marangonin kumit
Toisaalta jos ostat autoosi Gooyear Eagle F1 kumit niin ensiksi maksat itsesi niistä kipeäksi, näyttävät renkaat mutta kuluvat yllättävän nopeasti muihin verrattuna..Tokihan ne on myös hyvät ajettavat ja sitä rataa mutta kyllä ite miettisin kaks kertaa et ostasinko sellaset kumit autoon jotka ensiksiki maksaa maltaita ja jotka pitää joka kesä uusia...Not so good!
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
..Sama homma, koossa 215/40ZR16. Toista kesää alla, pito loistava, hiukan äänekkäät, eikä hintakaan aivan hirveä, rengas-soppi myi 550e rundin. N. 8000km ajettuna takana pintaa vielä 6,8mm edessä 6mm.On 2002-08-26 11:28, Vito wrote:
Itsellä A-Vectrassa alla Toyo Proxes T1-S. Ja on hinta/laatu suhteeltaan mielestäni erinomaiset ( 195/50 15" ).
tuosta kallis vanne halpa kumi tuli mieleen ku täss keväällä kiertelin ja kysylin aluvanne pakettia kumeilla niin oulun rengas&vanne pörssissä sano et tommonen hinta alession vanteet ja contin kumit...
ku kysyin että mitkä contit "ai nuoko jotka on tossa seinällä vai???"
ni tuli että E"I ku se mikä on siinä jalkojes juuressa"
katsoin kumia ja sanoin että eihäntää oo mikään conti vaan semperit...
niin eiköhän tää noheva sälli että joo niin onki mutta se on sama kumi...(joka ei kyllä pidä paikkaansa vaikka semperittejä tehdään yhdellä contin tehtaalla...)
hinta ero 50% 300/600...
sillon lähin sieltä kaupasta prkl....
kusettivat velipoikaaki vähän samoin myivät yokohaman kumeja ja sit ku oli alla ni oli champiro GT:t että semmosii....
ku kysyin että mitkä contit "ai nuoko jotka on tossa seinällä vai???"
ni tuli että E"I ku se mikä on siinä jalkojes juuressa"
katsoin kumia ja sanoin että eihäntää oo mikään conti vaan semperit...
niin eiköhän tää noheva sälli että joo niin onki mutta se on sama kumi...(joka ei kyllä pidä paikkaansa vaikka semperittejä tehdään yhdellä contin tehtaalla...)
hinta ero 50% 300/600...
sillon lähin sieltä kaupasta prkl....
kusettivat velipoikaaki vähän samoin myivät yokohaman kumeja ja sit ku oli alla ni oli champiro GT:t että semmosii....

Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
Kyllä renkaisiin kannattaa vähän satsatakin. Se on silkka turvallisuuskysymys. Ja onhan se mukava ajella, kun pitoa riittää ja sitä rataa. Itellä on alla noi Goodyear f1 eagle GSD3:set ja kyllä parempaa saa hakea. Uskomattoman hyvät ajaa.On 2003-06-30 23:10, Kaitzu wrote:
Toisaalta jos ostat autoosi Gooyear Eagle F1 kumit niin ensiksi maksat itsesi niistä kipeäksi, näyttävät renkaat mutta kuluvat yllättävän nopeasti muihin verrattuna..Tokihan ne on myös hyvät ajettavat ja sitä rataa mutta kyllä ite miettisin kaks kertaa et ostasinko sellaset kumit autoon jotka ensiksiki maksaa maltaita ja jotka pitää joka kesä uusia...Not so good!
Mun mielestä kumeista kannattaa maksaa vaikka vähän enemmänkin saadakseen hyviä ajo-ominaisuuksia, vaikka ne sitten kuluisivatkin hieman nopeammin.
Tosin jos työkseen ajaa Suomea ristiin rastiin 100 000kilometriä vuodessa, niin kannattaa ehkä vähän miettiä kannattaako kaikista kalleimpia kumeja ostaa.

<font size=-1>[ This Message was edited by: sauli on 2003-07-01 15:07 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: sauli on 2003-07-01 15:07 ]</font>
kyllä sporttiseen ajoon kannattaa renkaisiin satsata
esim hyvistä katurenkaista:
good year f1 gsd-3
continental sport contact 2
michelin pilot sport
falken fk-451
edullisempia asiallisia renkaita:
avon zz-1
falken ze-512
uniroyal rainsport
pitkään matka-ajoon löytyy vähemmän nopeasti kuluvia renkaita esim micheliniltä pilotn sarjasta
tällöin tietysti joudutaan hieman tinkimään max kaarreominaisuuksista vrt pilot sport mutta nämäkin ovat paljon parempia kuin mitkään halpisrenkaat tai varsinkin pinnoitetut uusiorenkaat
esim hyvistä katurenkaista:
good year f1 gsd-3
continental sport contact 2
michelin pilot sport
falken fk-451
edullisempia asiallisia renkaita:
avon zz-1
falken ze-512
uniroyal rainsport
pitkään matka-ajoon löytyy vähemmän nopeasti kuluvia renkaita esim micheliniltä pilotn sarjasta
tällöin tietysti joudutaan hieman tinkimään max kaarreominaisuuksista vrt pilot sport mutta nämäkin ovat paljon parempia kuin mitkään halpisrenkaat tai varsinkin pinnoitetut uusiorenkaat
Ostin keväällä pakon sanelemana uudet kesärenkaat. Nokia NRV 195/50 R15. Ensimmäiset renkaat joihin olen ollut tyytyväinen. Saa ajaa vaikka järven poikki, niin siihen jää vain kaks parikyt senttistä raitaa.
Ei kyllä aivan kaikista hiljaisimmat ole kuitenkaan. Eikä hinta hirvittänyt: tutun diilillä sain 250€:lla.
Suurin osa opel kuskeista on hieman vajaita.
©Skeidett
©Skeidett
Itellä oli edellisissä kesäaluissa kans nokian NRV:t ja olin erittäin tyytyväinen.Rengasmaailmasta oli hankintahetkellä NRH2 loppu ja myivät NRV:t samaan hintaan 
Viime kesänä pyöri alla totaalisen p*skat Dunlopin SP10:t 13" peltivanteella:) ei tehny tiukkaa sutia kuivalla asfaltilla tahtomattaankin ja vinku 30kmh vauhdissa mutkissa ja kulu tautisen nopeasti.
Nykyään eessä 205/40/17 Stunnerit ja takana samaa kokoa Marangoni Zeta Linea(vaimikäsenyolikaan).Marangonit on mukavan pyöreäolkaiset,toisin kuin Stunnerit...Makarooneihin olen ollut tähän mennessä ihan tyytyväinen,ei piä liikaa melua ja pitokin on riittäny reilummissakin kurveissa.
Harmi,ettei Nokialaista NRV:tä taida vieläkään saada nuin ohkasella profiililla,muuten ostaisin seuraaviksi semmoset.
Viime kesänä pyöri alla totaalisen p*skat Dunlopin SP10:t 13" peltivanteella:) ei tehny tiukkaa sutia kuivalla asfaltilla tahtomattaankin ja vinku 30kmh vauhdissa mutkissa ja kulu tautisen nopeasti.
Nykyään eessä 205/40/17 Stunnerit ja takana samaa kokoa Marangoni Zeta Linea(vaimikäsenyolikaan).Marangonit on mukavan pyöreäolkaiset,toisin kuin Stunnerit...Makarooneihin olen ollut tähän mennessä ihan tyytyväinen,ei piä liikaa melua ja pitokin on riittäny reilummissakin kurveissa.
Harmi,ettei Nokialaista NRV:tä taida vieläkään saada nuin ohkasella profiililla,muuten ostaisin seuraaviksi semmoset.
Itselläni Mantassa toinen kierros Barumin Bravuris kumeja menossa, ja oon ollut tyytyväinen. Hinta-laatu-suhde mun mielestä hyvin kohdallaan. Hinta Jyväskylässä Rengasnuoralla 380 € kierros ja koko oli 205/45/16. Sporttinen pintakuvio, sopivan hiljainen ja muutenkin toimiva kumi.
http://www.haapasalmi.net
Manta A 2.4 -74, BMW E61 535d M-sport -05, BMW 525d 3.0 F11
Manta A 2.4 -74, BMW E61 535d M-sport -05, BMW 525d 3.0 F11
Kaipa se rengasasioissakin hyvin pitkälti pätee että halvalla ei hyvää saa..mutta sitten taas toisaalta kallein ei välttämättä ole kuitenkaan paras.
Totta on että renkaissa..tai niiden ominaisuuksissa ei kauheasti kannata tinkiä, koska silloin tinkii turvallisuudesta. Mutta sekin on hyvä muistaa että normaali liikenteessa/ajossa ei välttämättä tarvita "ratakilparenkaan" ominaisuuksia..käyttötarkoitus kaiketi ratkaisee mikä rengas kellekin on sopivin.
Itse olen vuosien varrella ehtinyt ajelemaan jo monet renkaat..yhtä poikkeusta lukuunottamatta kaikki ovat olleet ns "tunnettujen"(Michelin,Goodyear,Continental..ym) valmistajien renkaita..huonoja kokemuksia on vain tuosta yhdestä poikkeuksesta..joka oli euromaster ja toinen huono kokemus oli Goodyearin kitkarengas joka oli todella ala-arvoinen esitys..mutta muuten nämä "tunnettujen" valmistajien renkaat ovat olleet ihan kelpo tavaraa.
Mutta kuten sanottu: halvalla tuskin hyvää saa..ja käyttötarkoitus on se joka viime kädessä ratkaisee valinnan.
Totta on että renkaissa..tai niiden ominaisuuksissa ei kauheasti kannata tinkiä, koska silloin tinkii turvallisuudesta. Mutta sekin on hyvä muistaa että normaali liikenteessa/ajossa ei välttämättä tarvita "ratakilparenkaan" ominaisuuksia..käyttötarkoitus kaiketi ratkaisee mikä rengas kellekin on sopivin.
Itse olen vuosien varrella ehtinyt ajelemaan jo monet renkaat..yhtä poikkeusta lukuunottamatta kaikki ovat olleet ns "tunnettujen"(Michelin,Goodyear,Continental..ym) valmistajien renkaita..huonoja kokemuksia on vain tuosta yhdestä poikkeuksesta..joka oli euromaster ja toinen huono kokemus oli Goodyearin kitkarengas joka oli todella ala-arvoinen esitys..mutta muuten nämä "tunnettujen" valmistajien renkaat ovat olleet ihan kelpo tavaraa.
Mutta kuten sanottu: halvalla tuskin hyvää saa..ja käyttötarkoitus on se joka viime kädessä ratkaisee valinnan.