Saab vai Ooppeli
-
heavydriver
- 'Agila'
Saab vai Ooppeli
Arvon Opel tietäjät,olen hankkimassa isoa farkkua hintahaarukka 8000-11000 e ja nyt on loppusuoralla Saab 9-5 vm 99-02 ja Omega vm 00-02. Jotenki kiinnostais toi opeli enemmän ja kysyisinki että millä koneella tää uuskoppanen omppu kannattas hankkia? Siis lähinnä etteä missä ois vähiten niin sanottuja tyyppivikoja. Tätä foorumia seuranneena tuntus et toi 2,6 litranen on kokolailla toimiva kampe ja niin kai 2,2 diisseli ku siihen kai lastulla saa pikkusen kulkua lisää. Ja kuinka kovia nää ns.uuskoriset on ruostumaan? Vähän tarvisin nyt apua näihin pohdintoihin.
-
c-cona 2.0i
- 'Admiral'

-
heavydriver
- 'Agila'
Itelläni oli joskus ammoisina aikoina Omega 2,0 gls vm -87 ja se toimi kuin se kuuluisa junan vessa,eli hyvät muistot Omegasta jäi .Nyt on ollu välissä mersua ja japsia mut kutittelis koittaa seuraavaks farkkuomppua jahka vaan keksis tästä moottoriviidakosta sopivan konetyypin,kun niitäkin on aikalailla enemmän saatavilla kua siihen kasiseiska malliin. Täällä Porin suunnalla ainakin takseissa on ollu huomattavasti enemmän ongelmia siinä 2,5 dieselis kuin 2,2 vastaavassa. Ja tämä 2,6 bensa on mulle ihan tuntematon,onko kyseessä päivitetty versio siitä vanhemmasta 2,5 koneesta?
Itselläni on Omega -00 2.5TD ja olen erittäin tyytyväinen. Bemarin koneessa on mukavasti vääntöä ja automaattivaihteisto viimeistelee ajomukavuuden. Ei mikään tykki, mutta ei kai farmarin mikään raketti tarvitse olla... ei sillä jalkoihinkaan jää. Tilaa on erittäin hyvin ja varustelu vähintäänkin riittävä. Täältä lähtee ääni Omegalle 
Praise the Lord and pass the ammunition!!
Saab 9-5 vm 99-02 ja Omega vm 00-02 minusta noista taitaa löytyä aika vähän yhteisiä osia.c-cona 2.0i kirjoitti:exitusletalis kirjoitti: mihinkähän toi luotettavuus ongelma perustuu...?
ja ei kä ne osat taida paljon kalliimpia ku osa samoja
j.h
Taitaa 2.2 diesel olla ainut ns. samoja osia edustava.
Juu A-ompusta jäi itellekkin positiivinen kokemus,B-omppu olikin sitten toinen juttu ja meni lopulta vaihtoon,koska oli ylimääräistä ohjelmaa vähän liikaa sen kanssa...heavydriver kirjoitti:Itelläni oli joskus ammoisina aikoina Omega 2,0 gls vm -87 ja se toimi kuin se kuuluisa junan vessa,eli hyvät muistot Omegasta jäi
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
Käy ihmeessä koeajamassa molemmat ja vertaile hiukan ajotuntumaa, mikäli se asia sinulle tärkeä on. Todennäköisesti on, sillä muutenhan olisit todennäköisesti ostamassa säästölinjan astraa?
Saabista mulla ei ole kokemusta, mutta s80 volvo vrt. vectraa olen vertaillut, Volvon hyväksi on pisteet omalla kohdalla menneet. Huollon hinnoista en niinkään tiedä, mutta ajettavuus on eri sfääreissä noissa kahdessa.
En usko että Saab ainakaan 2.3t koneella huonompi, joskin hieman janoinen. Mutta niinhän ne kaikki ruåttalaiset
Saabista mulla ei ole kokemusta, mutta s80 volvo vrt. vectraa olen vertaillut, Volvon hyväksi on pisteet omalla kohdalla menneet. Huollon hinnoista en niinkään tiedä, mutta ajettavuus on eri sfääreissä noissa kahdessa.
En usko että Saab ainakaan 2.3t koneella huonompi, joskin hieman janoinen. Mutta niinhän ne kaikki ruåttalaiset
No tuosta laadusta tiedä,ite kyllä ottaisin tollaisen loppupään omegan,eikä sekään niin vanhahtavalta vaikuta.h04x_w1z4rd kirjoitti:Huomattavasti modernimpi, huomattavasti parempi laatu jne?reaper kirjoitti:Minkä ihmeen takia??h04x_w1z4rd kirjoitti:Tohon rahaan alkaa saamaan myös C Vectra farkkuja... Itse ainakin sellaisen mielummin hankkisin mitä Omegan...