Nyt se tais laueta ! (2.2 l ecotec bertone...)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Ceeray
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Ceeray »

Eli starttasin masiinan ja ihmettelin harvinaisen kovaa ääntä koneessa. Sieltä kuulu joku ihme sirinä. Sitten muutenkin tuntui normaalia kovemmalta käyntiäänet, karkeammalta. Sammuttelin kaikki muut vermeet autosta (poppikset ja tuularin siis..) ja aloin ajellessa kuunnella.

Aina kun kierrokset kasvoi sirinä voimistui.Samalla kuulosti siltä kun tuuletinta ois säädetty kovemmalle , kova humina. Sitten pihaan ajettuani otin pellin auki ja kuuntelin konetta, ennen niin pehmeästi hyrrännyt kone kuulosti traktorilta pahoissa venttiiliongelmissa.

Ääni lähtee keulasta katsoen moottorin vasemmalta puolelta, eli juuri siellä missä kaikki pumput ja JAKOPÄÄN ketju on..

Soitin masterfit huoltoon pika-analyysiä varten ja ekana sieltä ehdotettiin sitä jakopäätä.. PERKELE! ajettu vasta 27tkm, vuosimallia 00/01.

Aikasemmin tässä ollut käyntiongelmia, kierrokset ei pysy tasaisesti paikallaan,heijailee. Samoin kun ottaa kaasun nopeaan pois meinaa tukehtua tai jotain, käy kierrokset tosi alhaalla ja ravistelee hetken.

Ainut positiivinen seikka on se että autossa on takuuta vielä 3kk. Mutta luulisi vanhaa rahaa 150tmk auton olevan edes ajettavassa kunnossa 100tkm asti...

Jos jollakulla kokemuksia mikä vois olla paskana niin rohkeesti vaan mielipiteitä kehiin.
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

AUTS!!! No..onneks on takuuta jäljellä..ja vaikka ei oliskaan niin maahantuojan piikkiinhän se remppa silti menis.

Toivottavasti homma selviää kivuttomasti.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Oiskohan öljynpaineet syystä tai toisesta laskeneet liian alas ja siitä syystä nostajat alkanu siristä/nakuttaa liikaa. Ei kannata paljo konetta käyttää, hinuriin vaan ja pajalle.
Ceeray
'Admiral'
'Admiral'

Joutuu kotia vielä ajamaan töistä , 16km, pääsen keskellä yötä duunista.. noh sittenpä laukee jos laukee matkalle, jos sais vaikka keploteltua z20let koneen tilalle ( turha toivo, mutta niin ne ihmiset lottoavatkin..)

Kävelytin kaverin tsekkaamaan kanssa ja se kauhistu soundia, luuli että padasta lähtee kansi irti..
maanlu
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja maanlu »

ei prkl!! eikö Opel ole vieläkään oppinut tekeen lujia koneita aina noita lastentauteja,on ollut jo mielessä merkin vaihto. Olen kuullut että noista 2.2l koneista olisi mennyt jotain kiertokangen laakereita tai jotain sellaista
Kuva
Realsanta
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

kyllä tässä sivusta seuraneena itse en ostaisi yhtäkää ecoteckki koneella varustettua Oopelia

Cih on sentään rautaa :grin:
Ceeray
'Admiral'
'Admiral'

OK. Nyt selvisi vika. Jakopään ketjun öljysumutin ilmeisesti rikki, joutuu vaihtamaan jakopään ketjun, rattaat ja sumuttimen. Näin mekatsu tuumasi heti koneen kuultuaan. Onneksi ei ehtinyt mikään muu mennä (ilmeisesti) paskaksi.

Kestää vaan yli juhannuksen, pitäs käydä töissäkin.

Miten olette Opelin liikkeistä sijaisautoa saaneet? Ton pitäisi mennä maahantuojan laskuun mutta saapa taas nähdä.

Kerron lisää kun saadaan maahantuoja kiinni.
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2003-06-18 08:32, Ceeray wrote:
OK. Nyt selvisi vika. Jakopään ketjun öljysumutin ilmeisesti rikki, joutuu vaihtamaan jakopään ketjun, rattaat ja sumuttimen. Näin mekatsu tuumasi heti koneen kuultuaan. Onneksi ei ehtinyt mikään muu mennä (ilmeisesti) paskaksi.

Kestää vaan yli juhannuksen, pitäs käydä töissäkin.

Miten olette Opelin liikkeistä sijaisautoa saaneet? Ton pitäisi mennä maahantuojan laskuun mutta saapa taas nähdä.

Kerron lisää kun saadaan maahantuoja kiinni.
Jakopään ketju???? Onko 2.2:ssa ketju?? Mulla oli ainakin 1.8:ssa ja turbossa käsittääkseni hihna..(ainakin huoltokirjan mukaan)

Niin..ja mitä sijaisautoihin tulee niin sen kokemuksen perusteella mitä omat bertonet ehti huollossa/ korjattavana olemaan niin sain valita itse minkä haluan sijaisautoksi. Vectra GTS esittelyauto oli toisella kertaa..ja toisella kertaa päätin kokeilla jotain "erilaista" ja ajelin päivän 1.1:llä Agilalla..ja se se vasta hauska kokemus oli..ei nimittäin ennen ole tullukaan ajettua autolla jolla ei motarilla pysty ajamaan kuin hädintuskin suurinta sallittua nopeutta :smile:
Nojoo..pointti oli siis se että ainakin täällä on sijaisautohomma toiminut hienosti..ja ilman kustannuksia minulle.

Niin..ja kyllä tuo remppakin menee maahantuojan piikkiin..olihan sulla takuuta kai vielä jäljellä?! Ja vaikka ei oliskaan niin menee se silti..kuten jo on aiemminkin todettu..kuluttajasuojalaki on melko armoton..tai siis kuluttajalle edullinen :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2003-06-18 08:44 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2003-06-18 08:46 ]</font>
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Onhan noissa kaikissa uusissa ketju. 1,0, 1,2, 1,4 ja 2,2 ovat kaikki ketjulla.

2,0 turbo taitaa olla sen verran läheistä sukua vanhalle ecotecille että siinä on vielä hihna, samoin tuo 1,8 perustuu vanhempaan konstruktioon.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Tuomas on 2003-06-18 10:03 ]</font>
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2003-06-18 08:57, Tuomas wrote:
2,0 turbo taitaa olla sen verran läheistä sukua vanhalle ecotecille että siinä on vielä ketju, samoin tuo 1,8 perustuu vanhempaan konstruktioon.
Siis ketju vai hihna?! Väitänpä että hihna..

Hahaaaaa Tuomas..pääsinpäs kuittaamaan.. :smile: :smile: :smile:

Nojoo..1.8:ssa ainakin oli hihna kun siitä korjaamolla oikein sanottiin joskus että vaihtoväli on lyhentynyt..ja 99% varma olen että turbonkin huolto-ohjelmassa puhuttiin hihnan vaihdosta
Ceeray
'Admiral'
'Admiral'

Eli mulla on 3kk takuuta vielä Laakkoselta, jolta auton ostin keväällä. Oli silloin ajettu huimat 19tkm...eli käytännössä uusi, mutta hinta oli kivasti tippunut :smile:

mitään ei ole kuulunut ja alkaa olla kohta jo hoppu, 1115 pitää olla jo duunissa
MiTu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja MiTu »

On 2003-06-17 23:39, Realsanta wrote:
kyllä tässä sivusta seuraneena itse en ostaisi yhtäkää ecoteckki koneella varustettua Oopelia

Cih on sentään rautaa :grin:
Ja 2.2 on amerikan GM:n suunnitteluharjoitus johon minäkään en koskisi. Ei voi tietysti vannoa mitä mulla on alla 15 vuoden päästä puoli milliä ajettuna. Toivottavasti ei ainakaan nykyinen, milli ajettuna...

t.Mika
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

On 2003-06-18 09:11, mä wrote:
Siis ketju vai hihna?! Väitänpä että hihna..

Hahaaaaa Tuomas..pääsinpäs kuittaamaan.. :smile: :smile: :smile:
Kukaan ei ole täydellinen :wink:
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Kosu
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja Kosu »

Jep se 2.2 eco on se geeämmän pata ja se on ketjulla(=siis ikuinen :wink:). Padasta sen verran, että itellä onpi ollu nyt 64tkm ongelmatonta ajoa kyseisellä myllyllä varustetulla astralla (vm 2001). Ainoa "ongelma" tuntus olevan se että se on nopea oppimaan... mamma ajaa pari päivää, ni tuntuu että on aivan tukossa sen jälkeen. Tosin omassa ajossa saa kyllä leipää sen verran että korjaantuminen tapahtuu muutamassa tunnissa. Nuhapumppuhan se on, iso mylly ja vajaa 150 kaakkia :sad:. Luotettavuudesta siis tuo ja sitten ne jenkkien projektit... ajavat samalla koneella kiihdytyskisoja, 600-700 kaakkia kutkuteltuna. Tosin oli testanneet yli 1000 hv myös mutta ei varmaan enää ole "kokonaan" alkuperänen mylly...
Ceeray
'Admiral'
'Admiral'

Jaahas.. auto valmistuu mahdollisesti huomenna, viimeistään tiistaina. Jussi katkaisee kivasti. Töissä pitäisi olla joka päivä. JA SIJAISAUTOA EI TULE. Ei Laakkoselta eikä Opelilta. 25€ päivä pitäs kustantaa.. Taidan siirtyä polkupyörään...
Vastaa Viestiin