Tukeeko soittimet avaimen ja virtanappulan avausta?

Kaikki autohifiin liityvät asiat.
Soittimet, kaiuttimet, vahvistimet, johtosarjat, jne...
Jeremi Roivas
'Admiral'
'Admiral'

Tukeeko soittimet avaimen ja virtanappulan avausta?

Viesti Kirjoittaja Jeremi Roivas »

Eli ongelmani on, että Opelin orggis radio ainakin astrassa ja vectrassa, toimii siten että kun käännät avaimella asentoon yksi, niin radio käynnistyy, mutta radion saa päälle vaikka avain ei olisikaan avainpesässä eikä käännettynä asentoon 1, painamalla originaalin soittimen vooluminsäätönamiskuukkelia.

Mulla ON 2001 VECTRA B2 farkku, ja vedin juuri oman virtakaapelin akulta radiolle vain huomatakseni ettei mun JVC mp3 soitinta saa asennettua siten että toimii noin. Sen saa asennettua joko ratin herätteellä tai sitten virtanappulalla jos kytkee akusta vedetyn virta johdon siten, että yhdistää keltaisen herätteen ja punaisen virran soittimesta.

Eli mun tavoitteena olisi ostaa uusi soitin, joka tukee itsessään herrätteen antamista omasta virtanapista. Sillä vaikka laittaisin ratin herätejohtoon releen, jonka toinen tulo olisi ratin heräte, ja toinen akun virta, antaisi rele kuitenkin aina virtaa ulos jommasta kummasta, jaongelmaksi muodostuu soittimen virtakytkin, koska heräte virtaa tule releestä huolimatta koko ajan, niin soitin ei tällöin sammu avaimen kanssa vain ainostaan virtanappulasta.

Originaali soitin tukee ilmeisesti itse herätettä, jossa piiri on koodatttu jotenkin niin, että jos ratin herätettä ei, mut vooluminheräte annetaan, ohitetaan ratin heräte ja annetaan virtaa.

Jos joku osais sanoa asiaan jotakin ja vaikka suositella mulle usb mp3 radioo joka osais saman minkä tuo orggis radio osaa?

Syyt miksi haluan että myös custom mankkani osaa tämän:
- Välillä kirvesmiestyömaalla ei ole radioo ja sillo on kiva laittaa mankka päälle autosta ja ei ole kiva jättää avainta roikkumaan autoon.
- Kakarat autossa ja ei ole kiva jättää avainta roikkumaan, jotta kakarat saa kuunnella musaa tai avovaimo.
- Tahdon että avain on aina mukananani, ettei avain joutuisi toisten vietäväksi autosta.

Modelle: muokattu selkeemmäksi ettei avaimen asentokeskustelua tarvitse käydä.
Larsanjus
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Larsanjus »

Alkuperäiseen en tiedä vastausta, muuta kuin että blaupunktin soittimet on tähänasti kaikki osanneet tuon tempun. :)

Toiseen kysymykseen vastaus: Kakaroita ei viitsis aina avainten kanssa jättää autoon mutta radiota saisivat kyllä kuunnella.
Jeremi Roivas
'Admiral'
'Admiral'

kun ajan esim mökkityömaalle misä ei ole radiooo ni kiva laittaa mankka päälle autossa
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Itellä oli alunperin tuo sonyn soitin niin et piti olla virrat päällä jos halus radion päälle, mut se rupes hatuttaan ihan samantein. Nyt on herätekin jatkuvassa virrassa eli toimii aina, eikä reagoi virta-avaimeen mitenkään. Ärsyttävää kyl sekin et aina kun jättää auton vähän pitemmäks aikaa parkiin ni pitää painaa etupaneeli irti ettei ne kaiken aikaa loistavat soittimen valot syö akkua tyhjäks.. Mut silti oon sitä mieltä et parempi näin päin :)

Eikö noin uudessa vectrassa siis oo sitä "radio asentoa" virtalukossa?
Ite oisin helvetin tyytyväinen jos ees sellane löytyis :roll:
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Jeremi Roivas
'Admiral'
'Admiral'

No virtalukossa on kyllä radio asento, mutta en tahdo jättää avainta yksin auton kanssa tai sitten juuri lasten käsille.
Jeremi Roivas
'Admiral'
'Admiral'

Voisiko mode vaikka poistaa nämä käännä avainta radio asentoon käsittelevät viestit kun eivät ratkaise mitenkään viestiketjun ongelmaa, joten ovat aika offtopicia.
ChiEf
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja ChiEf »

Helpoin homma mahtaa olla vetää suori virtanen akulta soittimelle. Yhdistät soittimesta keltaisen ja punaisen, ja avot, soitin toimii aina kun vaan napista painaa päälle.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Jeremi Roivas
'Admiral'
'Admiral'

Larsanjus kirjoitti:Alkuperäiseen en tiedä vastausta, muuta kuin että blaupunktin soittimet on tähänasti kaikki osanneet tuon tempun. :)

Toiseen kysymykseen vastaus: Kakaroita ei viitsis aina avainten kanssa jättää autoon mutta radiota saisivat kyllä kuunnella.
Sen kuulin et orginaalit soittimet on myös blaukkarin valmistamia, joten mahtaisikohan tuo väite toimia, että nuo blaukkarin soittimet osaa herätyksen myös napista vai?

Onko muilla kokemuksia blaukkarin soittimista?

AInakin nyt heillä on mallistossa usb johodollinen mankka, jota myyjä käskee vetää sen johfdon vaikka hanskalokeroon tai keskikonsoliin. Sain kuulla et kaikki valmistajat on luopunut etupaneelin usb paikasta, koska tikkuku on siinä pystyssä jä kädellä huotasee tikkua ni mankkojaki on samalla menny takuuseen nii pal, et valmistajat on tästä syystä laittanut nykyisin usb paikan taakse.
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Oma 8v vanha Blaupunkt Daytona MP53 ainakin toimii juuri kuten alkuperäissoitinkin, sama ominaisuus on myös uudemmissa Blaukkareissa.
Jeremi Roivas
'Admiral'
'Admiral'

Juu tutkimustuloksena olen saanut huomata että ainoa merkki joka tukee pelkällä virtajohdolla käynnistymistä on Blaupunkt, joten tuo merkki taitaa olla ainoa oikea vaihtoehto aljuperäisen tilalle. Käsittämätöntä ettei muut merkit osaa tätä ominaisuutta.
Astra 1,6 G Caravan 2000
celsius
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja celsius »

Itse en ole käytännössä nähnyt,

Mutta nuo opel liikkeethän myyvät (ainaski Turussa) VDO soitinta joka sopii suoraan ainakin vanhempii vectroihin ja myyjän mukaan toimii kuten orkkis soitinkin. Eli virtanappulasta poppia raikaa taikka kun laittaa auton käymään.
Korostan vielä, en ole siis itse kokeillut, enkä tiedän varmaksi. Tuolla opelin liikkeessä vaan pientä kulkijaa niin uskottelivat.
Itse en juuri arvosta sitä automaattista käynnistys ominaisuutta. Kun monta kertaa puhun asiakkaan kanssa vielä puhelimessa lähtiessäni töistä kotia kohti. Pääsee vaivihkaa lähtemään autolla kun ei alat popit huutaa heti kun starttaa :lol:
NYT: -99 Astra G Y2.0TDL
NYT: -94 Astra F C1.8XE
-90 Kadett E 1,6 sedan
-90 Kadett E 1,4 HB
-87 Corsa A 1,3 HB
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Mulla oli tossa B1 vectrassa VDO:n soitin ja se toimi kuten alkuperänen soitin. Osas myös ohjata sitä näyttöä mittariston oikealla puolella...
Vastaa Viestiin