G astraa ostamassa/asiaa

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Kuke
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kuke »

Valde kirjoitti:
Kuke kirjoitti:Katos perkele,tuo olikin 8 venttiilinen malli,se ei ole ihan sitä mitä hain,mutta löytyihän paljon lähempääkin 16 venttiilinen malli,jos lähden tuota huomenna katsomaan,niin mitä tuosta kannattaa tarkistaa,eli onko sellaisia tyyppivikoja jotka tulisi huomioida? Ja tässä vielä http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2032969 autoon
Voi olla, että vastaus tulee vähän myöhään, mutta kannattaa tarkastaa onko raidetanko (vai mikä se nyt oli) päältä öljyssä. Nimittäin silloin joku ohjaustehostimen stefa vuotaa, ja ainoa korjaus on koko raidetanko/ohjaustehostin paketin vaihto uuteen, ja maksaa kai noin. 1,500€. Siitä ne mulle aina katsastuksessa huomauttelee. Joutuu sitten selittelemään, että takakontissa on tehostimen öljyä, ja sitä aina välillä lisäilen :-?
Kiitos vastauksesta,ei tullut myöhään. Nyt olen vaan alkanut miettimään että rahalinen panos ei olisi hirveästi isompi jos alkaisi katsomaan tuota H-astraa,noh joka tapauksessa vectra vaihtuu astraan,astran malli vaan ei vielä ole selvillä :lol:
stiflat
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja stiflat »

Ei pala yläjarruvalo nyt ollenkaan. Luukku oli korjauksen yhteydessä irti, olisiko asentaja unohtanut jonkun johdotuksen irti, vai onko tuollaisessa esim. omaa sulaketta tai vastaavaa jonka voisi korjata ihan kotikonstein?
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Pinohiiri »

Pinohiiri kirjoitti:
Opeca kirjoitti:Jos otat tuon verran madaltavan supersportin niin varaudu aika surkeaan alustaan.Ainakin etuiskarit lyö pohjaanlyöntikumeihin helposti montuista 50mm madalluksella.
Ahaa... Kellää ehdotuksia mikä satsi madaltaisi tasaisesti ja sopivasti. Haen lähinnä sitä että perä ja keula jäis suht samalle korkeudelle. Ei nyt ihan älytöntä tontti sarjaa tarvi olla mutta kuitenkin huulivanteet varmaan tulossa...
Noo ei nyt sitten ihan lintta alustaa tullut. Sain kohtuu halvalla weitecin -30mm jouset niin katotaan putooko toi ees senttiä niillä. Eteen tulossa 8"/17" vanne ja taakse 9"/17" vanne.
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'

Mistä näistä nyt taas tiesi kumpi suodatin näissä on? Motonet siis tarjoaa 1.8 01-04 sisäpanosta ja kierrettävää. No menin viisaana ostamaan vanhan muistin mukaan sen sisäpanoksen ja nyt muuttui taas mieli että siellä onkin kierrettävä? :lollis:

Malli siis -03 1.8
Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Beeascona »

Ei millään pysty lukemaan 16 sivua läpi... :roll:

Mihin kannattaa kiinnittää huomiota,eli mitä tyyppin vikoja on:
2001 Astrassa 1.6 koneella? Ajettu ~100tkm.

Äiteellä keitti voorti eikä kukaan jaksa alkaa pahvia vaihtamaan= laitetaan "uusi" auto. :lollis:
Matzi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Matzi »

Beeascona kirjoitti:Mihin kannattaa kiinnittää huomiota,eli mitä tyyppin vikoja on:
2001 Astrassa 1.6 koneella? Ajettu ~100tkm.
Riippuu ihan onko kyseessä 16v vai 8v?
Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Beeascona »

Sata heppainen,kumpi se sitten lie on?
Matzi
OCF Member
OCF Member

No se on sitten se 16v. Niissä nyt on hieman enemmän murheita kuin noissa 8v koneissa. Lähinnä nuo venttiilivarrenkumit tahtovat irrota joka lisää öljynkulutusta ja lopulta polttaa venttiilit. Jakopäähän noissa on myös hieman heikko, joskin ei isompia ongelmia jos vaihtaa remmin 60tkm välein kuten pitäisi (8v koneissa 120tkm). Koriltaan tuo on aika kestävä eikä nyt tule äkkiä mieleen juuri muuta kuin etupään koiranluut jotka tahtovat usein kolista. Eivät kyllä ole pahat tai kalliit vaihtaa. Itse ainakin tykännyt tuolla omalla ajella (80tkm itsellä takana ja kokonaisuudessa autolla 150tkm) eikä ole pahemmin vikajakaan ollut, itsellä tosin tuo 8v.
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

Pinohiiri kirjoitti:Mistä näistä nyt taas tiesi kumpi suodatin näissä on? Motonet siis tarjoaa 1.8 01-04 sisäpanosta ja kierrettävää. No menin viisaana ostamaan vanhan muistin mukaan sen sisäpanoksen ja nyt muuttui taas mieli että siellä onkin kierrettävä? :lollis:
Malli siis -03 1.8
Mitä jos kattosit sieltä konepellin alta? :D Suodatin on ihan hyvin näkösällä.
Mulla -02 ja kierrettävä.
jory
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jory »

Pitää nyt heti ekassa viestissä kysellä...

Mihin kannattaa kiinnittää huomiota kun lähtee tollasta G-mallin astraa kattomaan? Auto olis vuodelta 98, 1,6l 16v hatchback, ajettu on suht paljon 242tkm mikä vähän epäilyttää mutta kai ooppelikin kestää säännöllisesti huollettuna? Ulkonäöllisesti auto on just mitä oon ettiny mutta sen pitäs olla myös luotettava ja suht taloudellinenkin.
maritus
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja maritus »

Matzi kirjoitti:...Lähinnä nuo venttiilivarrenkumit tahtovat irrota joka lisää öljynkulutusta ja lopulta polttaa venttiilit....
Voiskohan toi olla mulla syynä kun öljyä syönyt aika paljon. Pitäisi itseasiassa nyt tehdä uusi tarkastus. Laskujen mukaan mennyt melkein 1 litra öljyä 4500 km. Ei tietenkään voi olla varma, että olivatko huollossa lisänneet täyteen..
Matzi
OCF Member
OCF Member

maritus kirjoitti:Voiskohan toi olla mulla syynä kun öljyä syönyt aika paljon.
Kannattaa tarkastaa tuprautteleeko käynnistäessä tai muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen kaasua painettaessa sinistä putkesta. Se on aika varma merkki. Tuntuu ihan järjestään noista ne kumit irtoavan jossakin vaiheessa, ainakin kaikista mitä tässä lähipiirissä seurannut. Tosin kerran kun ne laitetaan uudestaan liimalla tai kierteillä niin kyllä ne sitten siellä pysyvät.
BullDozer
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja BullDozer »

Voiskohan toi olla mulla syynä kun öljyä syönyt aika paljon. Pitäisi itseasiassa nyt tehdä uusi tarkastus. Laskujen mukaan mennyt melkein 1 litra öljyä 4500 km. Ei tietenkään voi olla varma, että olivatko huollossa lisänneet täyteen..
Mulla kans 1.8 kone vei oljyä kun ostin sen liikkeestä. Olivat siellä vaihtaneet öljyt, niin tiedä sit mitä ovat laittaneet (varmaan ihan laatu öljyä.) mut Astra on sen verran ranttu että kun vaihdoin Mobil Syn S 5W-40 niin loppu öljyn kulutus. :D Pääsin vähällä.
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'

Kannattaa kokeilla ihan sitä opelin(GM) omaa oljyä jota saa motonetistäkin 5l kannuissa. olisko ollu 10w-30. Itse ainakin huomannut että on sopinut parhaiten moneen ooppelin kone tyyppiin. Sillä kadonnut öljyn kulutus ja venttiilinostajien rallatus..
maritus
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja maritus »

En muista mitä öljyä nyt on, mutta pitää tarkistaa. Samaa laitettiin mitä huollossa olivat laittaneet joulukuussa. Mutta ostaa jotain muuta jos vaikuttaisi. Tarkistan tuon savun pölläyttelyn kyllä ensiksi :)
Vastaa Viestiin