Olen nyt lukenut netistä näistä 3-pipe-modseista ja muista. Joitakin ohjeitakin olen löytänyt, mutta aina ne kuvissa olevat osat ja niihin liittyvät kuvaukset on jostain muusta koneesta kuin omani. Siispä otin vähän kuvia omasta koneestani, ja nyt saattekin neuvoa kädetä pitäen mitä ryhdyn tekemään.
Lähtökohta on (nyt) että käytetään K&N suodinta joka sopii orkkiskoteloon. 57i voi ehkä olla tulevaisuuden asia, mutta ei nyt. Muitakin vinkkejä kuuntelen toki.
Alla nyt sitten kuvat, joihin toivon kommentteja, että mitä tehdä ja mihin.
- Netin how-to dokkarit puhuu siitä että puskuri on irroitettava, ja että jotain löytyy lokarin sisäpuolelta. En löydä tällaisia putkia mun konehuoneesta.
- Onko se putsarissa oleva suppilo yksi niistä irroitettavista osista (kuvat 3 ja 4 jossa toisessa se on irroitettu)?
- Onko ne etumaskin takana olevat kaksi umpinaista putkea niitä joita tässä ollaan irroittamassa (kuva 1)?
- Otetaanko jotain oikeasti pois, vai sahataanko vain osia veke?
- Onko parasta jättää tuo alkuperäinen putkisto paikalleen, en näe realistisena viedä putsarista asti putkia esim sumarien kohdalle (minulla ei ole niitä), sillä aika moinen putkitus ja paljon 90-asteen mutkia pitäisi silloin olla.