Mistäs peleistä löytäs tuohon vakiopillin tilalle sopivaa vnt ahdinta? Josko sitä löytäs hivenen alavääntöö, ei varmaan pahaa tekis jos turbiini puolikin kasvais kokoa
Käyttöpeli, eli samalla laipalla (on mikä?) sais olla ettei tarvi pakosarjaa lähtee metsästämään..
Kyllä sillä vakio "pillilläkin" sitä alavääntöä saa...Mulla n.1500rpm/1bar...ja ennen kahtatonnia kerää täydet ahdot(n.1.6bar)...mutta vielä kun sitä alavääntöä vois kunnolla käyttääkkin,jyristään voimansiirto kivasti alakierroksilla jos rupee oikein "väännättään"->eli kaasupohjassa voi kiihdyttää "vasta" jossain 2500rpm kohdalla ja vitosella pitää olla melkein kolmetonnia runtua ,että voi kaasupohjassa kiihdyttää ilman "jurinaa".
Oisko kellään lääkettä tohon "jurinajyrinä"vaivaan?En ole löytänyt mitään suurempia välyksiä ja laatikosta(manuaali) se ei minun mielesta tule vaan siitä taakseppäin...sen(jurinan) tuntee kylläkin koko autossa kiihdyttäessä.
Mistäs peleistä löytäs tuohon vakiopillin tilalle sopivaa vnt ahdinta? Josko sitä löytäs hivenen alavääntöö, ei varmaan pahaa tekis jos turbiini puolikin kasvais kokoa
Käyttöpeli, eli samalla laipalla (on mikä?) sais olla ettei tarvi pakosarjaa lähtee metsästämään..
Kyllä sillä vakio "pillilläkin" sitä alavääntöä saa...Mulla n.1500rpm/1bar...ja ennen kahtatonnia kerää täydet ahdot(n.1.6bar)...mutta vielä kun sitä alavääntöä vois kunnolla käyttääkkin,jyristään voimansiirto kivasti alakierroksilla jos rupee oikein "väännättään"->eli kaasupohjassa voi kiihdyttää "vasta" jossain 2500rpm kohdalla ja vitosella pitää olla melkein kolmetonnia runtua ,että voi kaasupohjassa kiihdyttää ilman "jurinaa".
Oisko kellään lääkettä tohon "jurinajyrinä"vaivaan?En ole löytänyt mitään suurempia välyksiä ja laatikosta(manuaali) se ei minun mielesta tule vaan siitä taakseppäin...sen(jurinan) tuntee kylläkin koko autossa kiihdyttäessä.
luultavasti kardaanin tukilaakeri...
---Ketola Drift Team--- Viestissä esitetyt mielipiteet eivät edusta OCF:n virallista kantaa ellei näin erikseen mainita.
luultavasti kardaanin tukilaakeri...
Eihän se ole uutenakaan ollenkaan tukeva..semmonen löysä se on alunperinkin,tosin kaikkihan on mahdollista...on se ainakin silmämääräisesti täysin ehjän näköinen.
Itse veikkaisin kuitenkin 2 massa vauhtipyörästä aiheutuvaa jyrinaa, sitä esiintyy jo lastutetullakin 2.5TD:ssä. Olet kuitenkin ylittänyt omegan vakio vääntömomentin liki tuplaten ja omegan kytkin on muutenkin ihan onneton turbo diisselin perässä eikä 1800kg:n paino ajossa helpota yhtään tilannetta.
Ei muuta kuin M5:sen osia sovittelemaan.
"Renkaiden kiljunta ja moottoreiden ulvonta salamalähdöissä nostaa melutason jopa nelinkertaiseksi"
-Omega B:n käyttäjän manuaali.
?! kirjoitti:
Kyllä sillä vakio "pillilläkin" sitä alavääntöä saa...Mulla n.1500rpm/1bar...ja ennen kahtatonnia kerää täydet ahdot(n.1.6bar)
Diin, mutta lähinnä ajattelin vaan että korkeemmilla kierroksilla pakopaineet pysyis vähän kurissa kärsimmättä alaväännöstä/heräämisestä. Vai onko sulla ollu ongelmia
Itsellä nyt 1.3bar ja tuntuu aika ponnettomalta 4krpm jälkeen, ja paineeta putoo n. 1bar paikkeille, liekö sitten jossain muualla mätää.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
?! kirjoitti:
Omassa lastutetussa 2.2dti:ssä hävis takaa tuleva jyrinä kiihdyttäessä kun vaihdoin vetoakselin toiselle puolelle. Eikä se vanhakaan mitenkään erityisen väljältä tuntunut vaikka kohta 400tkm takana, mutta toisesta pienen välyksen löysin toisen puolen vetoakseliin verrattuna kun niitä tosissaan auton alla repi.
?! kirjoitti:
Kyllä sillä vakio "pillilläkin" sitä alavääntöä saa...Mulla n.1500rpm/1bar...ja ennen kahtatonnia kerää täydet ahdot(n.1.6bar)
Diin, mutta lähinnä ajattelin vaan että korkeemmilla kierroksilla pakopaineet pysyis vähän kurissa kärsimmättä alaväännöstä/heräämisestä. Vai onko sulla ollu ongelmia
Itsellä nyt 1.3bar ja tuntuu aika ponnettomalta 4krpm jälkeen, ja paineeta putoo n. 1bar paikkeille, liekö sitten jossain muualla mätää.
Joo,mulla on omassa mekaaninen pumppu liian pienellä(vakio) nestepäällä = loppuu kierroksilla syötöt(savu vähenee 3500rpm jälkeen huomattavasti) ja tiputtaa tosiaan ahdot johonkin 1.3 siinä neljäntonnin kohilla...Aikaisemmin orggis pumpulla riitti syötöt hyvin kierroksilla(isompi nestepää sähköpumpussa)...Veti sinne 5000rpm hujakoille helvetin hyvin ahtojen ollessa n.1.7bar ja joo oli semmonen "mankinohittaja" silloin "sopparuuvina".
?! kirjoitti:joo oli semmonen "mankinohittaja" silloin "sopparuuvina".
Tästä voitas turista lisää, turhan vähän tarinaa tämmösestä.
Mikäs se on näissä automaateissa kun on siinä boksin jalassa kahen johdon välissä erikoinen potikka.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
Itellä luistaa kytkin aika pahasti omegassa, ja kytkimen päivitys olis välittömästi edessä kun vaan selviää tuo kytkin homma. Ni kärsii sitten alkaa isontamaan tuota ahdin politiikkaa.
Moro.. Onko kellään jääny 2,5td kytkin vermeitä asetelmaa, levy ja vauhtipyörää. Pitäs jotain saada semmoset kouraan että osais lähteä etsimään vastaavaa kytkin pakettia. Pystyis kato heti vertailemaan että passaako vaiko ei. kun ei tunnu kellään olevan tietoa kestävemmästä kytkimestä. Oon monesta liikkeestä kyselly ja kaikki väittää että M5 e34 3,6 ja 3,8 kytkimet on kaksoismassoja. No sehän ei tietysti haittais jos vaan ne paikalleen sopii ja kestää tarpeeks voimaa.
Yritettäis nyt vähän porukalla selvittää että mikä sinne oikeen sopii, ei näin vaikeaks voi yks kytkin homma mennä. Kun kerran sais semmosen toimivan ratkasun ni ei tarvis muittenkaan, enää miettiä ja etsiä tietoa kys asiasta.
^^TeamAhma^^ kirjoitti:Moro.. Onko kellään jääny 2,5td kytkin vermeitä asetelmaa, levy ja vauhtipyörää. Pitäs jotain saada semmoset kouraan että osais lähteä etsimään vastaavaa kytkin pakettia. Pystyis kato heti vertailemaan että passaako vaiko ei. kun ei tunnu kellään olevan tietoa kestävemmästä kytkimestä. Oon monesta liikkeestä kyselly ja kaikki väittää että M5 e34 3,6 ja 3,8 kytkimet on kaksoismassoja. No sehän ei tietysti haittais jos vaan ne paikalleen sopii ja kestää tarpeeks voimaa.
Yritettäis nyt vähän porukalla selvittää että mikä sinne oikeen sopii, ei näin vaikeaks voi yks kytkin homma mennä. Kun kerran sais semmosen toimivan ratkasun ni ei tarvis muittenkaan, enää miettiä ja etsiä tietoa kys asiasta.
No joo,tuskimpa sinne mikään bemarin kytkin menee "heittämällä".Eikös tuossa oopelin laatikossa ole samat kytkinaks.spoorit kuin pikku getragissa eli eri mitä noissa isommissa laatikoissa(ämmäläiset)?.Veikkaan jos sulla on sen verran voimaa,että EHJÄ vakio kytkin ei pidä niin sittenkun saat sen kykän pitämään niin hajoaa laatikko(mikäli on yhtä heikko kuin nämä r25/28laatikot).Eipä noissa vanhemmissa ämmäläisissäkään ole muuten tuota vääntöä kauheasti vakiona jotain 350nm molemmin puolin,vertaa vaikka opelin mantzel 4.0 24v jossa ~430nm.P O metallista saa kyllä sitten tarvittaessa vauhtipyörän semmoisilla mitoilla kuin haluaa,ja sieltä löytyy noita kytkin pakettejakin joissa paljon väännönkestoa.
^^TeamAhma^^ kirjoitti:Moro.. Onko kellään jääny 2,5td kytkin vermeitä asetelmaa, levy ja vauhtipyörää. Pitäs jotain saada semmoset kouraan että osais lähteä etsimään vastaavaa kytkin pakettia. Pystyis kato heti vertailemaan että passaako vaiko ei. kun ei tunnu kellään olevan tietoa kestävemmästä kytkimestä. Oon monesta liikkeestä kyselly ja kaikki väittää että M5 e34 3,6 ja 3,8 kytkimet on kaksoismassoja. No sehän ei tietysti haittais jos vaan ne paikalleen sopii ja kestää tarpeeks voimaa.
No joo,tuskimpa sinne mikään bemarin kytkin menee "heittämällä".Eikös tuossa oopelin laatikossa ole samat kytkinaks.spoorit kuin pikku getragissa eli eri mitä noissa isommissa laatikoissa(ämmäläiset)?.Veikkaan jos sulla on sen verran voimaa,että EHJÄ vakio kytkin ei pidä niin sittenkun saat sen kykän pitämään niin hajoaa laatikko(mikäli on yhtä heikko kuin nämä r25/28laatikot).Eipä noissa vanhemmissa ämmäläisissäkään ole muuten tuota vääntöä kauheasti vakiona jotain 350nm molemmin puolin,vertaa vaikka opelin mantzel 4.0 24v jossa ~430nm.P O metallista saa kyllä sitten tarvittaessa vauhtipyörän semmoisilla mitoilla kuin haluaa,ja sieltä löytyy noita kytkin pakettejakin joissa paljon väännönkestoa.
Jees laatikosta vissiin menee 3 siloseks, ku oikeen reuhuuttaa menemään. Se kytkimen pitäis kestää vähintään 600nm väännöt, ei ainakaan yhtään vähempää. siellä on nyt se 400nm sillä jo nöyrtyy tuo ehjä vakio kykin. Pemarin kytkinlevyyn ne on vaan vaihdellu kuulemma sen boorin tuosta opelin omasta levystä. Yks tuossa ehotteli semmosta monilevystä kytkin pakettia että siellä on 6 levyä jotka tarraa kiinni, käytetään vissiin jossain kiihdytysvehkeissä.