla menee jo :P
Ascona B - Manta B - Manta B - Omega B2 - Rekord - Rekord E2 - Vectra A2
Vastaa Viestiin