Takapäässä "kolahtaa"
Re: Iskarit
Mene auton alle, ryi/vedä/heiluta oikein kunnolla kallistuksen vakaajan tankoa niin selviää, itsellä oli sama vika ja hain sitä reilun puoli vuotta, ennenkuin iskin käteni siihen tankoon ja ja käytin "voimaa tutkimiseen"anander kirjoitti:
3. kallistuksenvakaajan puslat/hela (se ohut tanko, 2 puslaa)
- Antti
Takapään kolinoista Vectra B farkussa
Moro,
Itse olen ihmetellyt sama asiaa reilun kuukauden ajettuani. Joka töyssystä kuuluu jostakin takapäästä alhaalta kunnon kolahdus. Kuinka helppo nuo puslat on vaihtaa itse pukkien päällä ja kannattaako kaikki 6 kpl vaihtaa kerralla. Kannattaako panostaa osiin vai ostaa mot...stä.
Itse olen ihmetellyt sama asiaa reilun kuukauden ajettuani. Joka töyssystä kuuluu jostakin takapäästä alhaalta kunnon kolahdus. Kuinka helppo nuo puslat on vaihtaa itse pukkien päällä ja kannattaako kaikki 6 kpl vaihtaa kerralla. Kannattaako panostaa osiin vai ostaa mot...stä.
Re: Takapäässä "kolahtaa"
Kirjotetaan tänne samaa topikkii.
Omassa vectrassa b v6 on uretaaninen camper kitti sekä juuri äsken vaihdettu ne uretaaniset kallistuksenvakaajan kumit kun kolahteli koko aika. No Se kolahtelu loppu vakaajatangossa mutta vielä apukuskin puolella takana kolahtaa kun on isompi töyssy ta kuoppa, että takapää nousee/kolahtaa/heilahtaa kunnolla niin sillon kolahtaa hyvin. Pienissä kuopissa ym ei mitää, mutta isoissa hypyissä ja sen sellasissa kolahtaa. Mikäs sielä apukuskin puolella sit on menny? Tuski se camper kitin puslakaa nyt ku uretaaninen?
Omassa vectrassa b v6 on uretaaninen camper kitti sekä juuri äsken vaihdettu ne uretaaniset kallistuksenvakaajan kumit kun kolahteli koko aika. No Se kolahtelu loppu vakaajatangossa mutta vielä apukuskin puolella takana kolahtaa kun on isompi töyssy ta kuoppa, että takapää nousee/kolahtaa/heilahtaa kunnolla niin sillon kolahtaa hyvin. Pienissä kuopissa ym ei mitää, mutta isoissa hypyissä ja sen sellasissa kolahtaa. Mikäs sielä apukuskin puolella sit on menny? Tuski se camper kitin puslakaa nyt ku uretaaninen?
Opelisteille ei masennus iske
käsittääkseni nuo taka-akselin puslat on tyyppivika b vectroissa...
Saab 9-3 2.0T biopower stage2 (käyttis)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
-97 1.6 x16xel Vectraan vaihdettu kaikki takapään puslat, kallistuksenvakaajan kumit ja edelleen ääntelee. Ääni tulee repsikan puolelta. Voiko iskarit pitää kolahtavan äänen vaikka leimalta meniskin tehonsa puolesta läpi?
voihan tuo iskarikin kolista...se iskari testerihän on vaan suuntaa antava, eli esim. vaikka iskarit olisivat täysin loppu niin ei hylkyä välttämättä tule, ainakin itellä joskus b ascossa oli, etu, molemmat 0 ja taka n.80 ja konttorin äijä sanoi vain että edessä iskarit melko huonot ja leima lappuun.hape86 kirjoitti:-97 1.6 x16xel Vectraan vaihdettu kaikki takapään puslat, kallistuksenvakaajan kumit ja edelleen ääntelee. Ääni tulee repsikan puolelta. Voiko iskarit pitää kolahtavan äänen vaikka leimalta meniskin tehonsa puolesta läpi?
Saab 9-3 2.0T biopower stage2 (käyttis)