Miksi?

Tänne kaikki vitsit, hauskat jutut, netistä löydetyt hauskat linkit, autoihin liittymättömät gallupit ja muu vastaava.
zell
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja zell »

rMn kirjoitti:
Hensku kirjoitti:Tsop tsop. Kaikki mielenterveysongelmien kanssa painivat eivät tee rikoksia (ainakaan muihin kohdistuvia).
Tuossakin tapauksessa varmaan on ollut merkkejä avuntarpeesta havaittavissa, muttei ketään ole kiinnostanut- liekö tyyppiä itseäänkään kun on katsonut toisen hengiltä puukottamisen olleen ainoa keino saada haluamaansa apua ja huomiota.
Tsop tsop vaan itsellesi. Seksuaalirikollisilla, murhaajilla, rattijuopoilla on yleensä kuitenkin ensikädessä järki tallessa, eli valinta on täysin tietoinen, vaikka siihen voi taipumukset vaikuttaakin.

Mielenterveysongelmien kanssa näin ei aina kuitenkaan välttämättä ole, ja siitä syystä laki tunteekin käsitteen "syyntakeeton".

Tuskinpa tuo puukottaminen on ollut mikään avunhuuto, vaan ennemminkin saurauden oire. Voipi olla sellaisen vakea käsittää, kuka ei tällaiseen ole itse törmännyt, mutta itse ainakin rankkaan pikkasen eri kastiin tällaiset kaverit kuin esim. rattijuopot.
Tuskin on minkään psyykkisen sairauden oire tuo toisen hengiltä ottaminen. Haiskahtaa hiukan samantyyppiseltä tapaukselta kun tuo reilun vuoden takainen Porin puukotus, jossa nuori mies puukotti täysin sattumanvaraisesti vastaan tullutta naista selkään.

Kyseisessä tapauksessa psyykkisistä ongelmista kärsinyt mies heilutti puukkoa, koska ei kokenut muuten saavansa apua ongelmiinsa. Aika valitettavaa nykysuomessa. Suoraan sanottuna, et pääse mielenterveyshoidon piiriin, ennen kuin yrität riistää toisen hengen. Ongelma, joka on ollut tiedossa useita vuosia, mutta jolle ei vieläkään ole tehty mitään...
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

Olisi tuokin perkeleen paskahousu käynyt jonkun raavaan aikuisen miehen eikä puolustuskyvyttömän teinitytön kimppuun... Olisi saattanut olla vähän toisenlainen lopputulos tuossakin..
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
Hensku
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja Hensku »

Mun pointti olikin se, että vaikkei tekohetkellä olisi ollut täysissä sielun ja ruumiin voimissaan, niin ei tarvitse alkaa hyysäilemään ja piilottelemaan naamaa. Se kun on karu homma, että moni päästänsä täysin titityy kulkee lyhyen ajan päästä jälleen vapaana.
If opportunity doesn't knock, build a door. -Milton Berle
turbo
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja turbo »

Linnaan 100 vuodeksi niinkuin jenkkilässä laitetaan. Mutta tämä Suomen
"hyvinvointivaltio" on kyllä toisessa jamassa kun kerran ihmiset ei pääse
hoitoon. Toi tyyppi ei varmasti siitä välittänyt pääseekö hoitoon vai ei
mutta monet muut kyllä haluais mutteivat pääse. Tämä kyllä koskee niin
joka sairautta flunssasta vakaviin leikkauksiin.

Mutta kyllä mä nauran vanhaselle ja kataiselle kun nyt sanovat ei rahaa
ja sitten vanhainkodissa ihmettelevät missä hoitajat on?
Honda Accord CL7 K20A6
Wlle
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja Wlle »

Realsanta kirjoitti:
Diizei_ kirjoitti: Siinäpä kuva keravan tekijästä....

hoi kyllä on ongelmia näkee jo naamasta valitettavasti
Jos näät naamasta senkin, että millaisia ongelmia, niin sinuna menisin semmosiin töihin missä vaan ilmiannat ihmisiä vaikkapa poliisille. Säästettäs monta uhria tämmösiltä. Siis kun senhän näkee jo naamasta millanen ihminen on :lol:
-(z)- Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Sen verran näyttää tuon tappajan naama tutulle että olen ihan varmasti nähnyt tuon jossakin yhteydessä ennenkin, en vaan yhtään muista missä :roll: . Rikosrekisteriähän tuolla ei ennestään poliisin mukaan ollut joten mediassa tuskin olen tuota nähnyt aiemmin.

Kyllä suomessa yllättävän hyvin ainakin näissä pienemmissä kaupungeissa saa apua mielenterveysongelmiin, isoista kaupungeista en osaa sanoa. Se vaan että hoito on aika huonoa tai siis laitoshoitoa lukuunottamatta yksin joutuu silti pärjäämään pitkiä aikoja pelkän lääkityksen varassa vaikka tukea vois tarvita useamman kerran päivässäkin, varsinkin hoitosuhteen alussa. Keskustelu muutaman kerran kuussa ei kovin iso apu ole kaikille vaikka toki tyhjää parempi.
Tuosta ongelmien päältä päin näkemisestä oli kyllä aika asiaton kommentti vaikkei tuo mitään naisten unelmamiehen ulkonäkö kriteereitä varmasti täytäkkään...kyllä ne mielentila ongelmat ja psykoosit vaivaavat myös niitä kauniita ja komeita ihmisiäkin. Se vaan on ihmisillä sellainen mielikuva ilmeisesti että epäsiistit ja "rumat" ihmiset ovat vaarallisempia :roll: .
Tuon tappajan hiuksethan on väriä lukuunottamatta kuin kalle palanderilla ennen kuin se leikkasi kaljuksi...mahtaakohan silläkin olla mt-ongelmia.
Melko pelottavan näköinen tässäkin vaikka kuvassa ei olekkaan enää sitä pitkää tukkaa:
Kuva
Todennäköisesti väärässä.
AlpinWeiss
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja AlpinWeiss »

jarksi kirjoitti:Olisi tuokin perkeleen paskahousu käynyt jonkun raavaan aikuisen miehen eikä puolustuskyvyttömän teinitytön kimppuun... Olisi saattanut olla vähän toisenlainen lopputulos tuossakin..
Samaa mietin minäkin.. On siinä saatana jannulla kalaa päässä!
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Täytyykö sitä aina viedä sivullisia mukana kun ahdistaa? Silloin on paras tappaa itsensä jos mitään muuta ulospääsyä. Etpähän ole vaaraksi muille.
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Sairas mieli ei toimi samalla tavalla, kuin terve mieli.
Mikä on sairaalle normaalia ei välttämättä ole terveelle ja päinvastoin.
Vanha sanonta "Ei tartte olla isokaan vika, kun se on päässä" pitää paikkansa.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Lurttinen kirjoitti:Sairas mieli ei toimi samalla tavalla, kuin terve mieli.
Mikä on sairaalle normaalia ei välttämättä ole terveelle ja päinvastoin.
Näin juuri...se on terveen ihmisen aivan mahdottomuus ymmärtää sairaan ihmisen ajatuksenjuoksua ja tapaa käsitellä asioita.
Melkeimpä uskallan väittää että tämän tyyliset tapaukset lisääntyvät tulevaisuudessa.
Todennäköisesti väärässä.
Savolainen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Savolainen »

jarksi kirjoitti:Olisi tuokin perkeleen paskahousu käynyt jonkun raavaan aikuisen miehen eikä puolustuskyvyttömän teinitytön kimppuun... Olisi saattanut olla vähän toisenlainen lopputulos tuossakin..
Tietyt primitiiviset vaistot kuten itsesuojelu ja onnistumisen takaaminen omiin resursseihin nähden, toimivat yleensä vaikka ihminen olisi sekaisin :)

Ei kukaan mene paljain nyrkein, tai pikku puukolla, tappamaan Tony Halmetta, vaan mieluummin jonkun pikkutytön, jos päämääränä ja suunnitelmana on nimenomaan tappaminen sillä välineellä.

Vähän ot, mutta huvittaa aina tuo baarikeskustelu: -
olisi käynyt miehen kimppuun sen puukkonsa kanssa.

En tiedä kuinka moni teistä kanssa-Opelisteista on seisonut puukkohyökkäyksen edessä tositilanteessa? Itse olen ainakin koulutuksesta ja harrastuksistani huolimatta puukon edessä aika lailla paniikissa. En edes tiedä, vaikka olen lähes kymmenen vuotta tatamilla käynyt eri skenaarioita läpi puukkohyökkäyksistä, miten selviäisin puukosta ilman voimankäyttövälineitä. Mahdollisuudet olisivat varmaan 50/50. Ottaen huomioon, että tuossakin tapauksessa hyökkääjä oli vielä selvinpäin, ja todennäköisesti ottanut jonkin verran selvää puukkotekniikoista netistä. Tämän perustelen sillä, että "iskut osuivat pääasiassa kriittisiin kohtiin".

Itse olen siis kohdannut puukkohyökkäyksiä vain töissä ja silloin minulla on ollut välineet mukana, ja toivon, että asia on tulevaisuudessakin näin.
Mannion
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Mannion »

zell kirjoitti:Suoraan sanottuna, et pääse mielenterveyshoidon piiriin, ennen kuin yrität riistää toisen hengen.
Riittää tohon omakin henki.. :roll:
OCFormulatietäjä 2011
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

Savolainen kirjoitti:
Jorinat.
Juu, en sanonutkaan että itse pärjäisin puukkomiehelle, enkä edes sitä kuvittele. :D Mutta siltikin vain ärsyttää kun tuon kaverin piti käydä täysin puolustuskyvyttömän tytön kimppuun. Toki ymmärrän (vaikken oikeasti ymmärrä koko tekoa) miksi juuri sellaisen uhrin valitsi. Kuitenkin, kyllä sillä riskillä aikuisella miehellä on paremmat mahdollisuudet tuollaista hippiä vastaan kuin sillä tytöllä..
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
AkseliTakaveto
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja AkseliTakaveto »

Savolainen kirjoitti:
Tietyt primitiiviset vaistot kuten itsesuojelu ja onnistumisen takaaminen omiin resursseihin nähden, toimivat yleensä vaikka ihminen olisi sekaisin :)

Ei kukaan mene paljain nyrkein, tai pikku puukolla, tappamaan Tony Halmetta, vaan mieluummin jonkun pikkutytön, jos päämääränä ja suunnitelmana on nimenomaan tappaminen sillä välineellä.

Vähän ot, mutta huvittaa aina tuo baarikeskustelu: -
olisi käynyt miehen kimppuun sen puukkonsa kanssa.

En tiedä kuinka moni teistä kanssa-Opelisteista on seisonut puukkohyökkäyksen edessä tositilanteessa? Itse olen ainakin koulutuksesta ja harrastuksistani huolimatta puukon edessä aika lailla paniikissa. En edes tiedä, vaikka olen lähes kymmenen vuotta tatamilla käynyt eri skenaarioita läpi puukkohyökkäyksistä, miten selviäisin puukosta ilman voimankäyttövälineitä. Mahdollisuudet olisivat varmaan 50/50. Ottaen huomioon, että tuossakin tapauksessa hyökkääjä oli vielä selvinpäin, ja todennäköisesti ottanut jonkin verran selvää puukkotekniikoista netistä. Tämän perustelen sillä, että "iskut osuivat pääasiassa kriittisiin kohtiin".

Itse olen siis kohdannut puukkohyökkäyksiä vain töissä ja silloin minulla on ollut välineet mukana, ja toivon, että asia on tulevaisuudessakin näin.
Tuli tuosta sun kirjoituksesta mieleen tuo ->
Nuitakin pitäs tulla toistoina muutama viikossa jotta järki ja muu roppa pelais oikein tuollaisen edessä. Toki viksustihan tuo teki että ampui ennen kuin antoi puukottaa itseään vaikka paniikissa olikin.
Vectr@ B
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Vectr@ B »

Edelleen samaa asiaa..

Lehdessä on "syyllisistä" otettu valokuva, mutta peitetty, eli ei näytetä, mutta sitten seuraavalla sivulla on valvontakameran kuvaa ja siinä taas näytetään heidän kuvat!

Ei ymärrä, ei.
Vastaa Viestiin