C-Vectran tyyppivikoja?
Tyyppivika, ei tarvinne korjata itse
Minä en ostaisi ensimmäiseksi mitään itse. Tarkista ensin akun kunto kuormittamalla tai sitten akkuliikkeen testerillä. Jos akku on hengissä, lähestyisin Opelia, sillä tuo vika pitäisi olla korjattu autossasi. Liikkeen vastuu menee takuuajan yli tuollaisissa selvissä tyyppivioissa.
Re: Tyyppivika, ei tarvinne korjata itse
Jep, selvittelin jo myyjäliikkeen kanssa asiaa ja auto lähtee Länsi-auton pajalle. Huollon ajanvaraus sanoi jo heti että tyyppivika kun luettelin oireet. Taistelu maksusta alkaa kuitenkin vasta korjauksen jälkeen (liike/maahantuoja/minä).timoan kirjoitti:Minä en ostaisi ensimmäiseksi mitään itse. Tarkista ensin akun kunto kuormittamalla tai sitten akkuliikkeen testerillä. Jos akku on hengissä, lähestyisin Opelia, sillä tuo vika pitäisi olla korjattu autossasi. Liikkeen vastuu menee takuuajan yli tuollaisissa selvissä tyyppivioissa.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Vastuusta
Jos akku on sökö, niin saat kalliin, mutta alkuperäisen GM-akun. Jos taas akku on kunnossa, niin silloin maksumiehen tulisi olla GM. Jos olet ostanut auton juuri, niin silloin varmaankin myyjäliikkeen saa maksajaksi ellei akkua tulkita normaaliksi kuluvaksi osaksi. Jos ajat pätkää, niin osta lohkolämppärin kanssa toimiva laturi. Se ainakin auttaa varmasti.
Omaan Vectraan laitoin aikoinaan Defan laturin, kun toimivaa ratkaisua ei maahantuojalta löytynyt. 11,5 V akkujännite oli raja-arvo, jota pienemmällä jännitteellä starttaus oli herran hallussa.
Omaan Vectraan laitoin aikoinaan Defan laturin, kun toimivaa ratkaisua ei maahantuojalta löytynyt. 11,5 V akkujännite oli raja-arvo, jota pienemmällä jännitteellä starttaus oli herran hallussa.
Hieman kompromissin puolelle meni sitten tämä mun tapaus. Akku ja startin kaapeli vaihdettiin Länkkärillä. Heidän mukaansa näitä ei ole kuulemma korjattu takaisinkutsuna vaan se on GM:n korjauskehote = ei mene maahantuoja takuuseen. Liike suostui maksamaan puolet, joka tuli maksamaan about saman verran jos olisin ite vaihtanut akun ja kaapelin. Liekö tässä nyt kustiin silmään, en osaa sanoa.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Tästä samanlaisestahan oli puhetta jo kevään puolella ja tuosta topicista http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &start=150 sai sen käsityksen että vaihto olisi ollut takuutyö vaikka takuu on ummessa (taisi olla silloin kampanja?). Tietenkin kannattaa kysäistä sitä softapäivitystä olisiko se mahdollista.
Jos tosta on joku kamppis ollut, niin ei ole enää. Länkkärin huolto tiesi että niitä on vaihdettu Z22 koneisiin, mutta ei kuulemma mene enää maahantuojan piikkiin. Softapäivityksesta C1:lle ei tienneet.=Pasi= kirjoitti:Viimetalvena ainaki minulle vaihdettiin isompi akku ja se kaapeli takuuseen, vaikka takuu oli jo ummessa.
Tai oliko tuo "takuuseen" sitten oikea sana, vai puhuttiinko silloin just korjauskampanjasta joka meni GM:n piikkiin.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Pitänee tännekin kirjata, kun duunin parkkiksella en yllättäen ollutkaan ainoa saman 'vian' kokenut..
En muista laittaneeni asiasta tähän ketjuun aikaisemmin, mutta muistihan voi pettää ja laiskana en jaksa tarkistaa asiaa.
Farkusta se takaluukun oven sisäpuolinen kahva sanoi kesähelteillä räkspoks ja halkesi keskeltä kahtia. Ilmeisesti kontin auki pitävien kaasupatruunoiden paineet on kuumalla ilmalla melko mahtavat, ainakin kontin kiinni vetämiseen tarvitsi normaalia enemmän voimaa.
Kahva maksaa varaosana ~10Eur ja kiinnitys tapahtuu sulattamalla muovitapit sihen ovipaneelin takapuolelle.
Otinkin ovipahvin jo 2 kertaa irti, mutta en jaksanut alkaa kikkailemaan & sulattamaan ja nyt osa lojuu jossain komerossa kotona..
En muista laittaneeni asiasta tähän ketjuun aikaisemmin, mutta muistihan voi pettää ja laiskana en jaksa tarkistaa asiaa.
Farkusta se takaluukun oven sisäpuolinen kahva sanoi kesähelteillä räkspoks ja halkesi keskeltä kahtia. Ilmeisesti kontin auki pitävien kaasupatruunoiden paineet on kuumalla ilmalla melko mahtavat, ainakin kontin kiinni vetämiseen tarvitsi normaalia enemmän voimaa.
Kahva maksaa varaosana ~10Eur ja kiinnitys tapahtuu sulattamalla muovitapit sihen ovipaneelin takapuolelle.
Otinkin ovipahvin jo 2 kertaa irti, mutta en jaksanut alkaa kikkailemaan & sulattamaan ja nyt osa lojuu jossain komerossa kotona..
Opel Astra Caravan Sport 1.8i vm. 94 - R.I.P.
Opel Vectra Caravan Sport 2.0t vm. 04
Opel Corsa 3ov. 1.2 vm.08 - R.I.P.
Opel Vectra Caravan Sport 2.0t vm. 04
Opel Corsa 3ov. 1.2 vm.08 - R.I.P.
Olis 130tkm mittaris ja takaylätukivarret loppu nii mitenkäs niitten vaihdon kans on. Pitääkö ostaa koko tanko 150e/kpl vai saako niihin jo erikseen vaihdettua ne helasarjat päihin? Opelilta pitää ostaa koko tanko mutta mite jos löytyis tarvikkeena, onko kukaan laittanu/löytäny?
vectra 2.0t sport -07, astra 1.8 sport-01
luepas toi http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... =a&start=0pasik77 kirjoitti:Olis 130tkm mittaris ja takaylätukivarret loppu nii mitenkäs niitten vaihdon kans on. Pitääkö ostaa koko tanko 150e/kpl vai saako niihin jo erikseen vaihdettua ne helasarjat päihin? Opelilta pitää ostaa koko tanko mutta mite jos löytyis tarvikkeena, onko kukaan laittanu/löytäny?
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Mulla alkoi sama vika tuossa n. 1kk sitten -03 Vectrassa. Onko muilla vaihto mennyt GM:n piikkiin, vaikka takuu on jo loppunut? Soitin Hämeenlinnan Länsiautoon, ja yllättäin ne ei tiennyt koko asiasta mitään... Ei tosin olis ensimmäinen kerta kun ne on aivan pihalla.mickus kirjoitti:Vm. -03 Signumissa oli vikaa CIM:ssä, eli toisinaan jyrkästi kääntyessä vilkku jäi palautumatta ja esp:n vikavalo jäi palamaan uudelleenkäynnistykseen asti.. Vaihto (osa ja työ) meni kokonaan GM:n piikkiin. Vissiin aika tyypillinen vika.